Hur kommer det sej?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

[quote="Randy "SilverBack&"]
Svensson skrev: Jag har faktiskt ännu svårare att förstå tjusningen med att harva runt som pubtrubadur, helt ensam helg efter helg uppträda för en handfull fyllskallar. Men jag inser ju att det finns någonting i det som gör att man fortsätter.

Spriten?[/quote]

Hahaha! Dagens sanning!
Fast det är nog snarare så att om man titttar på dom flesta som åker runt själva så får dom inget annat jobb...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+
Inlägg: 575
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 09:31

Inlägg av dexter »

Foxbat skrev:Våra covers är inte värst komplicerade men det är nog inte så många som får för sig att bugga till Manowar. Det går väl att dansa men nåt vidare dansvänligt vet jag inte.
För några veckor sen såg jag två norrmänn dansa bugg till Breaking The Law på ett afterski-gig.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

dexter skrev:
Foxbat skrev:Våra covers är inte värst komplicerade men det är nog inte så många som får för sig att bugga till Manowar. Det går väl att dansa men nåt vidare dansvänligt vet jag inte.
För några veckor sen såg jag två norrmänn dansa bugg till Breaking The Law på ett afterski-gig.
Två norrmän på after-ski kan troligtvis bugga till ljudet av en tvättmaskin på sköljning också! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
dereborn

Inlägg av dereborn »

Norrmän kan bugga till precis VAD som helst!

I mitt gamla coverband De Sotos finns en obegripligt bra sångare, Thomas Ringwall, och vi brukade ibland göra ett "ståpälsavbrott" i rockröjet, och spela "Here comes the flood" (P. Gabriel), vilket oftast resulterade i att hela haket stannar upp o börjar gråta, typ...

Men när vi gjorde det tricket i Norge.... då började det banne mej buggas till den!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Hur kommer det sej?

Inlägg av blackparkas »

daionsavage skrev:
blackparkas skrev: Haha!
Såg annonsen om att de sökte ny basist.
Måste säga att jag övervägde att söka då jag är fruktansvärt less på jobbet för tillfället.
Dock så sket jag i det då det verkade vara så olika med lönen från månad till månad + att det faktum att man skulle vara borta varje helg inte direkt kändes lockande.
söker de fortfarande basist och var såg du annonsen? (jag är inte heller så lite led på mitt jobb)

Jag tror att de hittade en basist ganska omgående dessvärre.
Hade jag sett annonsen idag hade jag nog huggit för nu har det passerat gränsen för vad man orkar med snart.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Hur kommer det sej?

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:
daionsavage skrev:
blackparkas skrev: Haha!
Såg annonsen om att de sökte ny basist.
Måste säga att jag övervägde att söka då jag är fruktansvärt less på jobbet för tillfället.
Dock så sket jag i det då det verkade vara så olika med lönen från månad till månad + att det faktum att man skulle vara borta varje helg inte direkt kändes lockande.
söker de fortfarande basist och var såg du annonsen? (jag är inte heller så lite led på mitt jobb)

Jag tror att de hittade en basist ganska omgående dessvärre.
Hade jag sett annonsen idag hade jag nog huggit för nu har det passerat gränsen för vad man orkar med snart.
Du kan ju alltid bli ensamresande trubadur! :D

(Har provat, det suger!)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
dereborn

Re: Hur kommer det sej?

Inlägg av dereborn »

Danielsson skrev: Synd att jag sa upp mig för en månad sen... Jag var ju klockren dansbandsbasist... Har lirat med Blender i över tre år, å jag var här även under den tiden :D Nu är man rockbasist igen... Back to life!
Aha.... det hade jag missat!

Nå, hur var det då? En rapport från dansbandsverkligheten på 2000-talet när du orkar vore intressant! Blender är väl hyfsat etablerade? Nån i bandet som utgår från Hudik, va? Tycker jag sett bussen stå parkerad...
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Inlägg av Svensson »

dereborn skrev:Norrmän kan bugga till precis VAD som helst!
Jo men då är det ju den sista Sovjetstaten också. :roll:
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Skriv svar