Nämn en fortsatt anledning till att...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av blackparkas »

Roger Hedin skrev:
blackparkas skrev:...Självklart! :D
Lika som att man får tycka att jag/min butik är skit, vilket jag är ibland! :D
Skit... är det inte något som hör Norrlandsporten till...? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(Pun intended...)

Det kan du skriva upp!!! :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
hitman
Medlem++
Inlägg: 3523
Blev medlem: fre 25 apr 2008, 15:08
Ort: Västerås

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av hitman »

Vi har fortfarande två överlevande musikaffärer i Västerås sedan Hagström lade ner häromåret (vilket var synd, eftersom de hade ett jämförelsevis stort sortiment av gitarrer å basar).

Den jag frekventerar har väldigt bra personal, kunniga och hjälpsamma utan att vara för "på". Samt att de är lagom nördiga. Handlar hellre där än hos utmärkta men opersonliga Thomann.

Fast på senare år har jag nästan bara köpt prylar på PrataBas, där hittar man de kunnigaste och trevligaste säljarna :tummenupp:
Fender P-bas '76, HPD P51-bas Warmoth-hals, Bjärton kontra 50-talet, HPD bandlös P-bas, Yamaha RBX 375, SD Curlee/Hondo II, basukulele samt hembyggd elkontra.
EBS Reidmar250, TKS 1x12", fEarful 15", EBS Microbass II.
VÅGA VÄGRA VOLVO !!! ;-)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av TDHP »

Kunden har väldigt sällan rätt. ;)
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av bassace »

hitman skrev:Fast på senare år har jag nästan bara köpt prylar på PrataBas, där hittar man de kunnigaste och trevligaste säljarna :tummenupp:
+1 :nickar:
Användarvisningsbild
Eagle Hazze
Medlem++
Inlägg: 5340
Blev medlem: mån 04 jan 2010, 21:54
Ort: Eksjö och Malmö
Kontakt:

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av Eagle Hazze »

Jag drömmer tillbaks till Eksjö sent 70-tal tidigt 80-tal, vi hade en musikaffär/Alfa Romeo, alltså man sålde bilar och musikinstrument. Ägarna hade känningar i frikyrkorörelsen så det byttes in rejält med instrument konstant.Vilka märken som fanns berodde mest på vad som var populärt inom kristen soulfunk. Yamaha var genomgående i keyboard, flyglar gitarrer (både akustiska och el) och basar. Men det dök även upp mer obskyrt som gamla Höfner och diverse lawsuite instrument. Rösbergs var först i vår region med räntefria avbetalningar, jag betalade typ 200kr mån.och kunde byta in och ta en ny (beg) bas utan någon större förlust.

Det räknades av och givetvis så blev ägaren den som vann på affären, men det sved inte särskilt. Deras huvudfokus låg på bilförsäljning. Man kunde även se han sitta längst fram på de konstauktioner som var populära och visades som en permanent lördagsunderhållning på svt. Det var Rösberg och en lokal livsmedelshandlare från Eksjö (Parados livs) som maniskt möpte konst. Jag tror även att skatteverket satt och räknade på deras inköp. På Rösbergs blev man väl mottagen, de var lite halvmaniska, affärer gjordes upp på några minuter utan några större problem. Så här i efterhand har jag funderat en del på att man faktiskt tyckte att jag gjorde klipp och han gick med förlust.

Det är väl inte helt omöjligt att vi säkert hundratals musiker faktiskt på något sätt bidrog till affärens förluster, pga "dåliga" dealar för att väga upp ett möjligt högt uttag av summor till att köpa konst på Skansen. Konst är som sagt inte avdragsgillt men de ropade in varje gång en och annan rokoko byrå och det räknas som inventarier och är avdragsgillt.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd
Inlägg: 13012
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 22:25
Ort: Gällivare

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av Svensson »

bassace skrev:
hitman skrev:Fast på senare år har jag nästan bara köpt prylar på PrataBas, där hittar man de kunnigaste och trevligaste säljarna :tummenupp:
+1 :nickar:
Just det, här sitter alla och skyller på stortysken och dåligt bemötande för att musikaffärerna tvingas lägger ner en efter en så är det i själva verket pratabas som är boven i dramat :lol: .
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av BasBert »

Svensson skrev:
bassace skrev:
hitman skrev:Fast på senare år har jag nästan bara köpt prylar på PrataBas, där hittar man de kunnigaste och trevligaste säljarna :tummenupp:
+1 :nickar:
Just det, här sitter alla och skyller på stortysken och dåligt bemötande för att musikaffärerna tvingas lägger ner en efter en så är det i själva verket pratabas som är boven i dramat :lol: .
Dumma, dumma jätte-dumma PrataBas :nickar: ..kan ingen säga vara den där bor, så Vi kan ställa upp Oss på Rullatorn å rulla dit å säga ett-å-annat?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av blackparkas »

Hahahaa!!

Ligger ju nåt i det där Svensson! :D
Läser lite här och där hur tråkigt det är i svenska butiker, och då menar ja inte personalen.
Hur ska butikerna kunna lagerhålla något roligt när folk inte handlar ändå? :)

Gillar inte mycket kommentaren: "Vad tomt det ser ut" under de perioder då jag håller nere lagret för att kunna ha råd att fortsätta.
Det blir ju så att man kan inte sitta på stärkare för 10-20-30 papp st och guror för samma pengar, när de får hänga på väggarna i 1-2 år innan de blir sålda med förlustsiffror..
Det är alldeles för dåliga marginaler för att det ska funka, och nu när dollarn rusade så är det ännu dyrare med lager... :(

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
tmssinner
Medlem
Inlägg: 76
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 21:31
Ort: Kungsbacka - Sverige

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av tmssinner »

blackparkas skrev: Hur ska butikerna kunna lagerhålla något roligt när folk inte handlar ändå? :)
Därför får dom heller inte lova att det tar 1 vecka som mest att ta hem en vara, och sen slutar det med 4 veckor i kombo med dåliga ursäkter och en mindre detektiv insats från mig som kund. :|

Jag förstår fullt ut att man inte kan lagerhålla alla produkter, men då får man f*n i mig ta hand om den kunden som beställer i den fysiska butiken. :wink:
Bas; Yamaha BB414, Yamaha TRBX505
Förstärkare; Fender Bronco 40

"You can make the sound of two hands clapping - now, how does one hand sound..."
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++
Inlägg: 3369
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 00:05
Ort: Stötjhölm/Flen

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av Basmagnus »

Det största problemet med den attityden i affärer har inte med internethandel eller nåt att göra. Det är att många som jobbar i musikaffär är musiker som måste tjäna pengar. Då är det kul att jobba med musikprylar. Men det dessa inte förstår är att de är säljare när de jobbar i butik, inte musiker. De som är bra kombinerar detta, genom att testa prylarna på gig/rep så de kan använda den erfarenheten i butiken.
Tycker det alltid varit så här i vissa butiker, även långt innan Tysken.
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av Cuba »

BasBert skrev:... jag ska gå in i musikaffärer där det står ett gäng drönare bakom disken, några till på ett annat plan, som inte lyfter ett satans finger när man kommer in för att man inte ser ut som en hypad 20-25 åring med tatueringar?

Förmodligen har jag mer cash i fickan, mer musikaliska erfarenheter än någon av dem, och kan förmodligen spela skjortan av vem som helst inom en radie av 10 butiksmeter om de bara gav sig tid att visa en uns av intresse.

Ge mig en anledning att låta bli att klicka med "musen" åt tysken några 100 mil bort istället?

/BasBert

Kanske någon med butik har några synpunkter ? Detta är j-t irriterande ungefär som på gympan i skolan då de som kunde hoppa bock fick uppmuntran medan de med ko-ben ratades och fick sitta på bänken hela lektionen. Kanske är inte bara priserna som betyder nått i sammanhanget - viktigare är B-MÖTANDET!
Du har alltså besökt Jam i GBG?!?!

En anledning till varför jag bytt från tyskt till lokalt är att jag vill gynna svenskt näringsliv, gynna basbröder, osv.

- TKS
- Musikaffärn i Bollnäs (blackparkas)
- Marcbass
- unicornbass

Solklara typer som levererar stort och justerar priserna i förhandling. Mina bästa köp har hamnat hos dessa medlemmar i detta forum. I princip består all min utrustning kommer från de nämnda ....och jag är skitnöjd!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av blackparkas »

tmssinner skrev:
blackparkas skrev: Hur ska butikerna kunna lagerhålla något roligt när folk inte handlar ändå? :)
Därför får dom heller inte lova att det tar 1 vecka som mest att ta hem en vara, och sen slutar det med 4 veckor i kombo med dåliga ursäkter och en mindre detektiv insats från mig som kund. :|

Jag förstår fullt ut att man inte kan lagerhålla alla produkter, men då får man f*n i mig ta hand om den kunden som beställer i den fysiska butiken. :wink:

Där kommer ju problemet till nästa steg i ledet.
Distributörerna.
I och med att butikerna inte har råd att hålla lager så har inte heller leverantörerna råd att hålla lager.
Vilket gör att det relativt ofta inte finns att i lager hos distributören.

Brukar alltid försöka kolla prel leveransdatum när någon beställer något och då återkoppla till kunden om det tar lång tid. Tyvärr är det i mååååånga fall så att distributörerna får ett datum från deras leverantörer, som sällan stämmer...

Som nu t.ex. sitter jag och väntar på lite prylar som skulle ha kommit i mitten på januari, enligt min leverantörs leverantör...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av blackparkas »

Basmagnus skrev:Det största problemet med den attityden i affärer har inte med internethandel eller nåt att göra. Det är att många som jobbar i musikaffär är musiker som måste tjäna pengar. Då är det kul att jobba med musikprylar. Men det dessa inte förstår är att de är säljare när de jobbar i butik, inte musiker. De som är bra kombinerar detta, genom att testa prylarna på gig/rep så de kan använda den erfarenheten i butiken.
Tycker det alltid varit så här i vissa butiker, även långt innan Tysken.
Helt klart är det en stor del av grejen.
Musiker kanske inte är så serviceinriktade trots allt... :D
Däremot träffar man ju ibland på de som jobbar i butik som VERKLIGEN är säljinriktade, och gärna pushar för de prylar de tjänar mest pengar på att sälja, eller just något de råkar ha i lager..
Då tar jag hellre en asocial hobby-trummis som försöker hitta det JAG vill ha istället.

Tyvärr är det den förstnämnda som behövs i musikaffärerna idag för att de ska gå runt. :(

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
tmssinner
Medlem
Inlägg: 76
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 21:31
Ort: Kungsbacka - Sverige

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av tmssinner »

blackparkas skrev:
tmssinner skrev:
blackparkas skrev: Hur ska butikerna kunna lagerhålla något roligt när folk inte handlar ändå? :)
Därför får dom heller inte lova att det tar 1 vecka som mest att ta hem en vara, och sen slutar det med 4 veckor i kombo med dåliga ursäkter och en mindre detektiv insats från mig som kund. :|

Jag förstår fullt ut att man inte kan lagerhålla alla produkter, men då får man f*n i mig ta hand om den kunden som beställer i den fysiska butiken. :wink:

Där kommer ju problemet till nästa steg i ledet.
Distributörerna.
I och med att butikerna inte har råd att hålla lager så har inte heller leverantörerna råd att hålla lager.
Vilket gör att det relativt ofta inte finns att i lager hos distributören.

Brukar alltid försöka kolla prel leveransdatum när någon beställer något och då återkoppla till kunden om det tar lång tid. Tyvärr är det i mååååånga fall så att distributörerna får ett datum från deras leverantörer, som sällan stämmer...

Som nu t.ex. sitter jag och väntar på lite prylar som skulle ha kommit i mitten på januari, enligt min leverantörs leverantör...
Ja, det är ingen lätt situation som har framkallats i och med näthandelns stora genombrott och möjligheter. I mitt case brast det då butiken började dra massa bortförklaringar och lovade saker som dom inte höll. Det är nog inte så mycket att det drog ut på tiden som gjorde mig förbannad - det var absolut kundhanteringen som lämnade spår. :)

Men glad som jag är har jag gått vidare och ser det som en lärdom, och vid nästa köp i fysisk butik har jag lite trick i ärmen som jag kommer att använda. Det funkar även kanonbra att informera annan säljare i annan butik lite så där i förbifarten om vad man har upplevt och vad man förväntar sig. :wink: :D
Bas; Yamaha BB414, Yamaha TRBX505
Förstärkare; Fender Bronco 40

"You can make the sound of two hands clapping - now, how does one hand sound..."
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av BasBert »

Cuba skrev:Du har alltså besökt Jam i GBG?!?!
Nope, inte denna gång men för en sisådär 30 år sedan besökta jag MUG i Gbg (å de flesta andra nere i Götet) och var då typ "finnig 20-åring" och då var en "Herr Fant" som gjorde TV viktigare an mingla med än lilla jag. Och detta var inte första gången. Hur ofta har man fått gå in-å-ut utan att någon liksom lagt märke till en?
Cuba skrev: En anledning till varför jag bytt från tyskt till lokalt är att jag vill gynna svenskt näringsliv, gynna basbröder, osv.
- TKS
- Musikaffärn i Bollnäs (blackparkas)
- Marcbass
- unicornbass
Solklara typer som levererar stort och justerar priserna i förhandling. Mina bästa köp har hamnat hos dessa medlemmar i detta forum. I princip består all min utrustning kommer från de nämnda ....och jag är skitnöjd!
Mmm, låter smarrigt. Detta är få förunnat. T.ex. om man inte byter, köper nya prylar så ofta (som jag) då liksom lär man ju inte känna butiksägare eller folk här på Forumet. För mig är det lättare att "klicka" på musen och beställa istället för att vara förbisedd av den "lokala butiken". Man ska väl inte vara tvungen att dansa foxtrot och blåsa valthorn iklädd både stormkök och liten ångvissla för att "de" ska upptäcka att det står en kund i butiken?

Jag gynnar gärna svenskt näringsliv å svenska musikbutiker men då ska de baske mig gynna mig med. Beträffande basbröder på Forumet så är det väl en del av vad detta Forum bjuder på?

- Kanske borde de som har musikaffärer vara uppmärksam på vilka som skriker efter service här på Forumet - jag vet inte ens vilka dom är...å det är väl synd eftersom jag är en potetiell kund, eller hur?
Användarvisningsbild
Pumpa
Medlem+
Inlägg: 665
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 20:54
Ort: Herrljunga

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av Pumpa »

Basmagnus skrev: Men det dessa inte förstår är att de är säljare när de jobbar i butik, inte musiker.
Det finns ju ett ansvar på butikschefen. Den får ju se till att personalen fattar hur en säljare skall jobba, om nu inte butikschefen är lika dan själv förstås. Jämför med tjejerna på JC. Jag tycker det är nya tjejer där hela tiden, typ 23 år och hur proffsiga som helst. Jag blir ofta impad och glad över hur dom jobbar.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av blackparkas »

BasBert skrev:
Cuba skrev:Du har alltså besökt Jam i GBG?!?!
Nope, inte denna gång men för en sisådär 30 år sedan besökta jag MUG i Gbg (å de flesta andra nere i Götet) och var då typ "finnig 20-åring" och då var en "Herr Fant" som gjorde TV viktigare an mingla med än lilla jag. Och detta var inte första gången. Hur ofta har man fått gå in-å-ut utan att någon liksom lagt märke till en?
Cuba skrev: En anledning till varför jag bytt från tyskt till lokalt är att jag vill gynna svenskt näringsliv, gynna basbröder, osv.
- TKS
- Musikaffärn i Bollnäs (blackparkas)
- Marcbass
- unicornbass
Solklara typer som levererar stort och justerar priserna i förhandling. Mina bästa köp har hamnat hos dessa medlemmar i detta forum. I princip består all min utrustning kommer från de nämnda ....och jag är skitnöjd!
Mmm, låter smarrigt. Detta är få förunnat. T.ex. om man inte byter, köper nya prylar så ofta (som jag) då liksom lär man ju inte känna butiksägare eller folk här på Forumet. För mig är det lättare att "klicka" på musen och beställa istället för att vara förbisedd av den "lokala butiken". Man ska väl inte vara tvungen att dansa foxtrot och blåsa valthorn iklädd både stormkök och liten ångvissla för att "de" ska upptäcka att det står en kund i butiken?

Jag gynnar gärna svenskt näringsliv å svenska musikbutiker men då ska de baske mig gynna mig med. Beträffande basbröder på Forumet så är det väl en del av vad detta Forum bjuder på?

- Kanske borde de som har musikaffärer vara uppmärksam på vilka som skriker efter service här på Forumet - jag vet inte ens vilka dom är...å det är väl synd eftersom jag är en potetiell kund, eller hur?

Man kanske inte bör/ska/vill hålla på och pusha för mycket för sin bizniz på ett forum.
Vet att det för några år sedan var VÄLDIGT mycket pushande från en del håll och i alla fall jag blev lite trött, därför så håller i alla fall jag rätt låg profil, slänger ut nån annons när det finns nåt som jag kan tänka mig att någon kunde vara intresserad av.

Sedan vet jag hur mina leverantörer är och gör inte gärna väsen av mig att kunna fixa allt på 2 dagar.
Jag har en liten butik och frakter är skitdyrt och kan inte alltid lägga ordrar hur som helst utan måste samla ihop lite ibland från en del leverantörer som man inte beställer så ofta ifrån.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av BasBert »

blackparkas skrev: Man kanske inte bör/ska/vill hålla på och pusha för mycket för sin bizniz på ett forum.
Vet att det för några år sedan var VÄLDIGT mycket pushande från en del håll och i alla fall jag blev lite trött, därför så håller i alla fall jag rätt låg profil, slänger ut nån annons när det finns nåt som jag kan tänka mig att någon kunde vara intresserad av.(..) har en liten butik och frakter är skitdyrt och kan inte alltid lägga ordrar hur som helst utan måste samla ihop lite ibland från en del leverantörer som man inte beställer så ofta ifrån.
Jag fattar blackie..jag fattar. Detta kanske inte är syftet med Forumet. Det är ju bara att Googla in på vicken sajt man vill...eller besöka vicken trevlig butik som helst i vårt avlånga land. Vi får trots mina (å andras) kanske tuffa inlägg hedra de butiksinnehavare som både bjuder på en kopp kaffe å håller de hungriga spelemännen/kvinnorna med material :vinkar:

Som jag har skrivit tidigare vill jag bara ha god service å de som inte klarar det "synd", å en klapp på huvut åt de som ska ha heder för sitt slit.

/BB
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av Roger Hedin »

Sen får vi inte glömma en sak: din lokala handlare kan aldrig få för många wienerkransar. Imorgon ska jag förse min lokala handlare med en sådan. En win-win-situation...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
sorghwind
Medlem
Inlägg: 475
Blev medlem: tis 15 maj 2007, 20:40

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av sorghwind »

Body&Soul skrev:Apropå det så hamnade jag i Roland Cedermarks musikaffär i Sveg nån gång på 80-talet. Plötsligt fann jag mig mitt i ett spontanjam med Roland och två andra gubbar. Dragspelsjazz :-) Inte min grej kanske, men jävligt kul. En riktig musikaffär...
Där är mina första gitarrer köpta - en Landola-acke och sen en Squier JV-strata. I Ytterhogdal däremot har det nog aldrig funnits nån musikaffär.
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av RolleHarris »

Jag slutade handla i butik när jag började handla på pratabas. Mina 3 basar och basrigg är köpta av forummedlemmar, likaså mina pedaler. Sorgligt men sant ;)
Användarvisningsbild
gthyni
Medlem+
Inlägg: 2335
Blev medlem: ons 19 aug 2015, 10:12
Ort: Stockholm

Re: Nämn en fortsatt anledning till att...

Inlägg av gthyni »

Begagnatmarknaden måste få finnas, men ibland måste man köpa nytt, i mitt fall mest småprylar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
https://play.spotify.com/artist/3viYzLFAhWNZpbkOf0ceHM
Tokai Hard Puncher, G&L L-1000, EBMM Sterling, Fender P-bas super-HPD
Fender Dual Showman Reverb + Bassman 2*15
Skriv svar