Rockcase Chest. Något att ha?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Fredrixx83
Medlem
Inlägg: 170
Blev medlem: fre 22 feb 2013, 08:16
Ort: Peking

Rockcase Chest. Något att ha?

Inlägg av Fredrixx83 »

Är det någon här som har några erfarenheter Rockase-kistan för tre basar?
Skulle ju vara rätt skönt att slippa släpa runt på flera case:ar varje gång man ska iväg och gigga!

Men det är ju rätt många pengar för en ganska "tråkig" pryl... :D
Någon som har input vad gäller kvalitet, och vad man får i för typ av instrument?
Jag brukar ha med mig en T-bird bl.a.

http://www.thomann.de/se/rockcase_chest ... htcase.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Rockcase Chest. Något att ha?

Inlägg av mikkejohansson »

Fredrixx83 skrev:Är det någon här som har några erfarenheter Rockase-kistan för tre basar?
Skulle ju vara rätt skönt att slippa släpa runt på flera case:ar varje gång man ska iväg och gigga!

Men det är ju rätt många pengar för en ganska "tråkig" pryl... :D
Någon som har input vad gäller kvalitet, och vad man får i för typ av instrument?
Jag brukar ha med mig en T-bird bl.a.

http://www.thomann.de/se/rockcase_chest ... htcase.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Har du alltid släp/buss? Annars skulle jag rekommendera en MONO dubbel-gigbag i stället...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Rockcase Chest. Något att ha?

Inlägg av blackparkas »

Fast en Mono Dubbel-bag får man ju inte i en T-bird i, det är jag ganska övertygad om!

Ang. dubbelbagar så kommer jag förmodligen sälja min mono dubbel och köpa en SLickbag dubbel när de kommer senare i år.
Snyggare och.. mer min bag..
Gillar inte Mono´n...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
pieco
Medlem
Inlägg: 232
Blev medlem: tor 03 jan 2013, 17:01
Ort: Svärtinge

Re: Rockcase Chest. Något att ha?

Inlägg av pieco »

blackparkas skrev:Fast en Mono Dubbel-bag får man ju inte i en T-bird i, det är jag ganska övertygad om!

Ang. dubbelbagar så kommer jag förmodligen sälja min mono dubbel och köpa en SLickbag dubbel när de kommer senare i år.
Snyggare och.. mer min bag..
Gillar inte Mono´n...
Vad är det för fel på Mono´n och varför är Slickbagen bättre?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Rockcase Chest. Något att ha?

Inlägg av blackparkas »

Nu har ju inte Slickbags dubbelbag kommit än.
Men man får ju olika feeling för olika prylar.
Jag gillar inte designen på Mono (har som sagt en dubbel)
Kommer inte överens med den.

Gillar helt enkelt min vanliga Slickbag bättre, bättre fickor (tycker jag) även om det lilla facket längst upp är ganska bra.
Men jag tror jag dragit upp dragkedjan till det facket lika många gånger som jag försökt fått upp basen ur väskan...

Så det är väl egentligen inget fel på Monon, jag gillar helt enkelt Slickbags design bättre.
Och jag säljer båda fabrikaten så det är inte nåt skitsnack för att försöka sälja mer av det andra...

Monon är förmodligen bättre skydd för basarna, men så kostar den nästan dubbelt så mycket också.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Fredrixx83
Medlem
Inlägg: 170
Blev medlem: fre 22 feb 2013, 08:16
Ort: Peking

Re: Rockcase Chest. Något att ha?

Inlägg av Fredrixx83 »

mikkejohansson skrev:
Fredrixx83 skrev:Är det någon här som har några erfarenheter Rockase-kistan för tre basar?
Skulle ju vara rätt skönt att slippa släpa runt på flera case:ar varje gång man ska iväg och gigga!

Men det är ju rätt många pengar för en ganska "tråkig" pryl... :D
Någon som har input vad gäller kvalitet, och vad man får i för typ av instrument?
Jag brukar ha med mig en T-bird bl.a.

http://www.thomann.de/se/rockcase_chest ... htcase.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Har du alltid släp/buss? Annars skulle jag rekommendera en MONO dubbel-gigbag i stället...
Ja, för det mesta är det buss som gäller.
Men jag har MONO-bärpåsen som alternativ faktiskt. Fast där är ju kilopriset ännu värre! :D
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2789
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Rockcase Chest. Något att ha?

Inlägg av saft »

åxå funtat på en sån. Tror däremot inte t-bird får plats riktigt... inga källor på det dock
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Fredrixx83
Medlem
Inlägg: 170
Blev medlem: fre 22 feb 2013, 08:16
Ort: Peking

Re: Rockcase Chest. Något att ha?

Inlägg av Fredrixx83 »

Nu gjorde jag slag i saken. Fick hem det i förra veckan.
Känns stabilt, OCH en T-bird bor alldeles utmärkt i det! Nu ska den inte åka med.. Men ändå :D

Sticker över till England i två veckor på torsdag nästa vecka. Då följer det med, och får kanske bekänna färg.
Återkommer med rapport om hur det klarar misshandel av klumpig trummis och packad gitarrist :nickar:
Skriv svar