1st annual PB gettogether!

Prata om övriga saker som rör bas-världen

Helg eller inte helg?

Jag kommer, om det ligger på en HELG
9
30%
Jag kommer, om det INTE ligger på en HELG
1
3%
spelar ingen roll - jag kommer!
20
67%
 
Antal röster: 30

Användarvisningsbild
Zalle
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 29 sep 2006, 16:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Zalle »

Kul ide, bara frågan om när det blir, hade väl helst sett en basdrabbning i stockholm, men hälsingland är fint det med.

som sagt, frågan om när det blir.
dereborn

Inlägg av dereborn »

OK, pappa är tillbaka, lugn o fin nu....

1) Druttens kompis hette Jena, med J
2) Jag kommer att ha några menyförslag och organisatoriska upplägg på dessa. Både vego- och riktig mat.
3) Jag fixar en enklare bar - inkl personal - till bikerpriser. (Typ 10:-/öl och 20-30:-/rejäl grogg) Sortiment meddelas i god tid. Finsprit får man ta med själv. Ev. överskott från baren går till forumet. Troligen går det dock jämnt upp, med transporter, personal etc. (JO, det ÄR bra att ha "personal", tro mej, vi har bedrivit intensiv försöksverkamhet under många år i hojklubben...)

Om ni bara ser till att lösa transporter o övrig logistik, så ska jag ordna resten. Väntar in lite besked ur almanackan bara - sen kör vi!
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas: Jag är inte osams med någon, SÄRSKILT inte dig eller grafen. Jag gillar er båda två. Däremot så finns det 2-3 st andra här som ogillar mig ganska skarpt och det gör att jag håller mig undan när det vankas sprit, det finns ju en viss risk för katastrof... Däremot så hoppas jag att ni alla får en trevlig helg i Hälsingland.
dereborn

Inlägg av dereborn »

jag håller mig undan när det vankas sprit, det finns ju en viss risk för katastrof...
hmmm....
gäst

Inlägg av gäst »

dereborn skrev:
jag håller mig undan när det vankas sprit, det finns ju en viss risk för katastrof...
hmmm....
Hahaha, jag syftade inte på mitt eget eventuella katastrofbeteende den här gången även om jag förstår att risk för oro från din sida föreligger med tanke på senast...
dereborn

Inlägg av dereborn »

Klart du ska komma Johannes!

Jag har lyckats hålla ordning på 300 bikers - både HA o Mex samtidigt - och det har funnits sprit o öl i tillräcklig mängd där också.

Samma regler som gällt där kommer naturligtvis att gälla här; den som gör nåt dumt åker ut. - med huvet före - o kommer INTE in igen. Hämta sina saker får man ev. göra när meetingen är över.

Den som inte kan handskas med alkoholen ska heller inte umgås med den. Här är ytterligare en god anledning att ha ett par anställda "personal" på plats. Dom ser tidigt vem som börjar behöva en promenad etc. och man undviker mkt tjafs på så sätt.

Ordningsfrågan är m.a.o. den fråga jag är MINST orolig för.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:blackparkas: Jag är inte osams med någon, SÄRSKILT inte dig eller grafen. Jag gillar er båda två.
Skönt att höra!
Men då tycker jag vi portförbjuder de som är oense med dig istället, skulle inte ha något emot att klämma lite på din tele....! :D

Men vilka är det som hatar Johannes så mycket?
Låter osunt!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag tror inte det är någon som har så mycket emot någon annan här inne så att det skulle vara ett problem. En del tar i litet mycket när temperaturen stiger och alla har inte samma koll på ironi och nyanser.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

blackparkas skrev:Skönt att höra!
Men då tycker jag vi portförbjuder de som är oense med dig istället, skulle inte ha något emot att klämma lite på din tele....! :D

Men vilka är det som hatar Johannes så mycket?
Låter osunt!!
Varför känns det som att det blir jag som blir portad då? :?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

Röv! Jag vill ju också vara med ju! :anger:
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem
Inlägg: 2785
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 19:59
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bean »

dereborn skrev:OK, pappa är tillbaka, lugn o fin nu....

1) Druttens kompis hette Jena, med J
2) Jag kommer att ha några menyförslag och organisatoriska upplägg på dessa. Både vego- och riktig mat.
3) Jag fixar en enklare bar - inkl personal - till bikerpriser. (Typ 10:-/öl och 20-30:-/rejäl grogg) Sortiment meddelas i god tid. Finsprit får man ta med själv. Ev. överskott från baren går till forumet. Troligen går det dock jämnt upp, med transporter, personal etc. (JO, det ÄR bra att ha "personal", tro mej, vi har bedrivit intensiv försöksverkamhet under många år i hojklubben...)

Om ni bara ser till att lösa transporter o övrig logistik, så ska jag ordna resten. Väntar in lite besked ur almanackan bara - sen kör vi!
Jävlar vad jag vill vara med! :cry:


Drutten o Jena...haha....därefter kom Misse o Mojje. Sveriges Magasin kl. 18:30 på TV1 (var det va?)
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Har vi spikat ett datum? Min första semestervecka är v. 30.
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

Johannes skrev:Nja, det finns ju åtminstone tre människor här inne som verkar vilja se mig död så jag stannar nog hemma. Folk som skall fram och prata allvar på fyllan klarar jag mig utan.
känns som att du syftar på mig, bland andra. om fallet är så: jag vill inte se nån död alls. att vara ironisk är en sak, att skriva en eller två nervärderande inlägg är å andra sidan nåt man klarar sig utan. det du skrev om/till freako i den andra tråden var helt onödigt, vilket jag hoppas du förstår nu. jag brusar inte upp utan anledning.
jag vill gärna spöa dig i kubb på bastivalen, precis som blackis... kanske rentav skåla över vår gemensamma internetiska besserwisser-attityd. efter det, då vi setts på riktigt, kan jag bestämma mig om jag vill se dig död eller inte... =)

ber om ursäkt för att jag läste ett av dina inlägg.
gäst

Inlägg av gäst »

bassdude skrev:det du skrev om/till freako i den andra tråden var helt onödigt, vilket jag hoppas du förstår nu.
Jag har redan förklarat precis vad jag menade med det jag skrev till FreCKo (vem är freako?) och att det inte var det minsta illa menat med det inlägget och jag tror att han och alla andra fattade vad jag menade.
Vill du fortsätta denna diskussion så kan du be om ursäkt för dina personangrepp först men eftersom du inte kommer att göra det så föreslår jag ömsesidig tystnad i frågan så att alla andra kan fortsätt att planera festen i fred. Deal?
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

Johannes skrev:
bassdude skrev:det du skrev om/till freako i den andra tråden var helt onödigt, vilket jag hoppas du förstår nu.
Jag har redan förklarat precis vad jag menade med det jag skrev till FreCKo (vem är freako?) och att det inte var det minsta illa menat med det inlägget och jag tror att han och alla andra fattade vad jag menade.
Vill du fortsätta denna diskussion så kan du be om ursäkt för dina personangrepp först men eftersom du inte kommer att göra det så föreslår jag ömsesidig tystnad i frågan så att alla andra kan fortsätt att planera festen i fred. Deal?
freako = frecko. som jag nästan alltid skrivit i mina inlägg.

du har rätt i att jag inte kommer att be om ursäkt, för jag har ingen anledning till det. det var du som började med personangrepp, dock andra ordval men precis lika slående. läs nu och förstå: precis som du så har jag FÖRKLARAT varför jag brusade upp och varför vi skrev som vi skrev. det borde räcka för att sätta punkt för detta.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

dereborn skrev:(JO, det ÄR bra att ha "personal", tro mej, vi har bedrivit intensiv försöksverkamhet under många år i hojklubben...
Jag tror dig! Vi trodde inte vi behövde någon vakt när vi firade 100 gig
för en månad sen. 200 pers...vänner...och vänners vänner.
Nog fasen blev det slagsmål och vandalisering iaf.

Man ska aldrig sluta bli förvånad!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
gäst

Inlägg av gäst »

bassdude skrev:
Johannes skrev:
bassdude skrev:det du skrev om/till freako i den andra tråden var helt onödigt, vilket jag hoppas du förstår nu.
Jag har redan förklarat precis vad jag menade med det jag skrev till FreCKo (vem är freako?) och att det inte var det minsta illa menat med det inlägget och jag tror att han och alla andra fattade vad jag menade.
Vill du fortsätta denna diskussion så kan du be om ursäkt för dina personangrepp först men eftersom du inte kommer att göra det så föreslår jag ömsesidig tystnad i frågan så att alla andra kan fortsätt att planera festen i fred. Deal?
freako = frecko. som jag nästan alltid skrivit i mina inlägg.

du har rätt i att jag inte kommer att be om ursäkt, för jag har ingen anledning till det. det var du som började med personangrepp, dock andra ordval men precis lika slående. läs nu och förstå: precis som du så har jag FÖRKLARAT varför jag brusade upp och varför vi skrev som vi skrev. det borde räcka för att sätta punkt för detta.
Tystnad. Deal?
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Geddy_Lee skrev:
dereborn skrev:(JO, det ÄR bra att ha "personal", tro mej, vi har bedrivit intensiv försöksverkamhet under många år i hojklubben...
Jag tror dig! Vi trodde inte vi behövde någon vakt när vi firade 100 gig
för en månad sen. 200 pers...vänner...och vänners vänner.
Nog fasen blev det slagsmål och vandalisering iaf.

Man ska aldrig sluta bli förvånad!
Ja, vad kan man säga? Vad är väl 300 bikers? Kanske borde ge mig in i Coverbandsvärlden, verkar ju röjigt värre! :lol:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Coverband kan vara röjigt, vi har fått avbryta under spelning för att publiken vart helt vild :P
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Svensson skrev: Ja, vad kan man säga? Vad är väl 300 bikers? Kanske borde ge mig in i Coverbandsvärlden, verkar ju röjigt värre! :lol:
Fast ibland är det mindre roligt...
som när vi blev kallade till rättegång för att vittna ang ett krogslagsmål
som utspelades framför scenen. :?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Blei re nån andre vers elle?

Börjar bli dax att pricka in en vecka abroad, men det vore ju skoj om det ena inte uteslöt det andra.
Va har vi för mellantid? Vad lutar det åt?
Status, bitte?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Och blir det på helg eller vardag?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
dereborn

Inlägg av dereborn »

Ok, sorry, haft mycket...

Vi får helt enkelt bestämma oss för att det blir en veckostart under Juli!
(Måndag-Onsdag typ.)

Måste avvakta några prelgig innan jag kan bestämma VILKEN veckostart, dock.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag vill inte vara krånglig men vad skulle det innbära med sönd-tisd så kan några komma på söndan som inte kan under veckan. Bättre lite inte inte alls, kanske....
Skriv svar