Peavey mark bass ( senaste serien, XIII lr nått)

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
SmashMyAmp
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 29 jul 2007, 14:07
Ort: Karlskoga

Peavey mark bass ( senaste serien, XIII lr nått)

Inlägg av SmashMyAmp »

Hej har nyss börjat spelat bas, för cirka ett halv år. Och köpta nyss en begagnad Peavey mark bass XIII series tror jag den hette. Ligger på 300 watt transistor. Till den blev det en Tourqe 410 låda.. Är nöjd med toppen även om jag inte riktigt kan få in det här skate-punk ljudet som jag vill ha (även fast jag kör med j bas och en qourter pounder mick).. jag tror det ligger i 410. Det blir mycket ton men litter muller. Har någon nått tips? eller är det någon som vet något specielt om grejerna för jag har aldrig hört talas om det förut..
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ultrafräscha strängar och gärna en del dist är mitt tips!
Användarvisningsbild
SmashMyAmp
Medlem
Inlägg: 407
Blev medlem: sön 29 jul 2007, 14:07
Ort: Karlskoga

Inlägg av SmashMyAmp »

och en del dist? fan då måste jag ju köpa en pedal också, har ju iuf pre och post gain men det låter ju förjävligt om man drar på..
vilken dist pedal rekomendrar du? är sugen på mxr blowtorch
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Jag trivs med sansamp BDDI som dist
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16201
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Peavey mark bass ( senaste serien, XIII lr nått)

Inlägg av 200071 »

SmashMyAmp skrev:Hej har nyss börjat spelat bas, för cirka ett halv år. Och köpta nyss en begagnad Peavey mark bass XIII series tror jag den hette. Ligger på 300 watt transistor. Till den blev det en Tourqe 410 låda.. Är nöjd med toppen även om jag inte riktigt kan få in det här skate-punk ljudet som jag vill ha (även fast jag kör med j bas och en qourter pounder mick).. jag tror det ligger i 410. Det blir mycket ton men litter muller. Har någon nått tips? eller är det någon som vet något specielt om grejerna för jag har aldrig hört talas om det förut..
Skatepunk! Om jag gissar rätt så har vi en alldeles ny medlem som kan ge goda råd!


*edit* Men om det är han jag kan tro så har han en mycket speciell bas...
Skriv svar