After (d)ark

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

After (d)ark

Inlägg av GurraG »

Jag var och såg After dark i fredags (jag fick en biljett, annars hade jag inte gått :wink: ). Förbaskat roligt faktiskt! De körde bla parodier på olika schlagerfestivalvinnare. När det var dags att parodiera ett visst känt rockband som vann svenska uttagningen i våras (låten hette i den här tappningen After ark!) så dök det upp en sångare och tre instrumentalister på scenen. Två av instrumentnissarna hade, som sig bör, varsin elgitarr. Men den tredje, som skulle föreställa Leari, basisten i the Ark hade också en gitarr!!! En stor fet orkestergura till råga på allt. Det är det jag alltid har sagt, icke-musiker kan inte skilja en bas från en gitarr. Och så gruvar vi basister oss över ifall det är någon hörbar skillnad på olika sorters lack...
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Hähä!
Det finns ju raka motsatsen åxå!
I en amerikansk deckare tror jag (minnet är lite luddigt på den punkten) är huvudfigurerna på en restaurant där husbandet består av trummis, keyboardist och 3 basister. Och ingen av dom kan spela! :twisted:

Någon som kan identifiera detta mästerverk på min lätt vaga beskrivning?
Det kan ha varit Cannon eller Perry Mason.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

De kanske spelade Big Bottom av spinal tap :wink:
http://youtube.com/watch?v=YMZilI_ct1A

kan även spelas så här:
http://youtube.com/watch?v=EXy0hZDIrmY
Senast redigerad av GurraG den sön 25 nov 2007, 21:18, redigerad totalt 1 gånger.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17237
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: After (d)ark

Inlägg av BBQV »

GurraG skrev:Det är det jag alltid har sagt, icke-musiker kan inte skilja en bas från en gitarr. Och så gruvar vi basister oss över ifall det är någon hörbar skillnad på olika sorters lack...
Det är det som gör oss bättre än andra människor! :twisted:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

GurraG skrev:De kanske spelade Big Bottom av spinal tap :wink:
http://youtube.com/watch?v=YMZilI_ct1A
Kunde ha varit Spinal Tap om det var välfriserade kostymprydda nissar försedda med Fender sunburst basar! :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Skriv svar