PB-skåneträff 2/9

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

Sådär, nu är det dags för anmälan.

2/9 blir det PB-träff i Vollsjö, lite söder om i mitten av Skåne. Scoutgården i Vollsjö hittar man, om man svänger av österut mot Vollsjö, från väg 13 mellan Hörby och Sjöbo. Efter ett par kilometer kör man in i Vollsjöby (15 hus och en kyrka). Ungefär mitt i (före kyrkan) går en väg till höger och där finns en liten skylt "Scoutstuga". Efter några hundra meter ligger tre små hus på vänster sida och omedelbart efter dem går en väg ner till vänster till scoutstugan.

Om man kommer norrifrån (från Degeberga), kör man genom "Vollsjö" och kommer efter några hundra meter till "Vollsjöby". Efter kyrkan, sväng vänster, se ovan. Kommer man österifrån (från Lövestad /Klasaröd), sväng vänster in i Vollsjöby och därefter som norrifrån. Vägen från Vollsjöby ner mot scoutstugan heter Brösarpsvägen.

Ankomst lördag runt lunch. Alla sätter upp sina prylar för uppvisning/testning som vanligt. Fri provning under ansvar.

Pizzeria finnes, avstånd c:a 1,5 km. Cykel kan tillhandahållas för dem, som redan holkat öl, innan hungern sätter in. (Öppet från kl 14, men vid ev förhandsbeställning kan man kanske utverka leverans något tidigare och då kan man väl hämta gemensamt. Man kan äta där, men öl serveras icke.)

C:a kl 16: Christian (Unicorn) har preliminärt lovat att komma och visa sina grejor.

Kväll - grillning. Alla tar med sig vad de vill i kött- och korvväg el dyl. En liten ICA-butik finns i byn, om man vill fixa det på vägen hit. Kyl och frys finnes, (bara det finns plats till ölen :-)). Potatissallad tillhandahålles.

Normalt, hederligt lageröl finns till självkostnad. Gourmetvarianter får medtagas.

Inga sängar finns, så luftmadrass är att rekommendera. Toaletter finns inomhus, men avsaknaden av dusch kommer att göra stanken outhärdlig. :wink:

Frukost ordnas.

Uppbrott under förmiddag/vid lunchtid söndag.

Kostnad, (förutom öl): 200 kr

Bindande anmälan görs nedan. Kopiera och skriv nick efter hand så vi har en komplett lista. I början av juli börjar jag skicka ut PM med uppgifter för inbetalning. Skulle det (glädjande nog) visa sig, att vi blir fler än vad som rimligen får plats i scoutstugan, stoppar jag anmälningarna här i tråden.

Fyll även gärna i Gear list.

Per
Senast redigerad av Per den sön 18 jun 2017, 18:50, redigerad totalt 1 gånger.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

1. Per
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av GurraG »

1. Per
2. GurraG



Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4013
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av AlbinH »

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
micro
Medlem
Inlägg: 485
Blev medlem: sön 12 nov 2006, 13:37
Ort: Skummeslövsstrand

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av micro »

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
4. micro
man får vara glad att man får vara tacksam
Medlem av PrataBas gubbklubb 40++
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Klopper »

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
4. micro
5. Klopper lördag.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

Sommarlovsbump
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Lex »

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
4. micro
5. Klopper lördag.
6. Lex
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Användarvisningsbild
Splanky
Medlem+
Inlägg: 554
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:14
Ort: Kungsbacka

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Splanky »

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
4. micro
5. Klopper lördag.
6. Lex
7. Splanky Lördag
-12 Squier Jaguar SS, Cort Actionbass 4 avbandad, Cort Actionbass Jr moddad, MM SUB US, Unicorn Ozellman, Unicorn The Purist. TecAmp Puma 500, 2 st XS 115, 1x8", 2x8"
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av peter_s »

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
4. micro
5. Klopper lördag.
6. Lex
7. Splanky Lördag
8. peter_s (lördag)
Användarvisningsbild
fredaschp
Medlem
Inlägg: 349
Blev medlem: lör 26 maj 2007, 22:33
Ort: Dals Ed

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av fredaschp »

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
4. micro
5. Klopper lördag.
6. Lex
7. Splanky Lördag
8. peter_s (lördag)
9. Fredaschp (lördag)
eller inte.....eller?
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

Trevligt - välkomna! Men jag har ju sagt att vi ordnar frukost på söndagen... :wink:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av GurraG »

De gillar väl inte rögad ål med svartsoppa och spettekaka. Eller hade du tänkt dig nån annan frukost?

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

Manners, manners! Svartsoppan är före gås me krås å sås samt äpplakaga på lördagen. Frukosten är lättare med bara rögad, luad, halmad å inkokt ål. Å stekta sluringar. Å litta ålasoppa. Spiddekagan tar vi litta nårr som.

@ Övriga: Ha lite överseende med min vän Gurra. Han e gla för mad. Go mad, möen mad å mad i rättan tid.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Poester
VIP medlem
Inlägg: 5506
Blev medlem: sön 04 okt 2009, 18:00
Ort: Varberg

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Poester »

Funderar fortfarande, men kan komma att slinka in sådär lite i sista minut och våldgästa med göteborgshumor och annat trams. Med största sannolikhet från start till mål! Får återkomma!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ett Glatt humör -> en bas -> lite pedaler -> en stärkare = Glädje!
spelaríenjävlamassaolikabandsomspelarolikasortersmusik
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av GurraG »

Per skrev:@ Övriga: Ha lite överseende med min vän Gurra. Han e gla för mad. Go mad, möen mad å mad i rättan tid.
Jag är ju trots allt bara skåning på min fars sida. Men hans göingska frossargener har kanske vunnit över min mors småländska snåljåpsanlag. Men ostkaka kommer alltid slå spettekaka med hästlängder.



Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

Jag har precis samma genbank, men inte riktigt samma uppfattning. En bra, hemgjord ostkaka med goda tillbehör slår spettkaka - absolut - men 8 av 10 spettkakor slår lätt fabriksgjord ostkaka, som smakar bittermandel. (Undantagen är dåliga spettkakor med för lite ägg, som smakar potatismjöl.)

@ Poester: Du är så välkommen. Det skulle vara trevligt!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av GurraG »

Vi gjorde ostkaka på midsommarafton (på riktigt, dvs mjölk+löpe=ostmassa), men den blev inte riktigt bra. För lite bittermandel exempelvis! All spettekaka jag nånsin smakat har varit en orgie i potatismjöl. Slut på OT.

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4013
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av AlbinH »

Herr Per!

Blir de grödasupp?? :joy:
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

Endast om gröt serveras. Skulle något annat än gröt serveras, räknas även detta som gröt.
Back to basics.

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
4. micro
5. Klopper lördag.
6. Lex
7. Splanky Lördag
8. peter_s (lördag)
9. Fredaschp (lördag)
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

Jag är på G att skicka vidare info till de anmälda, men efter nogsamt studium av "intresseförfråganstråden" finner jag till min förskräckelse, att flera seriöst intresserade har missat den här anmälningstråden. :shock:

BUMPA-BUMPA! :vinkar:
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Rut66
Medlem
Inlägg: 434
Blev medlem: tis 10 nov 2009, 19:54
Ort: Göteborg

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Rut66 »

1. Per
2. GurraG
3. AlbinH
4. micro
5. Klopper lördag.
6. Lex
7. Splanky Lördag
8. peter_s (lördag)
9. Fredaschp (lördag)
10. Rut66 (lördag)
Sandberg California VM5, Windmill Windforce 5-str, Fender Precision Nate Mendel, Bach JB/MM, T.C Electronics, TKS1126 x2, Ibanez Promethean, EBS Micro Bass II, Bjärton Kontra
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

Trevligt - välkommen!

Ja, jag vet att jag har dröjt med inbetalningsuppgifter, etc. Det kommer, det är ju en stund ännu.
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Per
Medlem++
Inlägg: 9057
Blev medlem: ons 23 jul 2008, 00:33
Ort: Vollsjö

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Per »

PM skickat till anmälda.

Välkomna!
Sonnerup 5:a, Rikshabacker 5:a, Epiphone Thunderbird Pro V, Bach Jazz 5:a + några till
Ampeg SVPCL & SVT-IIP, Lab iP 450, Magellan 800, Streamliner 600, tks 2 x 112 + 212 + lite till
Medlem av PrataBas Gubbklubb 50++
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Re: PB-skåneträff 2/9

Inlägg av Lex »

Poester skrev:Funderar fortfarande, men kan komma att slinka in sådär lite i sista minut och våldgästa med göteborgshumor och annat trams. Med största sannolikhet från start till mål! Får återkomma!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur går det med funderandet?
Hade ju varit himla trevligt att ses! :tummenupp:
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
Skriv svar