1st annual PB gettogether OFF

Prata om övriga saker som rör bas-världen
dereborn

1st annual PB gettogether OFF

Inlägg av dereborn »

Hinner inte med det jag ska... husbygge, hojbygge, familj, jobb, hobbygig, etc etc

Tycker inte heller det är lika kul härinne längre, och orkar inte tjafsa om vem som skulle vara välkommen hit hem o vem som inte skulle vara det.

MIna vänner - från forum och andra vänner - är alltid välkomna på spontanfika/studiobesök etc. när som helst under sommaren, men jag ids/hinner inte örganisera det stora mötet vi spånat på hittills.

Vi hörs

/J
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Trist!

Nåja, jag får väl umgås med familjen istället...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Tråkigt! Man jag har känt det på mig. Jag ska spela i Piteå den 28/7 och kommer att dyka upp i Nordanstig någon dag efter det och antagligen stanna nån vecka. Kanske droppar förbi studion om du är hemma då?

Hoppas verkligen inte du försvinner från forumet bara!
Ha en jäkligt bra sommar tar vi nya friska forumtag till hösten? Kanske är ettårskris i antågande...

//
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

näääääääjöööööö

fan.. parkas får komma förbi och hämta mig så kommer vi upp en sväng...
nu blir det ju varken 100 meter baslåda eller blindtest av budgetbasar/dyra basar eller basdisttest... :(

:(
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

Man får väl göra tvärtom. Jag kommer att passera Skellefteå, Bergjö (kan ta Bollnäs i samma sväng), Örebro och Göteborg och kommer säkert att passera en massa Pratabasorter på vägen.. Backlund från Sandviken hann jag träffa som hastigast i helgen.. :mrgreen:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Riktigt tråkigt!

Synd att du inte tycker det är lika kul här inne längre, känns som att man bidragit en del till detta då man tjafsat i tid och otid och "pratat skit" om svarta sara, som jag fortfarande skulle vilja köpa av dig......

Nej, nu tar vi varandra i handen och försöker shape:a upp det här träsket till vad det var när jag kom hit (innan jag kom hit?) :D

Det är ju fler som blivit ganska osynliga här på senare tid och det är riktigt tråkigt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16199
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Synd Dereborn även om jag har full förståelse!
Vi kanske kan fixa nåt annat nån annanstans, :roll:
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Synd, men förståeligt.

Tycker helt klart vi ska ordna något, någon annanstans, hade varit sjukt trevligt :)
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Hade det oxå på känn.
Tror fortfarande att det skulle blivit skoj, men jag fattar vad du menar.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Trist, men va tusan... skall man hålla i en sån här grej måsta man känna för det.
Det var en vacker tanke i all fall.
Viktigare att pyssla om familjen och putsa på hojjen. Faktiskt.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
dereborn

Inlägg av dereborn »

Synd att du inte tycker det är lika kul här inne längre, känns som att man bidragit en del till detta då man tjafsat i tid och otid och "pratat skit" om svarta sara, som jag fortfarande skulle vilja köpa av dig......
Parkas, du/det har INGET med mitt dalande intresse att göra! Absolut inte! Du o Macahan får komma upp en sväng framöver!

Och Svensson, jag kommer att ta det högst personligt om du INTE hör av dej när du är i krokarna!

Jag har inte avreggat mej eller nåt, bara inte lika sprudlande aktiv och/eller forumberoende längre... Hoppas få fortsätte det givande utbytet vi haft även om frekvensen stundom blir lägre. (Lägre frekvens är väl f.ö. oftast nåt positivt??)

Dessutom VET väl både ni o jag att jag inte kommer att kunna låta bli att posta bilder när BBQV fått lariveefretlessfemman klar...

Sägersåhörsfinthej
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

yay!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Skönt att höra Dereborn, bara Macahan-slyngeln ringer/postar när han ska upp så kommer jag och plockar upp honom och kör upp på en fika!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

höpp.. tusan BP jag åker till järvsö om två veckor.. sen är det bara att välja dag.. :)

å då jäklar om du inte kommer med camaron!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

macahan skrev:höpp.. tusan BP jag åker till järvsö om två veckor.. sen är det bara att välja dag.. :)

å då jäklar om du inte kommer med camaron!

Hehe, du, jag tror ärligt talat inte jag orkar åka till Bergsjö i Camaron....
Kör m öppen vevhusventilation och det kommer en del otäcka lukter i kupén, man brukar vara helt dåsig efter Ljusdals-cruisingen... :D

2 veckor... skulle tro att jag är söderut då, är borta v. 27 och 28 tror jag att jag vill minnas. Hur länge blir du uppe?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

macahan skrev:höpp.. tusan BP jag åker till järvsö om två veckor.. sen är det bara att välja dag.. :)

å då jäklar om du inte kommer med camaron!
Där jag kommer ifrån betyder BP nåt helt annat :D
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Svarte_Jack skrev:
macahan skrev:höpp.. tusan BP
jag åker till järvsö om två veckor.. sen är det bara att välja dag.. :)

å då jäklar om du inte kommer med camaron!
Där jag kommer ifrån betyder BP nåt helt annat :D
Big-Penis?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Det rör sig i rätt område...
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

dereborn skrev:
Synd att du inte tycker det är lika kul här inne längre, känns som att man bidragit en del till detta då man tjafsat i tid och otid och "pratat skit" om svarta sara, som jag fortfarande skulle vilja köpa av dig......
Parkas, du/det har INGET med mitt dalande intresse att göra! Absolut inte! Du o Macahan får komma upp en sväng framöver!

Och Svensson, jag kommer att ta det högst personligt om du INTE hör av dej när du är i krokarna!

Jag har inte avreggat mej eller nåt, bara inte lika sprudlande aktiv och/eller forumberoende längre... Hoppas få fortsätte det givande utbytet vi haft även om frekvensen stundom blir lägre. (Lägre frekvens är väl f.ö. oftast nåt positivt??)

Dessutom VET väl både ni o jag att jag inte kommer att kunna låta bli att posta bilder när BBQV fått lariveefretlessfemman klar...

Sägersåhörsfinthej
:wink:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

blackparkas skrev: Hehe, du, jag tror ärligt talat inte jag orkar åka till Bergsjö i Camaron....
Ha! Löjligt!
Jag åkte Camaro till bergsjö, 86 mil enkel väg!
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

blackparkas: (så inte svarte jack sitter och fnissar)

Jag är väl där uppe till och med veckan vi skulle haft pratabasträff.. dvs till och med månadsskiftet juli/augusti.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

macahan skrev:blackparkas: (så inte svarte jack sitter och fnissar)

Jag är väl där uppe till och med veckan vi skulle haft pratabasträff.. dvs till och med månadsskiftet juli/augusti.
Ja, men då skulle det kanske gå att ordna en liten tripp upp, bara Dereborn finns hemma så är det ju lugnt.

Svensson: Körde du med 4:10 utväxling och öppen vevhusventilation samt 3" avgassystem?
Nja... jag är lite skeptiskt att åka längre sträckor måste jag säga, inte förrän den är "klar".... kommer troligtvis inte hinna byta bromsskivorna på den iaf.... :(

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

moneypit deluxe antar jag?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Que?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

BP = Buttplug :D:D:D:D
Skriv svar