Köpare och Säljare på PRATABAS

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av jisac »

Roger Hedin är snabb som ett skållat troll.
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Mc Green »

jisac skrev:Roger Hedin är snabb som ett skållat troll.
Word!
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roger Hedin »

Tack, herrar jisac och Mc Green!
FlacMurry levererade ett Samsung S5-skal till min dotter; en sann gentleman!
270001 är en hedersman att göra affärer med. Ragge likaså!

Sen finns det en hel hoper andra också, men vem jag köpte vad av är en väl förborgad hemlighet för mitt minne just denna kväll...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av jisac »

The Fish förrättade en basaffär+frakt med Portugalresenär alldeles lysande! :tummenupp:
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1304
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Danny »

Har handlat av Parkas. Supersnabb leverans och smidig affär.
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Användarvisningsbild
jisac
VIP medlem
Inlägg: 3272
Blev medlem: tis 30 aug 2011, 08:29
Ort: Habo (norr om Jönköping)

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av jisac »

B@stard är oxå en hyvens kille att göra affärer med!
Yamaha, GK, TKS

Presentation
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Eagle Hazze »

Måste än en gång hylla alla som jag har gjort affärer med, snabbhet, enkelhet och högre säkerhet än en bankdosa är kännetecken på alla affärer.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Ingemar Sundström »

Tack till BBQV för hals och stall och Jensa för PB-transporten. Ni är skyss...chus... skust... JÄTTESNälla ni. :wink:
Ingemar
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1769
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Hellbum »

Göra affärer med Strummer är en fröjd, rekommenderas å dä grövsta:-)
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5424
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av bjelkeman »

Hellbum skrev:Göra affärer med Strummer är en fröjd, rekommenderas å dä grövsta:-)
Kanske posta det i feedback forumet i strummer tråden? :) http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=42&t=72217" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roger Hedin »

Fender skickade vad han lovade. Som väntat! Tackar!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Trixter
Medlem
Inlägg: 73
Blev medlem: ons 21 aug 2013, 09:53

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Trixter »

Har precis sålt till Karocko och Riboe med gott resultat! :)
Användarvisningsbild
Karocko
Medlem
Inlägg: 76
Blev medlem: sön 04 nov 2012, 20:41
Ort: Jönköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Karocko »

Trixter skrev:Har precis sålt till Karocko och Riboe med gott resultat! :)
Mycket trevligt att göra affär med Trixter! :tummenupp:
Mitt band Inglorious Days: http://open.spotify.com/artist/3yG7yKvvSDNGF134iDDKKD" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ingloriousdays.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roger Hedin »

Mats - signaturen mats "med utan versal" - är en hyvens kille som dessutom vet att uppskatta en god kopp kaffe...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roger Hedin »

Signaturen Fredrixx83 är en hyvens kille.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: lör 30 dec 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Johanivansson »

Hur gammal medlem han än må vara måste jag bara ta upp Marcbass här, och det är inte ros.

Jag köpte ett chorus och en bas av honom för ett tag sedan som hade ett defekt stall (visade det sig). Han skulle då skicka nya stallsadlar och ett kvitto på grejerna, vilket inte skickades med. Jag har också bett honom att skriva med ett gammalt köp på det kvittot eftersom jag inte fick kvitto då heller.

Detta var i början/mitten av oktober, och jag har skrivit och tjatat på honom med jämna mellanrum, men det kommer alltid nya ursäkter. Det har varit mycket på jobbet, mycket gig (!) och annat. Han har också varit så jäkla nonchig i sina meddelanden, men reservation för att jag missförstår "tonfall" i text. Senast LOVADE han dyrt att fixa det innan han skulle till NAMM. Sen ba: "Ja e i LA. Hittade inga stallsadlar"

Snark.

Mina papper måste dessutom in till revisor nu, och jag behöver det där kvittot.

Jag har hållit mig länge ifrån att skriva här, men jag vet inte vad jag ska göra annars, för såhär kan man inte bete sig och hoppas allt ändå ska vara lugnt. Inget händer ändå när jag skriver till honom
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av strummer »

Johanivansson skrev:Hur gammal medlem han än må vara måste jag bara ta upp Marcbass här, och det är inte ros.

Jag köpte ett chorus och en bas av honom för ett tag sedan som hade ett defekt stall (visade det sig). Han skulle då skicka nya stallsadlar och ett kvitto på grejerna, vilket inte skickades med. Jag har också bett honom att skriva med ett gammalt köp på det kvittot eftersom jag inte fick kvitto då heller.

Detta var i början/mitten av oktober, och jag har skrivit och tjatat på honom med jämna mellanrum, men det kommer alltid nya ursäkter. Det har varit mycket på jobbet, mycket gig (!) och annat. Han har också varit så jäkla nonchig i sina meddelanden, men reservation för att jag missförstår "tonfall" i text. Senast LOVADE han dyrt att fixa det innan han skulle till NAMM. Sen ba: "Ja e i LA. Hittade inga stallsadlar"

Snark.

Mina papper måste dessutom in till revisor nu, och jag behöver det där kvittot.

Jag har hållit mig länge ifrån att skriva här, men jag vet inte vad jag ska göra annars, för såhär kan man inte bete sig och hoppas allt ändå ska vara lugnt. Inget händer ändå när jag skriver till honom
Äousch vad trist, hoppas fsn det löser sig!
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av lowfreq »

Johanivansson skrev:Hur gammal medlem han än må vara måste jag bara ta upp Marcbass här, och det är inte ros.

Jag köpte ett chorus och en bas av honom för ett tag sedan som hade ett defekt stall (visade det sig). Han skulle då skicka nya stallsadlar och ett kvitto på grejerna, vilket inte skickades med. Jag har också bett honom att skriva med ett gammalt köp på det kvittot eftersom jag inte fick kvitto då heller.

Detta var i början/mitten av oktober, och jag har skrivit och tjatat på honom med jämna mellanrum, men det kommer alltid nya ursäkter. Det har varit mycket på jobbet, mycket gig (!) och annat. Han har också varit så jäkla nonchig i sina meddelanden, men reservation för att jag missförstår "tonfall" i text. Senast LOVADE han dyrt att fixa det innan han skulle till NAMM. Sen ba: "Ja e i LA. Hittade inga stallsadlar"

Snark.

Mina papper måste dessutom in till revisor nu, och jag behöver det där kvittot.

Jag har hållit mig länge ifrån att skriva här, men jag vet inte vad jag ska göra annars, för såhär kan man inte bete sig och hoppas allt ändå ska vara lugnt. Inget händer ändå när jag skriver till honom
Ruttet dåligt!
Har hört av väldigt många här på PB som berättat liknande saker, och värre, om denne gentleman.
Men alla som beställer (BETALAR) en schatch vet såklart inget om det. Halleluja.

Det är ju bra att NÅGON här (Johanivansson), åtminstone, vågar öppna munnen och säga sanningen.

När jag drabbades av den här gentlemannen för nåt år sedan, så fick jag en hel DRÖS med PM där Pratabasare berättade om galenskaperna dom varit med om i sina "affärer" med Gentlemannen.

Fullständigt ofattbart att inte fler vågar öppna munnen, offentligt!
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Poester »

lowfreq skrev:
Johanivansson skrev:Hur gammal medlem han än må vara måste jag bara ta upp Marcbass här, och det är inte ros.

Jag köpte ett chorus och en bas av honom för ett tag sedan som hade ett defekt stall (visade det sig). Han skulle då skicka nya stallsadlar och ett kvitto på grejerna, vilket inte skickades med. Jag har också bett honom att skriva med ett gammalt köp på det kvittot eftersom jag inte fick kvitto då heller.

Detta var i början/mitten av oktober, och jag har skrivit och tjatat på honom med jämna mellanrum, men det kommer alltid nya ursäkter. Det har varit mycket på jobbet, mycket gig (!) och annat. Han har också varit så jäkla nonchig i sina meddelanden, men reservation för att jag missförstår "tonfall" i text. Senast LOVADE han dyrt att fixa det innan han skulle till NAMM. Sen ba: "Ja e i LA. Hittade inga stallsadlar"

Snark.

Mina papper måste dessutom in till revisor nu, och jag behöver det där kvittot.

Jag har hållit mig länge ifrån att skriva här, men jag vet inte vad jag ska göra annars, för såhär kan man inte bete sig och hoppas allt ändå ska vara lugnt. Inget händer ändå när jag skriver till honom
Ruttet dåligt!
Har hört av väldigt många här på PB som berättat liknande saker, och värre, om denne gentleman.
Men alla som beställer (BETALAR) en schatch vet såklart inget om det. Halleluja.

Det är ju bra att NÅGON här (Johanivansson), åtminstone, vågar öppna munnen och säga sanningen.

När jag drabbades av den här gentlemannen för nåt år sedan, så fick jag en hel DRÖS med PM där Pratabasare berättade om galenskaperna dom varit med om i sina "affärer" med Gentlemannen.

Fullständigt ofattbart att inte fler vågar öppna munnen, offentligt!
Att folk kan ha problem med köpare/säljare sker väl titt som tätt. Att det sen inte löser sig på lång sikt är väl mer ovanligt!
Har själv haft enbart bra affärer med samma person (även om det vissa gånger tagit längre tid än jag kanske hade velat) men så är det ju ibland.
Hoppas det löser sig denna gången, för någon som är så serviceminded i övrigt som vår käre marcbass, det är nog svårt att finna!
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Tarzan08 »

Tråkigt att det har blivit knas med marcbass. Själv har jag bara gott att säga om honom. Jag är säker på att det finns en naturlig och vettig förklaring till allting.

från det ena till det andra.... ni som känner för att göra affärer med magnusb. Gör det!

En mysigare, varmare och skönare katt finns inte!
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18143
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av basmartin »

Tarzan08 skrev:Tråkigt att det har blivit knas med marcbass. Själv har jag bara gott att säga om honom. Jag är säker på att det finns en naturlig och vettig förklaring till allting.

från det ena till det andra.... ni som känner för att göra affärer med magnusb. Gör det!

En mysigare, varmare och skönare katt finns inte!
Verkar som att magnusb har affärer med vem som helst... jag som trodde att jag var speciell....
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av lekamen »

basmartin skrev:
Tarzan08 skrev:Tråkigt att det har blivit knas med marcbass. Själv har jag bara gott att säga om honom. Jag är säker på att det finns en naturlig och vettig förklaring till allting.

från det ena till det andra.... ni som känner för att göra affärer med magnusb. Gör det!

En mysigare, varmare och skönare katt finns inte!
Verkar som att magnusb har affärer med vem som helst... jag som trodde att jag var speciell....
Typiskt, vi hade också en affär för en tid sedan...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Jan Hellman »

Har också haft en del problem. Men vi drar ett streck över det nu.
Senast redigerad av Jan Hellman den tis 10 mar 2015, 02:54, redigerad totalt 1 gånger.
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Henko »

Det där låter ju inget vidare, Jan. Men alla kan göra fel och bör få chansen att rätta till det. Så här i efterhand låter det lite märkligt att inte reklamera en pryl för 15k. Jag har reklamerat prylar för 200kr här på PB och det har inte varit några problem. Jag har dock aldrig gjort några affärer med marcbass, ska tilläggas.
P-basar
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Jan Hellman »

Henko skrev:Det där låter ju inget vidare, Jan. Men alla kan göra fel och bör få chansen att rätta till det. Så här i efterhand låter det lite märkligt att inte reklamera en pryl för 15k. Jag har reklamerat prylar för 200kr här på PB och det har inte varit några problem. Jag har dock aldrig gjort några affärer med marcbass, ska tilläggas.
Jo jag håller med egentligen MEN jag har jobbat som gitarrmeckare i musikaffärer, är hyfsat bra på att skruva basar och känner andra som är väldigt bra på att svarva och mecka gitarrer. Så jag tänkte så här: -"Varför packa basen, kliva iväg och behöva jävlas med Posten och en massa annat jobbigt som tar tid när jag kan göra det själv fortare och det lär inte bli dyrare". Sen samtidigt behövde jag inte störa honom heller. Win-win situation kändes det som. Hade jag varit helt rudis på att mecka och saknat kontakter så hade jag givetvis reklamerat basen. Jag har en hyfsat komplett gitarrmeckarhörna i studion. Så jag kände att det skulle bli jobbigare att skicka tillbaka den, helt enkelt, än att göra jobbet själv.
Senast redigerad av Jan Hellman den tis 10 mar 2015, 02:56, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar