VM i luftbas på European Bassday den 10 december i Viersen,

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

VM i luftbas på European Bassday den 10 december i Viersen,

Inlägg av MALA »

För er som eventuellt åker dit och inte vill släpa med en bas, regler nedan. Man kan anmäla sig på http://www.european-bassday.com/


World Championship Air Bass at the European BassDay 2007

On this year European BassDay we will have the first World Championship Air Bass!!

The Air Bass World Championships rules and how to participate:

1. The instrument of an Air Bass player must be invisible, i.e. air.

2. An Air Bassplayer may play an electric Bass or an acoustic one - or both.

3. Each competitor must participate in a qualifying round (1 minute)

4. In the final the competitors perform a 2 minute round

5. The competitors must bring their personally selected song with them on a CD. The competitor may edit the song beforehand so that it lasts one minute, or alternatively let the organisers know the point from which to start playing the song.

6. Personal Air Roadies are allowed. Your personal Air Drummer is allowed to join you on Stage. Backing groups - real or Air Groups - are not allowed. The dress code for an Air Bassplayer is free and he/she may use additional props in any way he/she desires.

7. The jury of the Air Bass World Championships is selected by the European BassDay organisation. The organizers give the following directions to the judges before they begin their work:
* Criteria for evaluation: originality, the ability to be taken over by the music, stage charisma, technique, artistic impression and airness.

* The performances are scored with the figure skating scoring method, i.e. the judges give points on a scale from 1 to 10 (best). The scores from the judges are added together and the person with the most points wins. If two or more contestants end up having the same score, they have to play an extra round. The contestant who scores the most points in the extra round wins the championship. If the result is a tie also after the extra round, the public will decide by applause.

* The jury evaluates the competitors according to their own judgment and taste. The decisions of the jury are final.

8. Participation in the Air Bass World Championships is open to the citizens of all countries. The competitors take part in the competition at their own risk and own costs.

9. The main prize of the Air Guitar World Championships is a genuine electric Bassguitar.

10. To participate in the Competition, you have to buy an entrance Ticket of the European BassDay

11.If you allready have your Air Bass performances in Youtube, please sent us your link.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Även om min hemsida är nere några dagar till så finns min Air Bass Special fortfranade till salu. Jag fixar bild senare.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

200071 skrev:Även om min hemsida är nere några dagar till så finns min Air Bass Special fortfranade till salu. Jag fixar bild senare.
Den är grym! en riktig player! :P
Väl värd sitt pris!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

200071 skrev:Även om min hemsida är nere några dagar till så finns min Air Bass Special fortfranade till salu. Jag fixar bild senare.
Ta med den ikväll!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

basmartin skrev:
200071 skrev:Även om min hemsida är nere några dagar till så finns min Air Bass Special fortfranade till salu. Jag fixar bild senare.
Ta med den ikväll!
Bara jag hittar den.... :roll:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

200071 skrev:
basmartin skrev:
200071 skrev:Även om min hemsida är nere några dagar till så finns min Air Bass Special fortfranade till salu. Jag fixar bild senare.
Ta med den ikväll!
Bara jag hittar den.... :roll:
Hittade den inte i onsdags, men här är en bild på den:

Bild
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

200071 skrev:
Hittade den inte i onsdags, men här är en bild på den:

Bild
Den är fin, finns den i blått?
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

MALA skrev:
200071 skrev:
Hittade den inte i onsdags, men här är en bild på den:

Bild
Den är fin, finns den i blått?
Trodde att du bara ville ha vita och svarta basar!
Men får hålla med dig, denna i blått hade varit underbar! :D
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Inte bara svarta och vita, har en blå, en brownburst och ett antal olika trämöbler men blått gör sig bra på vissa basar, framförallt på luftbasar. Min alldeles egen personliga uppfattning :roll:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

MALA skrev:Inte bara svarta och vita, har en blå, en brownburst och ett antal olika trämöbler men blått gör sig bra på vissa basar, framförallt på luftbasar. Min alldeles egen personliga uppfattning :roll:
Men handen på hjärtat.
Är inte seethrou snyggast på en luftbas! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Min blå är seethrough fast lite mer "massa" än vad jag föredrar på en luftbas
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

MALA skrev:Min blå är seethrough fast lite mer "massa" än vad jag föredrar på en luftbas
Ja massa är väl inte det man söker efter hos en luftbas.
Men en sak är klar (obs vits!) den väger inte mycket! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Färgvalen är inte så många tyvärr. Seethrough brukar vara mest populär, men jag har en i plexikopia också och har beställt en i en ny lite fräckare variant som heter Sparkle Invisible. Den går att få som femsträngad också.
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

200071 skrev:Färgvalen är inte så många tyvärr. Seethrough brukar vara mest populär, men jag har en i plexikopia också och har beställt en i en ny lite fräckare variant som heter Sparkle Invisible. Den går att få som femsträngad också.
Med ovanpåliggande greppbräda?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Måste vara ett helvete att intonera på bandlös.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16204
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Svarte_Jack skrev:Måste vara ett helvete att intonera på bandlös.
Det förstår jag inte. :roll: Intoneringen sköter man med hörseln så det är inga problem!
Skriv svar