Jam med Nisse Sandström...

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Jam med Nisse Sandström...

Inlägg av Roger Hedin »

Igår kväll fick jag den äran att spela med Nisse Sandström på den fjärde och sista jamkvällen på Dynamo i Norrköping. Det var mycket trevligt. Nisse spelade tenorsax, min gode vän (utanför bild) Göran Hanning trakterade orgel, den gode Birger Thorelli, som delvis skymtar bakom Nisse, spelade trummor. Själv spelade (hela, trots halv i bild) jag bas - naturligtvis - och använde min Super J live för andra gången.
Bild

Den gode rasmusC här på PB avslutade kvällen galant med sina vänner.

Perfekt måndagskvällsgöra... :nickar: :nickar: :nickar:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
GandhiMK2
Medlem++
Inlägg: 9045
Blev medlem: mån 31 mar 2008, 10:28

Re: Jam med Nisse Sandström...

Inlägg av GandhiMK2 »

Historiens vingslag.... Han var lärare(...........!) på ackis när jag gick där.
Han var inte ett dugg sämre än de andra ensemble-lärarna men jeeesus amalia, jag lärde mej fan NOLL och INTET på dom passen. Sjukligt ostrukturerat,helt utan riktning,fokus eller poäng.
Det verkar ha hänt en hel del sedan den tiden (slutet av 80-ish) tack och lov för det var helt absurt på så många plan.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Jam med Nisse Sandström...

Inlägg av Roger Hedin »

Lektioner och ensembler är en sak, att spela för publik en annan. Tack och lov!
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Skriv svar