Borta bra...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17231
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Borta bra...

Inlägg av BBQV »

Jag spelar med ett par olika band i olika replokaler. Alla lokaler har olika basriggar som jag använder av bekvämlighet, det är jobbigt att släpa sin egen kors och tvärs genom stan. Jag är inte heller speciellt petig med ljud när jag repar, jag vill bara höra vad jag spelar. Ibland tar jag med mig min mainbas, ibland spelar jag på den bas jag har i repan och ibland t.o.m. på en bas jag lånat av replokalsägaren. Det innebär att jag låter lite olika beroende på var jag är.

I torsdags spelade jag, för första gången på länge, på min bas (P'54 med T-birdmikar) genom min rigg (Ampeg PF800 genom två slutna 1x15"-lådor) och jävlar vad bra det lät! Precis som jag vill att det ska låta! Det känns skönt att få bekräftat att mitt ljudletande genom åren inte har varit förgäves!

Så. Nu vet ni att jag är glad.
Carry on!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5429
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Borta bra...

Inlägg av bjelkeman »

Trevligt! För mig så ligger mycket av det ljudet jag letar efter i preampen, så den framför lånad rigg brukar vara 80% där.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Borta bra...

Inlägg av blackparkas »

Skönt!

När jag hade 2 replokaler skaffade jag ganska omgående en till rigg, slapp släpandet och det lät ändå som jag ville i båda lokalerna.
Nu repar båda banden i samma lokal så nu är det enklare.
Men jag har ändå typ 3 riggare + nån extra topp... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: Borta bra...

Inlägg av Ingemar Sundström »

För ca 20 år sedan spelade jag med en massa band och löste det med att ha baslådor utplacerade i deras reprum och hade en Audex topp med som flyttades runt. En låda stod i en kyrka där jag spelade en gång i månaden t.ex.
Ingemar
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: Borta bra...

Inlägg av Per »

Vi repar hemma hos mig med båda banden. 'Nuff said. :D
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Skriv svar