Köpare och Säljare på PRATABAS

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roborock »

Låter hel konstigt, jag har handlat prylar av marcbass sedan 2005 typ, han har alltid hållit vad han lovat, haft schysta priser och i bland vänt ut och in på sig själv för att hjälp
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av whatawaste »

Lägger till -rally- som en pålitlig och smidig kille. T-BIRD <---> Spector

Ett stort tack ska 200000071 ha för hjälpen med PB-transporten. :clappy:

Edit: norton var en exemplarisk säljare!
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Basstore »

Tråkig läsning. Ska inte gå in på detaljer eller till försvar på nåt sätt..
Alla har olika anledning att tycka om människor och olika perioder i sina liv, att hänga ut utan kontakt med motpart är väldigt omoget anser jag.
Ni som tycker illa om mig är välkomna att göra de.
Ni som inte tycker illa om mig är välkomna att göra bra basaffärer..
Bra basaffärer då menar ja inte att ja ska agera bank o vara nån sort avbetalningsplan bara för att jag är pratabasar, eller att ja ska lägga hela mitt privata liv åt sidan för att få 2 skruvar rostiga.. Sorry men mitt liv är viktigare än ditt för mig!!

Dock hjälper jag mer än gärna till så ofta jag kan, till dom jag vill hjälpa..

puss!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Basstore »

Med det meddelandet så lämnar jag Pratabas..

Tack o hej
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: lör 30 dec 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Johanivansson »

Hej,

Detta handlar inte om huruvida jag tycker om dig, Marcbass. Jag är ledsen att detta leder till att du lämnar oss. Och jag ska ärligt säga att jag inte är 100% säker på att det var rätt av mig att skriva om vår affär här på forumet, men jag tyckte att jag hade försökt så himla länge att få tag i grejerna. Och kvittot. Som för övrigt, ni andra, faktiskt har kommit nu, vilket är bra. Inget kvitto, men skruvarna.

Jag förstår att du tycker att ditt liv är viktigare än mitt och håller helt med om att du inte ska sätta hela ditt privata liv åt sidan för att få ett par skruvar rostiga. Det tror jag dock heller inte krävs. Jag tycker också att det är att gå lite väl långt att säga att jag på något sätt ska ha krävt av dig att du ska pausa all annan verksamhet när detta pågick i ca 5 månader.

Du sålde en bas till mig i september/oktober. Den hade issues som var tvungna att fixas. Du sa att du skulle ta hand om det. Rimligt. Grejerna kom för ett par veckor sedan. Inte lika rimligt.

För mig handlade det inte om ett par rostiga skruvar och ett kvitto så mycket som det handlade om att du gång på gång förhalade och inte höll dig till vad du hade sagt.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av bootsy »

Men ska du lämna PB bara för detta, Marcbass? Finns det inte något bra sätt att lösa det hela på istället?
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av strummer »

Jag begriper inte detta? Jag trodde Marcbass drev affärsverksamhet?
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roborock »

Alltså kan ni inte ge er nu, ni har fått honom att lämna forumet, räcker inte det, högst olyckligt att det måste gå så långt, Marcus är en svin bra kille med sjukt massa kunskap och erfarenheter, forumet blir fattigare utan honom
Användarvisningsbild
John_D
Medlem++
Inlägg: 4748
Blev medlem: tor 23 okt 2008, 09:39
Ort: Göteborg

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av John_D »

Roborock skrev:Alltså kan ni inte ge er nu, ni har fått honom att lämna forumet, räcker inte det, högst olyckligt att det måste gå så långt, Marcus är en svin bra kille med sjukt massa kunskap och erfarenheter, forumet blir fattigare utan honom

+1
It doesn't matter if it's not broken...I can fix it.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av bootsy »

Roborock skrev:Alltså kan ni inte ge er nu, ni har fått honom att lämna forumet, räcker inte det, högst olyckligt att det måste gå så långt, Marcus är en svin bra kille med sjukt massa kunskap och erfarenheter, forumet blir fattigare utan honom
Jamen visst är det tråkigt att han lämnar! Undrar bara om det inte hade gått att lösa på ett smidigt sätt. Det har ju inte förekommit personliga påhopp såvitt jag förstått.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roborock »

Nä det är väl ner som en hetsjakt, så uppfattar jag i alla fall diskussionen och därför skrev det jag skrev. ...jag tycker det räcker liksom. ...ni vann. :(
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av TDHP »

Det är ju tråkigt när det blir knas mellan medlemmar på forumet, men det är väl ändå inte forumets fel? Eller? :/
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roborock »

Nä inte det sa jag inte att det är forumets fel, tyckte bara att det är synd att folk måste lämna för att vissa diskussioner drivs väl långt
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av TDHP »

Absolut, men om vi har en tråd om köpare och säljare på forumet där man bara får skriva sin GODA upplevelser av säljare så blir det ju lite enkelspårigt. Personligen tycker jag att det är bättre att folk sköter sina affärer privat, men om vi nu ska ha en tråd där medlemmarna kan delge sina både bra och dåliga erfarenheter av säljare på PB så känns det som att det vore bättre att kommentera det hela istället. Alternativt anmäla till forumvärdarna om man känner sig påhoppad eller orättvist behandlad. Ibland kanske man även har goda personliga skäl till att få ett inlägg eller en tråd borttagen också, men då måste vi ju få veta det så vi kan ta ställning till det.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roborock »

Ha absolut denna tråd, men vi kan väl använda en fingertoppskänsla när ett budskap gått fram och att de då räcker
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av bootsy »

Jag ser nu i efterhand ett inlägg som faktiskt kan uppfattas som lite konstigt, eftersom det bygger på vad författaren HÖRT om personen ifråga, inte på egna erfarenheter. Lite småmärkligt.
Men tycker fortfarande att allt skulle kunna lösas med lite god vilja och förklaringar istället för att bara lämna forumet hals över huvud.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: lör 30 dec 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Johanivansson »

Om det finns någon som tycker att jag inte var saklig i mitt inlägg ber jag om ursäkt för det.
Och jag håller med TDHP om att om tråden ska finnas måste den kunna användas för såväl ris som ros.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av bootsy »

Johanivansson skrev:Om det finns någon som tycker att jag inte var saklig i mitt inlägg ber jag om ursäkt för det.
Och jag håller med TDHP om att om tråden ska finnas måste den kunna användas för såväl ris som ros.
Det var inte ditt inlägg jag avsåg, för tydlighetens skull...
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
Johanivansson
Medlem+
Inlägg: 1329
Blev medlem: lör 30 dec 2006, 00:54
Ort: Stockholm

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Johanivansson »

bootsy skrev:
Johanivansson skrev:Om det finns någon som tycker att jag inte var saklig i mitt inlägg ber jag om ursäkt för det.
Och jag håller med TDHP om att om tråden ska finnas måste den kunna användas för såväl ris som ros.
Det var inte ditt inlägg jag avsåg, för tydlighetens skull...

Det förstod jag, men tack för tydligheten!
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4720
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av strummer »

Roborock skrev:Alltså kan ni inte ge er nu, ni har fått honom att lämna forumet, räcker inte det, högst olyckligt att det måste gå så långt, Marcus är en svin bra kille med sjukt massa kunskap och erfarenheter, forumet blir fattigare utan honom

Om det finns en tråd med feedback måste man väl kunna lämna både positiv och negativ sådan, eller?

När jag köper en beg. pedal av Marcus privat anser jag att den affären går jättebra även om det tar lite tid från att jag betalar till det att jag får pedalen. Inga problem, det är en deal mellan privatpersoner.

Men jag har hela tiden trott att Marcus drivit firma (basstore.se) och att det är därifrån han sålt Schatz basar och annat, och då handlar det om affärsverksamhet.

Jag gillar Marcus på forumet, och det är trist om han väljer att försvinna härifrån på grund av kritik av hans företagsverksamhet, men basstore borde väl i ärlighetens namn inte behandlas annorlunda än vilken annan tillverkare eller butik som helst?
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roborock »

Det fanns i alla fall några som såg det jag såg och faktiskt verka tycka att jag hade en poäng.
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++
Inlägg: 6882
Blev medlem: mån 31 jul 2006, 22:32
Ort: Hufvudstadens södra utkant.

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av whatawaste »

HJP, basguden och Archisland läggs till i listan på trevliga och smidiga Pb:are...
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre


Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Grafen
Hedersmedlem
Inlägg: 3345
Blev medlem: ons 28 jul 2010, 17:53
Ort: Storkholk

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Grafen »

Markooooooooo har varit synnerligen snabb med betalning och tolerant i sin väntan på pedalbordet han köpte av mig. Tummen upp!
Stallet är hendekagonalt.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har gjort en affär med Marcbass; det enda jag ångrar är att jag bara köpte en Streamliner 900 och inte båda som han hade. Den affären var smidig och gick som på räls...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3411
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Köpare och Säljare på PRATABAS

Inlägg av maxoges »

Jag tycker det är schysst att det finns en tillit till det gamla gardet på pratabas. Jag skickade en Stingray 5 i case med bussgods och fick en Modulus flea med någon dags mellanrum. Den affären hade man inte gjort på samma sätt om det var på blocket ;)
Marcbass är en person jag litar på.
Skriv svar