Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Hånken »

Ärade forum.

Tänkte bara kolla lite vad ni anser om vissa lyxbasar, om några har en gräns? Fodera har numera en rikemansbas på gång, för att - som de säger - få plats med i bagagehyllan ovanför sätena när man flyger. En kort 30.5 tums huvudlös "travel" sak för det facila priset av ca 93.000 kr (11.650 USD)! :shock: 10 exemplar enbart, lär det finnas sen till hösten att beställa ...

http://fodera.com/imperial-mini-mg/

Bild

Säg mig, behöver en person som har råd med en sådan bas, verkligen behöva tänka på om den får plats i overhead bagaget på ett flyg? Är det inte billigare att köpa en biljett till (ett säte) för vad nu bas den personen än har? Eller har den personen inte ett privatjet ändå?

Inget ont om Fodera, tycker de gör högklassiga basar, runt 2-3000 USD. Bara undrar vad ni tycker, och om ni hade haft gränslös plånbok, hade ni slått till då? Jag tycker den uppvisar inga tendenser för att kosta så mycket, de kunde lika väl ha kostat på sig lite bling (a la Dingwall eller andra). För mig liknar den mest NS Designs basar i 20-25 tkr klassen.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av saft »

Bara för att jag har råd att åka taxi överallt så betyder det inte att jag väljer bort att köpa en Ferrari...
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av saft »

Å andra sidan... Skulle en sån ligga på hatthyllan när jag ska flyga så hade det varit frestande att råkadrömma ner mitt eget handbagage över den...

Samma som när jag ser en dyr bil ligga för nära i backspegeln, impulsrycker i bromsmuskeln...



Vet inte varför, mest taskigt.... Är det fel på mej?:/
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av BasBert »

... 93tkr!!!!!! äsch, men snart ses den i händerna på Wooten eller nån annan i Fodera stallet. Vissa bastillverkare tenderar att agera F1-stylister där det gäller att synas och hitta nya vägar till profit...



...å tappa "the main reason why they make it at all" (=tappat förståndet till förmån för ett annat syfte).

/BB
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Hånken »

Jag håller med om att ... visst du kan köpa en Ferrari och Lamborghini, men inte en formel 1 bil att köra runt med på gatorna. Jo du kan, men åker snart fast.

Jag kan tycka att ditt begrepp "the main reason why they make it at all" stämmer in på pricken.

Dvs, de har gjort den till någon Matt Garrisson, vem nu det är. Att det skall förväntas att han skall vara känd. Men jag anser att det är enbart hans önskemål som tillgdosetts, och är svåra att "tvinga" ut en sådan tingest på marknaden. Skall jag betala 93 papp så vill jag nog att de skall dansa efter min pipa, och inte någon annans. Dvs basen är på tok alldeles för personlig och nischad för att ens marknadsföra den. Om någon "kändis" kommer till Fodera, så säger dom "Jo, titta här bakom skynket, kom med...här är något vi inte säljer till vanligt folk..." så hittar de den här och liknande.

Med det sagt, har jag absolut inget emot Fodera som företag. Det var bara just denna modellen. Och att de har mage att påstå att "All headless seems to lack tonal response" vilket föranleder mig till att göra bedömningen att de inte har lagt manken till. Och att göra sådana generella uttalanden om alla huvudlösa basar oavsett om de är av trä eller grafit tyder på att de förtjänar lite spydiga och vassa kommentarer.

Ipsedixitism!

det får ni slå upp. :wink:
Användarvisningsbild
Falcon
Medlem+
Inlägg: 659
Blev medlem: mån 31 aug 2015, 13:28
Ort: Stockholm, Hökarängen

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Falcon »

Den är inte bara dyr - den är ful med....
| Höfner 182-1961 | Höfner 500/1 Cavern CT 2013 | Höfner 500/1 Cavern Ri 2017 | Kent 1963 | Squier Precision TB bass 2007 | Harley Benton BB FL | Harley Benton B-25M | HPD Telecaster Bass | Falcon precision | Audition-65 |
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Markooo »

Falcon skrev:Den är inte bara dyr - den är ful med....
Skulle till och med påstå att den ser värre ut än vad den kostar...

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Hånken »

Hi hi. tycker jag med, men det är inget man talar högt om, för att beauty is in the eye of the beholder.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Roger Hedin »

Hade de karvat av den fula huvudknoppen och gjort ett strängfäste à la Steinberger hade baseländet i alla fall kunnat få 34" skala. En sån där kommer definitiv inte att vara något annat än en rik basists/New York-advokats reserv- och undantagsbas...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av GandhiMK2 »

Den här tråden var intressant...
Fodera,som har som anl att existera att dom tillverkar skitfula basar till absurda priser har nu skapat en skitful bas till ett skyhögt pris... Var i det hittar ni ögonbrynshöjaren??
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5433
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av bjelkeman »

Det använder säker en sådan bas för "price anchoring" effekt. M.a.o så verkar allt billigt i jämförelse med något riktigt dyrt på prislistan. De flesta använder sådan prissättning. Restauranger, elektronikkedjor, etc. Ett sätt att försöka undvika effekten är att utesluta de dyraste objekten när du tittar på priset. Mer här: https://en.wikipedia.org/wiki/Anchoring" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av GandhiMK2 »

Dom lär bli sålda.
Som ngn sa tidigare i tråden,det finns massor med advokater och tv-producenter på 50+ som spelar i hobbyband.
Ngn som tror att These go to 11 säljer sina dyra handlindade saker till musiker på 21 år?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5433
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av bjelkeman »

Och tur är väl det. Annars så fanns det betydligt mindre utrymme att producera intressant utrustning.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Hånken »

GandhiMK2 skrev:Den här tråden var intressant...
Fodera,som har som anl att existera att dom tillverkar skitfula basar till absurda priser har nu skapat en skitful bas till ett skyhögt pris... Var i det hittar ni ögonbrynshöjaren??
Man hittar ögobrynshöjaren - kanske inte i priset och utseendet - men deras säljargument till att medvetet eller omedvetet göra den fulare än vanligt, jämfört med konkurrenter som bygger huvudlöst. Ett av deras huvudargument var inte att de flesta huvudlösa, utan ALLA huvudlösa, basar saknar "tonal response" och eller "karaktär" som skall jämföras med fullstora basar (!?). Bara det. Och att de måste hitta invektiv, och ad hoc förklaringar för att tillåta att denna prototyp blir den färdiga produkten. Dvs om man skall "bli av med" övriga huvudlösas tillkortakommanden i ton, så måste man göra en huvudlös bas på det här sättet. Finns inget annat sätt, för dom. De har inte försökt tillräckligt måste jag säga. Det är det ögonbrynshöjande.

Jag skulle vilja ha betalt 93.000 kr av dem istället, för att utsätta mig för den offentliga nesan, att spela live på ett gig, med en sådan bas. Publiken skulle börja kasta flaskor, tomater, ruttna ägg, på mig, med fara för liv och hälsa som påföljd. Publiken skiter fullständigt i om den låter som andra basar, eller huvudlösa basar, eller som en Ric.

Det handlar om att titta på konkurrenterna, av liknande basar. T ex NS design, eller LeFay eller andra som gör ungefär likadana boutique basar. Huvudlöst. Då jag mycket väl skulle kunna tänka mig en Monarch av Fodera, så tycker jag deras andra "val-basar" är ohemult fula. Men de låter och spelar säkert bättre än de flesta andra i genren. "Val-basar"? Jo de ser ut som små valar som öppnar munnen när de skall käka krill, eller annan fisk. Faktum är att denna gör det också.

OBS! Det handlar inte om Fodera som företag, eller deras generella hållning. Det är bara om just denna basen.
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Hånken »

För övrigt - Kan passa på att fråga nu - vem av er spelar på en femsträngad bas som är stämd ifrån början E-A-D-G-C (som denna är) och känner ett oomtvistlig behov att sänka E-strängen till B och spela med B-A-D-G-C? då och då? Är det någon som gör det på en vanlig femsträngad bas? Är det inte lättare (speciellt till det priset) att skaffa olika basar då, och ha dom stämda på olika sätt?

Vilka låtar måste ha B-A-D-G-C stämning?
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Markooo »

GandhiMK2 skrev: Ngn som tror att These go to 11 säljer sina dyra handlindade saker till musiker på 21 år?
Ja, förvånansvärt nog.

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av GandhiMK2 »

B A D G C?!? Måste väl vara en felskrivning?!
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av BasBert »

Känns som jag är omgiven av en skara kloka människor trots att de spelar ett instrument som går under namnet "Bas" ;)
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Roger Hedin »

Staffan Elfströms huvudlösa Zon Vinny är nog den mest välljudande bandade huvudlösa fyra jag någonsin spelat på; den låter betydligt bättre än flertalet Fender och liknande basar med kropp och huvud som jag känt på de senaste åren. Jag försöker lura av honom den varje gång vi ses. Allt går utom spädbarn... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Elfström »

Går aldrig!Den är hur resonant som helst. :D
Fodera har nog lite problem med att komma vidare just nu befarar jag.
Därför skriver de som de gör, tror jag.
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Roger Hedin »

Fodera håller på att göra en "Eden": dvs. gå från boutique till konfektion OCH boutique, och hur det kan gå vet vi ju...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Elfström
VIP medlem
Inlägg: 1895
Blev medlem: tis 20 sep 2011, 18:17
Ort: Järfälla

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Elfström »

Roger Hedin skrev:Staffan Elfströms huvudlösa Zon Vinny är nog den mest välljudande bandade huvudlösa fyra jag någonsin spelat på; den låter betydligt bättre än flertalet Fender och liknande basar med kropp och huvud som jag känt på de senaste åren. Jag försöker lura av honom den varje gång vi ses. Allt går utom spädbarn... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:lol:
Bild

Bild

En 5str.Vinny kostar ca 30 K i grundutförande hos Zon i Redwood City!
Här är en test för den som orkar läsa som är några år gammal av en standard Vinny:
Manring often uses his custom bass "Vinny" live and the VB4 is based on this - here's a mag review I found with some info about it - Apologies for the length but I thought I might as well leave the review alone & not edit!:
For well over the past two decades, Zon Guitars has been building some of the finest handcrafted basses on the market. Now, Zon has added the VB series to its already high-tech arsenal. Based upon bass virtuoso and Zon endorsing artist, Michael Manring's headless bass, nicknamed Vinny, Zon has introduced an innovatively designed bass which is portable enough to take anywhere and even store in an airplane overhead.

Construction:
The VB bass line features a body comprised of two pieces of select swamp ash, a favorite body wood used in bass building. The prototype which we tested had a really beautiful wood grain texture to it, highlighted by its natural "flat" finish. True to all Zon basses, the VB line has a composite (graphite) neck. Composite necks are extremely rigid and stiff and unaffected by even large variations in temperature and humidity. There is no need for a truss rod. Due to the density of the composite material, every note on the fingerboard was consistently even in sustain and volume. Having played instruments with composite necks for over the last decade and being accustomed to that "high-end" sound, I was a little skeptical about playing an instrument with a phenowood fingerboard. But my skepticism quickly vanished after only a few minutes with the VB4. If you are one of those players that thinks composite necks tend to lack in character or warmth, you must give this phenowood fingerboard a test drive. Phenowood is essentially compressed wood which is impregnated with a phenolic resin and what you get with phenowood is a fingerboard that feels and looks similar to ebony but is much more stable. It adds a certain character to the tone of the instrument which it wouldn't have with just a phenolic fingerboard. With a phenowood fingerboard on a composite neck, you get the best of both worlds: the clarity, definition, and punch of a composite neck and the added personality of an ebony fingerboard. The neck didn't move, and there were no dead spots anywhere. Even after hours of rigorous testing with slapping, plucking, and tapping techniques, the bass remained perfectly intonated. The composite neck is joined to the swamp ash body through a set-in design which allows the player easy access all the way up to the 24th fret. This superbly crafted design provides a smooth, neck-through body feel but yields a tonal characteristic closer to that of a bolt-on neck. The new hand polished "flat" finish that Zon is using on these basses has to been seen to be fully appreciated. This "flat" finish is simply amazing. It feels great, and it looks even better. As hard as I tried, the "flat" finish was overtly resistant to fingerprints or smudges. Also, the VB4 is not neck heavy due in large part to its headless design (no headstock tuning machines to add to the weight of the neck) and heavy-duty ABM bridge. In fact, the VB4 is one of the most well balanced basses I've ever strapped on. With the ABM bridge, you can still utilize your favorite set of strings, and string installation is a breeze. Simply detune the strings, release the strings with an allen wrench at the headpiece, thread the new strings through the headpiece, tighten the allen screws, tune up the bass, and then clip off the excess string length hanging from the headpiece.

Electronics:
At the heart of the VB line of basses are the brand new pickups from Bartolini. The "Classic Bass" (CB) series bass pickups are passive, custom wound designs which feature an extended and more resonant frequency range. The dual in-line hum cancelling coils provide clarity and punch across the entire range of the sound spectrum. The CB series pickups are fed into Bartolini's 3-band active electronics with two selectable mid center points (250/800) and powered by a 9-volt battery. The electronics of the VB bass tested flawlessly and proved to be ultra quiet even at very high decibel levels. They offered a wide range of tonal variablity, and the tone controls turned smoothly and evenly. There were no unwanted gaps in the tone as I dialed through the frequency spectrum. The control cavity housed one of the most neatly organized circuits I've ever seen. My only criticism with the entire bass, and be it a minor complaint that doesn't affect the playability or sound in any way, deals with the separate battery compartment. I would have liked to see Zon make this a pop-up battery compartment for easier access to the battery.

Sound:
You want thunderous slap tones? You got them. You looking for tight finger funk staccato sounds? They're here. You wanna rock? Take the pictures off the walls and crank it. This bass has plenty of output to give and then some. Vibrant harmonics and traditional voicings are here too. The VB4 sounded excellent tested through our SWR amplification system and even better when it was plugged directly into our recording device. Rank beginners to seasoned veterans will both enjoy the ease at which the VB4 played and its wide tonal range. This bass sounds as good as basses that cost twice as much.


Specifications:
34" scale
Swamp ash body with natural "flat" finish
24-fret composite neck with phenowood fingerboard
ABM Bridge
Chrome hardware
Dual Bartolini custom wound CB series, linear coil pickups
Bartolini 3-band active electronics with two selectable mid center points (250/800)
Shut up and play yer guitar!
Användarvisningsbild
magnusb
VIP medlem
Inlägg: 1267
Blev medlem: sön 30 aug 2009, 01:57
Ort: Stockholm

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av magnusb »

Hånken skrev:Jag håller med om att ... visst du kan köpa en Ferrari och Lamborghini, men inte en formel 1 bil att köra runt med på gatorna. Jo du kan, men åker snart fast.

Jag kan tycka att ditt begrepp "the main reason why they make it at all" stämmer in på pricken.

Dvs, de har gjort den till någon Matt Garrisson, vem nu det är. Att det skall förväntas att han skall vara känd. Men jag anser att det är enbart hans önskemål som tillgdosetts, och är svåra att "tvinga" ut en sådan tingest på marknaden. Skall jag betala 93 papp så vill jag nog att de skall dansa efter min pipa, och inte någon annans. Dvs basen är på tok alldeles för personlig och nischad för att ens marknadsföra den. Om någon "kändis" kommer till Fodera, så säger dom "Jo, titta här bakom skynket, kom med...här är något vi inte säljer till vanligt folk..." så hittar de den här och liknande.

Med det sagt, har jag absolut inget emot Fodera som företag. Det var bara just denna modellen. Och att de har mage att påstå att "All headless seems to lack tonal response" vilket föranleder mig till att göra bedömningen att de inte har lagt manken till. Och att göra sådana generella uttalanden om alla huvudlösa basar oavsett om de är av trä eller grafit tyder på att de förtjänar lite spydiga och vassa kommentarer.

Ipsedixitism!

det får ni slå upp. :wink:
Verkar som att du feltolkar engelskan lite men håller med om att basen inte är helt snygg. Marknad finns det nog för den ändå. Sen som Bjelkis säger, all PR är bra PR.
My main reason for not being a jam session kinda guy is that "A Night In Tunesia" usually turns in to "A Week in Tunesia"
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Hånken »

GandhiMK2 skrev:B A D G C?!? Måste väl vara en felskrivning?!
Nej, denna femsträngade historia är tänkt att vara någon form av piccolobas. Vanligt stämd är den E-A-D-G-C. Dvs den har C sträng som "högsta". Istället för en drop d-tuner har Fodera trixat till det med att göra den till en Drop-B-tuner, så att E-strängen kan med ett enkelt grepp dras ner ända till B. Inte någon av de andra strängarna har något sådan utan om man vill att de skall följa med "ner" måste man ända stämma dem "manuellt" så att säga med de vanliga stämskruvarna i stallet såsom på vanliga huvudlösa. Men, med endast en sträng går det att kvickt "droppa ner till B" ifall man skulle känna en tvångsmässigt behov av att nå den tonen kvickt som attans.

Då, när man "droppat E ner till B" så kvar blir B-A-D-G-C. Kan vara nog så spännande med helt nya alternativa stämningar... eller? :wink:

Den har dessutom - istället för nollband - en översadel som är gjord för dessa strängstorlekar, och det går således inte att byta hejvilt mellan olika tjocklekar utan att man får fila på översadeln.

Det är det som är det huvudlösa tycker jag. :wink:
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1261
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Har Fodera fått totalfnatt? Eller?

Inlägg av Hånken »

Roger Hedin skrev:Staffan Elfströms huvudlösa Zon Vinny är nog den mest välljudande bandade huvudlösa fyra jag någonsin spelat på; den låter betydligt bättre än flertalet Fender och liknande basar med kropp och huvud som jag känt på de senaste åren. Jag försöker lura av honom den varje gång vi ses. Allt går utom spädbarn... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jamen se där. De finns. Om bara Fodera hade struntat i den formuleringen, och sagt "vi skall göra en huvudlös som låter som våra med huvud". Så hade jag brytt mig mindre.

Det är ju så att sådana basar riktar sig till connosieurerna (precis som fanned frets som egentligen de flesta tycker också är onödiga finesser, inte jag dock), så får de nog räkna med att utstå lite impertinenta och näsvisa frågor och kommentarer. Speciellt när incitamenten bakom det hela, är ganska absurda påståenden. Dvs den basen verkar vara så oerhört nischad att den borde inte ebjudas till allmänheten. Matt Garrisson är säkert en lysande basist, och har stora krav, men jag tycker att den basen passar nog bara honom, eftersom de säger att han har mjukt anslag, och vill fortsätta ha det så. Dvs, noll dynamik. Låg b-sträng på 30" kan man ju aldrig drämma till, utan att den går upp pitch, hur bra stämd eller intonerad den än är.
Skriv svar