Dereborn på Rockbjörnen?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:Vi kanske kan ha en separat tråd med temat "Förlåt Mig"?!
JA!
Strålande idè!
Väntar fortfarande på ett förlåt från Johannes för att han sa att norrlänningar är dumma i huvudet... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev: Väntar fortfarande på ett förlåt från Johannes för att han sa att norrlänningar är dumma i huvudet... :D
Känner du till uttrycket "när det snöar i helvetet"?
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

poverino skrev: Har vi en illaluktande gitarrist som spion på detta forum tro....hmmm :evil:
Njaaaaaääää, dom senaste månaderna har jag spelat på min fina Fender Jazz bas...
Innan dess på min fina Saz, Bouzouki, Sitar osv.

Så spion!?!
Vem eller vad kan spioneras på här?

Illaluktande!?!
Absolut!!!

Jag läste någonstans att forumet var öppet för alla som spelade på el eller kontrabas... Är jag då inte välkommen :cry: ?

Har även lite syntar, flöjter, trummor och en gigantisk analplug i hemmet.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Wall skrev:
poverino skrev: Har vi en illaluktande gitarrist som spion på detta forum tro....hmmm :evil:
Njaaaaaääää, dom senaste månaderna har jag spelat på min fina Fender Jazz bas...
Innan dess på min fina Saz, Bouzouki, Sitar osv.

Så spion!?!
Vem eller vad kan spioneras på här?

Illaluktande!?!
Absolut!!!

Jag läste någonstans att forumet var öppet för alla som spelade på el eller kontrabas... Är jag då inte välkommen :cry: ?

Har även lite syntar, flöjter, trummor och en gigantisk analplug i hemmet.
Spelar man på en Fender Jazz är allt annat förlåtet på det här forumet...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: Väntar fortfarande på ett förlåt från Johannes för att han sa att norrlänningar är dumma i huvudet... :D
Känner du till uttrycket "när det snöar i helvetet"?
HAHA!!
På tal om Johannes förresten... vars är han?


Se´n tycker jag det är underligt att du har en Fender Jazzbas helt plötsligt!?
När du inte hade någon bas häromdagen.
Iofs... det där beror ju på hur man ser på saker och ting... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev: På tal om Johannes förresten... vars är han?
Hade precis tänkt fråga detsamma.
Märkligt! Man saknar inte huliganen förrän forumet är tomt.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Gäst

Inlägg av Gäst »

blackparkas skrev: Se´n tycker jag det är underligt att du har en Fender Jazzbas helt plötsligt!?
När du inte hade någon bas häromdagen.
Iofs... det där beror ju på hur man ser på saker och ting... :D
Då jag känner Wall sen långt tidigare känner jag också till hans impulsinköp... och hans sambos tolerans mot dito.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: Se´n tycker jag det är underligt att du har en Fender Jazzbas helt plötsligt!?
När du inte hade någon bas häromdagen.
Iofs... det där beror ju på hur man ser på saker och ting... :D
Då jag känner Wall sen långt tidigare känner jag också till hans impulsinköp... och hans sambos tolerans mot dito.
Haha!
Ja, är även jag välsignad med en ganska tolerant fru.
Men när jag sa att jag skulle köpa P-nut-warwicken för 43 lökar sade hon nej...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++
Inlägg: 4050
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 09:28
Ort: Täby

Inlägg av ferm »

blackparkas skrev:
GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: Se´n tycker jag det är underligt att du har en Fender Jazzbas helt plötsligt!?
När du inte hade någon bas häromdagen.
Iofs... det där beror ju på hur man ser på saker och ting... :D
Då jag känner Wall sen långt tidigare känner jag också till hans impulsinköp... och hans sambos tolerans mot dito.
Haha!
Ja, är även jag välsignad med en ganska tolerant fru.
Men när jag sa att jag skulle köpa P-nut-warwicken för 43 lökar sade hon nej...!
Jävligt märkligt. Min kärring är inte ett dugg förstående för mitt behov av många basar. Vad hon ska ha stålarna till kan hon inte förklara.
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Har ingen aning om varför jag gör det här men...jag ska backa banden.
Till Jul beställde jag en Squier Vintage Jazzbas, efter som gäst ha besökt just detta forum å läst era blandade kommentarer.
Malmö musikaffär hade en inne så jag provspelade den å tyckte att det verkade vara en OK bas med tanke på hur värdelös bassist jag är...
Ägde en 5 strängad ESP tidigare. Har för mig att en viss kille på detta forum fick ett gig med Meshuggah med hjälp av just den basen...

Musicstore i Tyskland hade Squiern för en billig peng så jag passade på att beställa... Å allt var sol å gröna ängar men jag räknade inte med att,
tyskjävlarna inte ville skicka basen för att...skit samma.

Jag köpte en Japan jazzbas av en kollega i Malmö.
Så har ni vägarna förbi Skurup är det bara att ringa.
Tänk om det är en skitbra bas, va fan vet jag !?!
Jag tror att den kan höras på Ove Törnqvist senaste platta, återkommer med mer info när jag orkar.

När det gäller den här pissiga gitarrist grejen.
Jag svarade på ett inlägg med länk till videoklipp där ljudet var ändrat, å så lyckades jag hitta original filen med Yngwie... Vilken jag tyckte var skitroligt med tanke på att han är en stor jävla parodi på sig själv...
Äger en 7-strängad Ibanez, en 6-strängad Ibanez, en bandlös Texas m.fl.
Men vem fan bryr sig.

Jag är HÄR för att inspireras av er som kan spela bas, ibland kanske jag kan tillföra något, ibland kanske jag bara är dum ihuvudet.
Men vem faan bryr sig.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Cool Wall. Vi basister har lätt att finna oss i heterogena grupperingar 8) Dessutom behöver vi gitarrister här...
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16195
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Visst bryr vi oss! Kul att du vill vara här. Finns inga inträdesprov, det är plats för alla som är intresserade av basar. och så vidare... :wink:
Allvarligt så är det ju det som är kul med det här forumet, det finns allt från unga nybörjare till gamla erfarna proffs. Inte behöver man vara bättre bara för att man spelat länge heller. Den diskussionen har vi också haft.
Och hade man inga gitarrister hade ju trummisarna fått all skit så det är bra att de finns också
:roll:
Skriv svar