Webbsidor till butiker

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Webbsidor till butiker

Inlägg av MALA »

Lite tråkigt när butikskedjorna breder ut sig vilket innebär att nästan alla som tillhör kedjan har samma webbsida och samma utbud. Musibörsen är OK eftersom de har beggade saker på sidan men 4Sound är omöjlig. Har ni några favoritbutiker som har sina grejer ute på webben? Kan vara bra att ha när man som jag just nu är ute och letar efter bättre beg rörhäck.

Mitt enkla bidrag är MUG i Göteborg, sidan är inte kanon och kunde uppdateras oftare men det är alltid något. http://www.mug.se
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Cee
Medlem
Inlägg: 334
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 10:30
Ort: STHLM (från Gunnarskog)

Inlägg av Cee »

http://www.tiptop.se
Grafik från en svunnen tid, men den hålls uppdaterad.

http://www.slussenmusik.se
Tyvärr hopslaget med JAM.

/Cee
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Borde egenligen ligga under "Länkar" men ändå:
http://www.mabass.se/ Han är i och för sig inte så intresserad av att sälja. Han tycker som vi att det är roligare att ha. Men han är en mycket trevlig kuf att ha att göra med.
http://www.helgeshala.com/ Mest gitarrinriktad men kan sina saker, har gott rykte och är schysst.
http://www.crazymusic.biz/shop/ Relativt ny affär i Göteborgstrakten. Mycket sympatiska. Jag har för mig att föreståndaren är basist.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

200071 skrev:Relativt ny affär i Göteborgstrakten. Mycket sympatiska. Jag har för mig att föreståndaren är basist.
Att han är basist ger många bonuspoäng :D
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4149
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

200071 skrev:Borde egenligen ligga under "Länkar" men ändå:
http://www.mabass.se/ Han är i och för sig inte så intresserad av att sälja. Han tycker som vi att det är roligare att ha. Men han är en mycket trevlig kuf att ha att göra med.
:D Man kan få honom att sälja, mend et kräver en ängels tålamod och att ha pengarna på fickan och många besök för ibland så kan han sänka garden och släppa iväg det man suktar över till ett pris man är villig att betala.

Annars så kan Hagström musik i Västerås rekommenderas å det varmaste. Rickard som driver det är en mycet trevlig och duktig herre. Till skillnad från många andra butiker så tar han sig tid att justera gitarrerna innan de hängs upp i butiken. Är det inte gjort då så fixar han det om man köper ett instrument av honom. Vet ock inte hur uppdaterad hemsidan är.
http://www.hagstrom-musik-vasteras.se/
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Matte skrev: Annars så kan Hagström musik i Västerås rekommenderas å det varmaste. Rickard som driver det är en mycet trevlig och duktig herre. Till skillnad från många andra butiker så tar han sig tid att justera gitarrerna innan de hängs upp i butiken. Är det inte gjort då så fixar han det om man köper ett instrument av honom. Vet ock inte hur uppdaterad hemsidan är.
http://www.hagstrom-musik-vasteras.se/
Jag måste passa på att instämma Å det varmaste.
Hoppas jag inte förstör för HagströmmusikiVästerås men det är VärldensBästaMusikAffär!!!! *punkt*
Jag har nästan köpt allt från Rickard och allt jag köpt från honom har vartit bra! Å nej era jävla irionister jag är inte Rickard eller ironisk. Hagström i Västerås är en riktigt bra musikaffär. Jag har varit i musikaffärer i alla världsdelar (tackvaremittjobb) och den där lilla affären i Västerås klarar sig väldigt bra.
Go Hagström i Västerås säger jag.
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Får se om man hittar Hagströms imorgon, ska till Västerås på brölop och kommer ev. behöva fördriva en timme el. två mitt på dagen.
Sist jag var där hittade jag bara börsen.

Vart ligger världens bästa musikaffär?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

blackparkas skrev:Får se om man hittar Hagströms imorgon, ska till Västerås på brölop och kommer ev. behöva fördriva en timme el. två mitt på dagen.
Sist jag var där hittade jag bara börsen.

Vart ligger världens bästa musikaffär?
Whooooooooooo
På STORAGatan.
Ja det heter faxtiskt så 8)
Vänta....
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vk ... e4ster%e5s
Hälsa Rickard från mig....eller vågar du.... :twisted:
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Wall skrev:
blackparkas skrev:Får se om man hittar Hagströms imorgon, ska till Västerås på brölop och kommer ev. behöva fördriva en timme el. två mitt på dagen.
Sist jag var där hittade jag bara börsen.

Vart ligger världens bästa musikaffär?
Whooooooooooo
På STORAGatan.
Ja det heter faxtiskt så 8)
Vänta....
http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vk ... e4ster%e5s
Hälsa Rickard från mig....eller vågar du.... :twisted:
NÄeh, det vågar jag ALDRIG!
Då får man väl en snyting eller nå´t!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4149
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

blackparkas skrev: NÄeh, det vågar jag ALDRIG!
Då får man väl en snyting eller nå´t!
:lol: :lol: :lol:
Det kan jag nästan försäkra att..... föresten. Det kan du få upptäcka själv! :wink:
Senast redigerad av Matte den fre 03 aug 2007, 22:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

blackparkas skrev: NÄeh, det vågar jag ALDRIG!
Då får man väl en snyting eller nå´t!
Nä du, om du någonsin får en snyting efter att ha nämnt mitt namn så lovar jag dig alla instrument och tomflaskor jag äger.
Låt mig omformulera uppmaningen :lol:
Hälsa gärna Rickard från mig *tänk ängelvingar som klappar*
Jag tycker väldigt bra om Hagström Musik i Västerås.
Jag hoppas du kommer känna likadant efter ditt eventuella besök.
Hälsar en grymt övertydlig,
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Instämmer i hyllningskören till Hagströms i Västerås. Annars gillar jag Uppsala Musikverkstad (även om de sålt sin själ till 4 Sound...).
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vi får se om jag hittar först och främst...
Kartan var bra men jag har ingen aning mo vart det var.
Kan inte Västerås för fem öre...
Jag hittar till ICA Maxi och typ Erikslund eller vad det heter bostadsområdet där i närheten.
Jo, så hittar jag förstås till Rocklunda förstås! (även fast jag ännu inte vågat åka på bandy i Västerås... VSK:s Supportrar skulle ha stryk...)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

blackparkas skrev:Vi får se om jag hittar först och främst...
Kartan var bra men jag har ingen aning mo vart det var.
Kan inte Västerås för fem öre...
Jag hittar till ICA Maxi och typ Erikslund eller vad det heter bostadsområdet där i närheten.
Jo, så hittar jag förstås till Rocklunda förstås! (även fast jag ännu inte vågat åka på bandy i Västerås... VSK:s Supportrar skulle ha stryk...)
Om jag minns rätt så är det bara att gå österut på samma gata som Börsen. Men jag kan blanda ihop det med nån annan gata, affär eller stad. Man går i alla fall från centrum över en stor korsning och så ligger en litern trevlig affär där på höger sida.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

blackparkas skrev:Vi får se om jag hittar först och främst...
Kartan var bra men jag har ingen aning mo vart det var.
Kan inte Västerås för fem öre...
Jag hittar till ICA Maxi och typ Erikslund eller vad det heter bostadsområdet där i närheten.
Jo, så hittar jag förstås till Rocklunda förstås! (även fast jag ännu inte vågat åka på bandy i Västerås... VSK:s Supportrar skulle ha stryk...)
OK.
Du tar din röda fina Camaro till något som kallas "Vallbymotet", där du svänger av och åker mot Centrum. Efter en km eller så så kommer du till ett T-kors (Västra Ringvägen). Där svänger du höger. Kör igenom första rödljuset och tar sen till höger i det andra (efter kina restaurangen). 50 - 100 meter upp i backen hittar du Hagström Musik på din högra sida och om det finns några lediga platser kan du parkera utanför butiken.
Lycka till och hälsa nu från mig.
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Wall skrev:
blackparkas skrev:Vi får se om jag hittar först och främst...
Kartan var bra men jag har ingen aning mo vart det var.
Kan inte Västerås för fem öre...
Jag hittar till ICA Maxi och typ Erikslund eller vad det heter bostadsområdet där i närheten.
Jo, så hittar jag förstås till Rocklunda förstås! (även fast jag ännu inte vågat åka på bandy i Västerås... VSK:s Supportrar skulle ha stryk...)
OK.
Du tar din röda fina Camaro till något som kallas "Vallbymotet", där du svänger av och åker mot Centrum. Efter en km eller så så kommer du till ett T-kors (Västra Ringvägen). Där svänger du höger. Kör igenom första rödljuset och tar sen till höger i det andra (efter kina restaurangen). 50 - 100 meter upp i backen hittar du Hagström Musik på din högra sida och om det finns några lediga platser kan du parkera utanför butiken.
Lycka till och hälsa nu från mig.
/Wall
Aha!
Får se om vi hittar dit, måste ev till Lindex el. nå´t också och köpa en tröja till en av ungarna som inte frugan köpte igår... :evil:

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Centrum - Hagström är en promenad på max 5 minuter, du hinner med båda!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

blackparkas skrev:Aha!
Får se om vi hittar dit, måste ev till Lindex el. nå´t också och köpa en tröja till en av ungarna som inte frugan köpte igår... :evil:
Mr. BlackParkAs?
Det blev aldrig nåt Hagström besök va?
Undrar,
/Wall
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Wall skrev:
blackparkas skrev:Aha!
Får se om vi hittar dit, måste ev till Lindex el. nå´t också och köpa en tröja till en av ungarna som inte frugan köpte igår... :evil:
Mr. BlackParkAs?
Det blev aldrig nåt Hagström besök va?
Undrar,
/Wall

Det kan vara svårt med prioriteringarna ibland.... Särskilt om man själv inte styr över dem.... :wink:
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17239
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Han blev blåst på konfekten. Lördagsstängt under sommaren!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16205
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

BarbequeVillage skrev:Han blev blåst på konfekten. Lördagsstängt under sommaren!
Svepskäl! :wink:
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

BarbequeVillage skrev:Han blev blåst på konfekten. Lördagsstängt under sommaren!
:shock:
Tänkte inte på det.
Skriv svar