Sonens bröllop...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Sonens bröllop...

Inlägg av Roger Hedin »

Idag ska jag gifta bort son nummer två; andra sonbröllopet denna sommar. Jag och Stefan Wikström, vår Elvis, ska framföra två låtar i kyrkan: en önskad av Shania Twain och en klassisk Elvis-låt. Det blir på sång, gitarr och bas, men känner jag Stefan rätt blir det nog mycket ogitarr. Dagens rigg: Boseröret med en Fishman Platinum Pro Eq/DI framför, samt Skyline Decade. Sång, gitarr och bas i samma Bose-system. Det ska gå sååå bra.

Till partyt har vi engagerat ett lokalt soulband Redline Soul, som står för partydraget. Ett ytterst pinsamt tal på fyra A4-sidor är skrivet. Det ska nog gå bra...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Sonens bröllop...

Inlägg av GandhiMK2 »

Kan man få veta hur du ställt eq'n i kyrkan? Är det en träkyrka eller sten?
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Sonens bröllop...

Inlägg av blackparkas »

Vi hade också en Shania Twain-låt i kyrkan när vi gifte oss...

"Forever and for always".

På den tiden hade "alla" "From this moment..."


Fast med fullt band, gura, trummor, keys och bas... lägg till trumpet på det också då vi hade Star Wars-melodin som ingångsmarsch.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sonens bröllop...

Inlägg av archisland »

Gifte mig den 18/6 i år.. Vi hade "Fields of Gold" på piano, sax och sång dom musikinslag, Olle Adolphsons "Trubbel" som ingångslåt (Första låten som jag och frugan sjöng ihop) och "The Book of Love (In The Style of Peter Gabriel)" som utgångslåt.
Sen styrde jag och mitt band upp en timmes cover-set (I vilket både min fru och flera gäster gästade på sång (och bouzouki)), vilket mynnade ut i dryga fyra timmar Jam mellan alla närvarande musiker :)

Hoppas du, familjen - och kanske främst sonen och den blivande svärdottern din - får en fantastisk dag, Roger!
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Sonens bröllop...

Inlägg av Roger Hedin »

Allt avlöpte som det skulle.
Shania Twain-låten blev som man kan förvänta sig, men "I can't help..." blev en hit med stående ovationer, då Stefan är en av de bästa Elvistolkarna vi har i landet. Han imiterar inte, han bara är. Ingen teater och utklädnad, när han sjunger ser man Elvis, liksom.

Mitt tal uppskattades, maten var SUVERÄN: (Glömde jag säga att sonen är kock?) Partybandet var helt rätt. Mycket musik gick hem i alla led. 70-80-tals soul, funk, disco med glam och flärd trots det av platsnöd tvunget nedbantade formatet. Ingen blåssektion igår kväll. Jag spelade ingenting på kvällen; jag var där för att fira. :wink: :wink: :wink:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Sonens bröllop...

Inlägg av Roger Hedin »

GandhiMK2 skrev:Kan man få veta hur du ställt eq'n i kyrkan? Är det en träkyrka eller sten?
Jag ställde eq:n helt rak. Rullade av lite halspuppa och ett uns på tonkontrollen. Stenkyrka: Tegnérlada!
Bild
Palm muting och inte sub-mummel; då funkar det klockrent i kyrkor. Jag hoppade över preampen och gick direkt in i mixern. Det var enklast så, då även sång och ackegura skulle med...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
andersbas
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 13:40
Ort: Falköping

Re: Sonens bröllop...

Inlägg av andersbas »

Haha, kul att det inte bara är jag som hänger hatten på Staken!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Sonens bröllop...

Inlägg av Roger Hedin »

andersbas skrev:Haha, kul att det inte bara är jag som hänger hatten på Staken!
Hatten av i kyrkan! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar