Pratabashyllning!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Pratabashyllning!

Inlägg av BBQV »

Under den korta tid som jag varit medlem här har jag hunnit vara i kontakt med flera andra av er både live, via telefon och mail. Mina intryck är alltigenom positiva. Vänlighet, generositet och hjälpsamhet är genomgående egenskaper hos samtliga. På andra forum finns det alltid skitsnackare och allmänt otrevliga typer, men de lyser med sin frånvaro här.

Ett stort tack för alla roliga och lärorika diskussioner och roliga inblickar i basismens vedermödor! Och alla schyssta låtar som lagts upp! Nu åker jag till London över helgen!

Rock on!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Du får berätta om läget i London sen :wink:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
criss
Medlem+
Inlägg: 1552
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 21:26
Ort: örebro

Re: Pratabashyllning!

Inlägg av criss »

BarbequeVillage skrev:Under den korta tid som jag varit medlem här har jag hunnit vara i kontakt med flera andra av er både live, via telefon och mail. Mina intryck är alltigenom positiva. Vänlighet, generositet och hjälpsamhet är genomgående egenskaper hos samtliga. På andra forum finns det alltid skitsnackare och allmänt otrevliga typer, men de lyser med sin frånvaro här.

Ett stort tack för alla roliga och lärorika diskussioner och roliga inblickar i basismens vedermödor! Och alla schyssta låtar som lagts upp! Nu åker jag till London över helgen!

Rock on!
Word!!!
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Kan inte annat än instämma ang detta fina forum. London är trevligt. Ha så kul!
Användarvisningsbild
Zalle
Medlem
Inlägg: 327
Blev medlem: fre 29 sep 2006, 16:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Zalle »

Kan bara instämma, det är otroligt trevligt och lärorikt att vara här, man kan fråga om allt, och man får alltid svar. Kanonbra forum för oss bassister.
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Jag är också väldigt glad att pratabas blivit så lyckat och så trevliga människor hittat hit.

Kom precis hem från Afrika, Gambia, över 300 nya inlägg att läsa 8)
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

jag håller med..

förresten, missa inte denmark street i london(ligger snett ovanför covent garden vid (20th century fox ungefär), om du vill dreggla över gamla instrument.. och basscellar specifikt om du vill se nya basar
dereborn

Inlägg av dereborn »

Instämmer helt med er föregående talare!
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Semborg skrev:Jag är också väldigt glad att pratabas blivit så lyckat och så trevliga människor hittat hit.

Kom precis hem från Afrika, Gambia, över 300 nya inlägg att läsa 8)

Trevligt! Business eller nöje i Gambia? Var där på bröllopsresa och frugan har vart där och pluggat lite musik under utbildningen. Trevligt land.

"Feel free, you're in the Gambia" :)
Användarvisningsbild
Semborg
Administratör
Inlägg: 1153
Blev medlem: lör 15 jul 2006, 11:09
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Semborg »

Gambian style, feel free, take it easy, no worries :D

Har varit på musikutbildning under 1 vecka hos Alagi M´Bye (Jali), riktigt nice.
Musik är oändlig
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Inlägg av mikkejohansson »

Ah, cool! Är det rent privat eller genom nån utbildning?

När frugan var ner första gången var hon på ett ställe som kallades e'olen, en camp som drevs av ett norskt par med musiker från alla kulturer (resan resulterade också i en djembe, en kora och en riti :) ). När vi var ner tillsammans var det mer semester, men vi hann med ett besök på campen Zinzani som drivs av en svenska och hennes gambiske man. Kul med lite trumkurs, fastän frugan (och jag genom henne) kunde redan grunderna sen tidigare. Fick med oss två djembe till den gången, speciellt utvalda hos en trummakare med hjälp av en av musikerna från Zinzani...

Och ja, jag längtar tillbaka :)
Fender - Pedaler - GK - TKS
Skriv svar