Musikaffärer i gbg, vilka är bra för pratabasare?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Jellew
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: ons 09 nov 2011, 16:24

Musikaffärer i gbg, vilka är bra för pratabasare?

Inlägg av Jellew »

Då jag inte bor i något metropol direkt så blir det inte många besök i musikaffärer. Men imorgon bär det av mot mer asfalterade trakter, nämligen Göteborg. Vad finns det för musikaffärer med stabilt utbud på basar?

Jag skulle specifikt vilja prova en warwick 5-strängad. Även en Dingwall skulle vara trevligt men det antar jag är nästintill omöjligt.

/Jellew
Användarvisningsbild
BasBert
Medlem+
Inlägg: 838
Blev medlem: mån 03 aug 2015, 01:05
Ort: Haparanda

Re: Musikaffärer i gbg, vilka är bra för pratabasare?

Inlägg av BasBert »

http://www.hitta.se/musikaff%C3%A4rer+g ... %B6retag/2" onclick="window.open(this.href);return false;

Försökte få tips i Stockholm men fick en guide http://www.pratabas.se/viewtopic.php?f=7&t=80442" onclick="window.open(this.href);return false; så här får du en... :mrgreen:
Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: Musikaffärer i gbg, vilka är bra för pratabasare?

Inlägg av VHdiggare »

Bor inte i Göteborg, men MUG hade jag nog besökt om jag åkt dit. De verkar ha en hel del trevligt.
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
Jellew
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: ons 09 nov 2011, 16:24

Re: Musikaffärer i gbg, vilka är bra för pratabasare?

Inlägg av Jellew »

Musikverkstan verkar ha ett rejält sortiment på warwick, ska bli intressant att pröva en femma.

Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
Jellew
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: ons 09 nov 2011, 16:24

Re: Musikaffärer i gbg, vilka är bra för pratabasare?

Inlägg av Jellew »

MUG har enligt hemsidan inte så många warwicks just, en del rockbasar förvisso men i tysk väg så verkar de bara ha buzzards och de är ju... speciella, för att inte trampa någon på tårna ;)
Användarvisningsbild
Jellew
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: ons 09 nov 2011, 16:24

Re: Musikaffärer i gbg, vilka är bra för pratabasare?

Inlägg av Jellew »

Det fanns inga warwicks hos musikverkstaden, provade lite annat och upptäckte att woodoo var trevligt att spela på.
Skriv svar