tips på någon baslärare i Umeå?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
racerboy
Nykomling
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 22:30
Ort: ume

tips på någon baslärare i Umeå?

Inlägg av racerboy »

Halå!

Jag har börjat spela bas för kanske 4 månader sen, och jag är i behov av nån duktig basist som skulle kunna ha en lektion/träff med mig en gång i veckan eller liknande.

Jag har varit inne på musikanten som känns som att dom inte riktigt prioriterar det eller har särskilt stor koll. Fick höra att det skulle dröja 2v-2 mån tills jag rymdes, hörde inget på tre månader, gick dit och fick ingen vettig information, skrev upp mig på en ny blankett för dom hittade inte min gamla, tog flera veckor igen, och nu får jag höra att det är skitfullt men dom kan inte säga hur länge det kan dröja så jag tänkte att jag letar på andra håll istället.

Har även snackat med lite musiklärare jag känner men verkar inte som att någon har tid eller vill. :/

Så ifall det finns någon här som skulle kunna och vilja, eller någon som har nåt tips på någon annan jag skulle kunna ringa eller så så får ni gärna svara här eller maila mig på: jonssonmoa@gmail.com

:)
Moa
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++
Inlägg: 4563
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 23:53
Ort: Malmö

Inlägg av edvin »

Hej!
Skicka mig gärna ett PM eller nånting med info om ålder, musikinriktning och så vidare.
Jag kan eventuellt ge dig några lektioner i teknik, notläsning, groove osv. :)
Jag bor i umeå och går sista året på Midgårdskolans musikutbildning.
P.s. gå inte hos basläraren vid musikanten.
grejor
hojboj
Medlem
Inlägg: 170
Blev medlem: sön 25 maj 2008, 04:03
Ort: Kramfors

Inlägg av hojboj »

Det där med kurser verkar svårt.. Anmälde mig på en musikteorikurs här i ume men där var jag den enda anmälda så det blev ju icke av :-(
:-)
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

kollat studieförbunden? studiefrämjandet är aktiva med musik, medborgarskolan brukar vara på och sen har ni väl folkuniversitet i ume med?

vad vill du lära dig? känner lite folk i ume som kanske kan vara bra att kolla med.
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Bassjov
Medlem
Inlägg: 338
Blev medlem: fre 18 apr 2008, 18:21
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Bassjov »

PM:a Vinter (Jerry Ericsson) här på forumet. En mycket bra basist och mycket lärare, rekomenderas varmt.
Användarvisningsbild
racerboy
Nykomling
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 14 sep 2009, 22:30
Ort: ume

Inlägg av racerboy »

ahh tack för era svar, hoppas nån fler också har nåt tips eller så.

Kan likagärna skriva här ifall någon fler undrar:

Jag är en 17 årig tjej, har som sagt spelat i 4 mån så är väldigt nybörjare. Ligger på typ nivå noll av musikteori. Spelar med fingrarna men ska sen börja med plektrum också, tänkte att jag ska lära mig båda.
Nu spelar jag väl det mesta som är enkelt, men mest rock antar jag. Typ det lättaste av thin lizzy, pink floyd. Sen kör jag lite green day, ramones och så bara för att det är enkelt. Har haft rätt svårt att hitta låtar att spela till. Jag brukar försöka att spela så mycket jag med låten på i bakgrunden.
Gillar också att spela enkla walking grejer och lite svängiga melodier,och jag övar på pentaskalorna också.

Det jag vill lära mig är väl typ bland annat teori, teknik och så. Är inte inne i jazz, så det är väl mer rock, punk, blues, funk som jag är intresserad av.
Moa
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

Bassjov skrev:PM:a Vinter (Jerry Ericsson) här på forumet. En mycket bra basist och mycket lärare, rekomenderas varmt.
Bor han i Umeå? Då ska jag banne mig se till att mina kollegor på Umekontoret knyter sig an honom, han har ju många bra idéer på utbildningar.
Användarvisningsbild
Bassjov
Medlem
Inlägg: 338
Blev medlem: fre 18 apr 2008, 18:21
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Bassjov »

Hellish skrev:
Bassjov skrev:PM:a Vinter (Jerry Ericsson) här på forumet. En mycket bra basist och mycket lärare, rekomenderas varmt.
Bor han i Umeå? Då ska jag banne mig se till att mina kollegor på Umekontoret knyter sig an honom, han har ju många bra idéer på utbildningar.
Gör det, han skulle nog inte vara helt omöjlig :lol:
Han är just nu ute med västerbottensteatern på turne.
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Hellish »

daionsavage skrev:Nu har jag glömt en sak Mats. Vilket studieförbund var det du arbetade för?
Medborgarskolan är det som gäller. :) Håller på att hjälpa Umeåkontoret att få igång sin musikverksamhet så jag har som intressen på att bygga ut deras utbud också, även om de är "konkurrenter". :)
Skriv svar