Bass´n´drum?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Bass´n´drum?

Inlägg av TDHP »

Är det nån som har nån koll på om det kommer några roliga musiker till årets Bass´n´drum?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vi har halkat in på bassndrum i en annan tråd.
Vill minnas att Ian Paice kommer igen + Justin Timberlakes basist + trummis.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jupp, det är dom som är nämnda på hemsidan. Tänkte om nån vet nåt mer?
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

jazz/fusion-kvartetten synkopaterna (med mig på bas) var på tapeten. dock verkar svenska artister inte få nåt gage, så vi lär inte dyka upp... :?
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

Jag hade lätt velat se synkopaterna om ni hade spelat, synd!

Läs i forumet, och skriv i "Vem vill ni se på Bass´n Drum 2007?"-tråden.

"De som ligger i pipen är:
Ian Paice - Deep Purlpe
Erik Singer - KISS, Alice Cooper
Daniel Erlandsson - Arch Enemy
Jojo Meyer - Indipendent
Omar Hakim - Indipendent Madonna Michael Jackson.
Carmine Appice - Cactus, King Cobra, Rod Stewart
Mike Portnoy - Dream Theatre
Chad Smith - Red Hot Chilli Peppers"
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, Portnoy är ju i krokarna vid det datumet iaf, men varför inte Myjung?
Chad smith vore trevligt, men då får de ta och boka in Flea också...

Och Dream Theater heter det för bövelen!
Antar att det är saxat från sidan eller nå´t, där borde de väl kunna stava ordentligt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Athe
Medlem+
Inlägg: 982
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 01:57
Ort: Göteborg

Inlägg av Athe »

blackparkas skrev:Ja, Portnoy är ju i krokarna vid det datumet iaf, men varför inte Myjung?
Chad smith vore trevligt, men då får de ta och boka in Flea också...

Och Dream Theater heter det för bövelen!
Antar att det är saxat från sidan eller nå´t, där borde de väl kunna stava ordentligt...
Myung heter det för bövelen! :wink:
Ja de spelar ju den 28:e i stockholm...synd att det kör ihop sig lite för mig annars hade det kanske vart värt att glo på drum and bass showen också..
Yamaha RBX JM2
Bee Stinger 6:a
Ashdown ABM 500 EVO, Ashdown ABM 410T.
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

blackparkas skrev:Ja, Portnoy är ju i krokarna vid det datumet iaf, men varför inte Myjung?
Chad smith vore trevligt, men då får de ta och boka in Flea också...

Och Dream Theater heter det för bövelen!
Antar att det är saxat från sidan eller nå´t, där borde de väl kunna stava ordentligt...
Ja, varför inte myung? Japp, det är bara saxat...

Verkar som om dom bara har massa coola trummisar på gång, den enda basisten som är spikad är väl Justin Timberlakes... :shock:

Ta på er PB-tröjorna, ni som kommer dit! :D
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Vad heter hemsidan egentilgen? Och var är det :? ?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Det är väl bara trummisar som sitter och syr ihop det tänker jag.
Urban (?) på Slagverket är väl inblandad i allra högsta grad + EBS där Ralf sitter, som också är trummis...

Nej... än är det inte försent, men rätt tråkigt att de inte nämner fler basister....

EDIT: De brukar hålla till på nå´n skola vid Fridhemsplan i sthlm, vet dock inte om det är på samma ställe i år.



Vore inte detta ett ypperligt tillfälle för Mala och Årnes att visa vad de har??


EDIT2: bassdude: Nog är det väl patetiskt att de ska ha dit de svenska artisterna gratis...


För övrigt så känns det som en trum-helg det där.
Var där då Virgil Donati bla var där och det kändes som att det var trummorna som det var mest fokus på...
De sponsrade även kraftigt mycket mer än vad t.ex. EBS gjorde m vinster och prylar...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Jag var där förra året och tyckte det var kul, men det är ju som sagt lite övervikt på trumsidan. Fast är det bara rytmsektionen så är jag nöjd ändå! Såg bla Etienne Mbappé, RIKTIGT bra basist som jag aldrig hört talas om tidigare!

Webadressen är f ö http://www.bassndrum.se
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

blackparkas skrev:bassdude: Nog är det väl patetiskt att de ska ha dit de svenska artisterna gratis...
ja... vet inte vilket ord som passar bäst... patetiskt? illa? svinigt? idiotiskt..? :x
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jo Bosse frågade om jag kan få dit Charlie Moreno på bas. Han ställer upp men inget är spikat
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

MALA skrev:Jo Bosse frågade om jag kan få dit Charlie Moreno på bas. Han ställer upp men inget är spikat
:shock:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Scuba skrev:
MALA skrev:Jo Bosse frågade om jag kan få dit Charlie Moreno på bas. Han ställer upp men inget är spikat
:shock:
Jodå, det blir säkert av och han blir inviterad till nästa FUZZ guitar show också, arrangörerna tyckte att det var det absolut bästa framträdandet :D
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

And this one is for Scuba, appropå Charlie, jag har lackat om "din" bas - alltså Charlies signatur i Nirvana Black. Blev riktigt bra, betydligt bättre än på bild :P
Bild


Bild



Bild
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Oh lala, Holla die Waldfee *spelar mig på läppen*....

Det blev ju skitsnyggt faktiskt! IMO bättre än den helt naturella. Fast har Charlie godkännt det där??? :roll:

Inga bilder på de "rundade" Windforcarna?
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Scuba skrev:Oh lala, Holla die Waldfee *spelar mig på läppen*....

Det blev ju skitsnyggt faktiskt! IMO bättre än den helt naturella. Fast har Charlie godkännt det där??? :roll:

Inga bilder på de "rundade" Windforcarna?
Ssshhhh - säg inget till någon :roll: Upptäckte att jag totalt missade att plåta den nya designen, ska se om jag kan fixa :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

MALA skrev:
Scuba skrev:Oh lala, Holla die Waldfee *spelar mig på läppen*....

Det blev ju skitsnyggt faktiskt! IMO bättre än den helt naturella. Fast har Charlie godkännt det där??? :roll:

Inga bilder på de "rundade" Windforcarna?
Ssshhhh - säg inget till någon :roll: ...
Hemlig igen, den där MALA.....
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jo men snart.... kommer det både upp lite nya basar hemma hos mig (inte Windmill) so jag ska posta bilder på, Årnes och jag släpper nog lite på förlåten nästa vecka också. Därefter får man väl byta mask och bli hemlig igen
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Benavent? Igen?
Har ni dålig fantasi där på EBS.... :D
Han är grym, men jag fick lite "nog" då jag hörde honom senast för 2 (?) år sedan.

Tony Levin... *ryser* Jag lovar, lyckas han komma dit, då spelar han den 28:e då jag är på Dream Theater... ska vi slå vad?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Ah...tack för de värmande orden BassDude!

Inlägg av EBS Ralf »

:D ...eftersom det var jag som levererade beskedet angående gaget, så är jag väl både patetisk, idiotisk och vad det nu var.

Jag vet inte, men som musiker har jag spelat i många sammanhang betydligt tråkigare än BnD där betalning uteblivit eller gager ej kunnat ges utan att gnälla om det, så vad är patetiskt egentligen? Om jag spelade i ett band som Synkopaterna, som är fantastiskt bra men som hittills iaf spelat rätt begränsat och ofta i mindre sammanhang skulle jag lätt spela på Bass N Drum gratis (speciellt då resa och boende ordnas). Valet är fritt, men jag hade nog tyckt det var kul att bli tillfrågad och sett det som en möjlighet att visa upp sig...men jag ju en idiot så... :wink:
EBS Ralf
Medlem
Inlägg: 222
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 14:56

Inlägg av EBS Ralf »

blackparkas skrev:Benavent? Igen?
Har ni dålig fantasi där på EBS.... :D
Han är grym, men jag fick lite "nog" då jag hörde honom senast för 2 (?) år sedan.

Tony Levin... *ryser* Jag lovar, lyckas han komma dit, då spelar han den 28:e då jag är på Dream Theater... ska vi slå vad?
Om Tony kommer blir det på Lördan, eftersom han absolut inte ville missa Carles (som också spelar på Lördan) :D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

EBS Ralf skrev:
blackparkas skrev:Benavent? Igen?
Har ni dålig fantasi där på EBS.... :D
Han är grym, men jag fick lite "nog" då jag hörde honom senast för 2 (?) år sedan.

Tony Levin... *ryser* Jag lovar, lyckas han komma dit, då spelar han den 28:e då jag är på Dream Theater... ska vi slå vad?
Om Tony kommer blir det på Lördan, eftersom han absolut inte ville missa Carles (som också spelar på Lördan) :D
Det låter ju trots allt bra.

Men Ralf (Johan Bergkvist här, som kallade er patetiska, ja...), nog tycker man ändå att någon form av gage borde kunna ges ett sån´t här tillfälle..
Det är inga frikyrko-gig vi snackar om.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

BnD är ertt event som drar runt 50 man och som är en ren förlustaffär för EBS (måste gå till lite försvar). Kanske ger det ett positivt tillskott i längden men det är svårt att mäta. Det där med gage då - det är väl upp till varje musiker att tacka ja eller nej om man vet förutsättningarna, eller.. :?:

Och PS till Ralf, har du snackat med Charlie M, för jag har det inte. Om han inte är tillfrågad officiellt kan jag ta ett snack med honom men kör detta via PM med dig
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Skriv svar