Blocketpaket?

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Skriv svar
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Blocketpaket?

Inlägg av -rally- »

Tjenare!
Jag har sålt min stärkare på blocket till någon lirare i Kalmar. Av fullt begripliga skäl vill han inte pröjsa i förväg. Av samma skäl vill ju inte jag få betalt i efterhand... :) Hur är det smartast att göra?

Killen har föreslagit blocketpaketet. Några tankar/erfarenheter av det? Stärkaren går för 9000:- + frakt, så det är ändå lite pengar det handlar om... Vad tror ni?

Allt gott
/Rasmus
Användarvisningsbild
bas_anton
Medlem
Inlägg: 362
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 13:05
Ort: Skövde

Re: Blocketpaket?

Inlägg av bas_anton »

funkat bra för mig
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Re: Blocketpaket?

Inlägg av joachime »

Jag har både köpt och sålt med blocketpaketet. Tycker det har fungerat smidigt.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Blocketpaket?

Inlägg av RolleHarris »

Men är det säkert då? Jag tycker ju inte det verkar säkrare än att skicka och hoppas på betalning
Användarvisningsbild
jesse-kristian
Medlem
Inlägg: 98
Blev medlem: tor 04 feb 2016, 15:45
Ort: Göteborg

Re: Blocketpaket?

Inlägg av jesse-kristian »

Det finns vissa fysiska gränser på storlek och man får paketera ordentligt, men annars funkar det bra!

Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Hellbum
Medlem+
Inlägg: 1770
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 21:18
Ort: Värmland

Re: Blocketpaket?

Inlägg av Hellbum »

Använder det ofta och det har fungerat bra.
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Blocketpaket?

Inlägg av -rally- »

RolleHarris skrev:Men är det säkert då? Jag tycker ju inte det verkar säkrare än att skicka och hoppas på betalning
Precis det jag funderade på. Man gillar ju ändå förskottsbetalning... :)
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Blocketpaket?

Inlägg av bjelkeman »

För säljaren är förskottsbetalning säkrare men Blocket paketet är bättre om man vill ha säkerhet för båda parter.

Jag använder Blocket paketet och gillar det.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Blocketpaket?

Inlägg av -rally- »

bjelkeman skrev:För säljaren är förskottsbetalning säkrare men Blocket paketet är bättre om man vill ha säkerhet för båda parter.

Jag använder Blocket paketet och gillar det.
Ah, kanske ska köra på det ändå. Även om det är mycket stålar så känns det som att det trots allt finns ganska få sätt att bli helblåst som säljare, right?

Tack för tips och tänk!
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: Blocketpaket?

Inlägg av Mc Green »

Enda faran är att han har returrätt, vilket teoretiskt innebär att han kan ta hem den, lasta ur stärken, lasta i motsvarande vikt i tegelstenar, återförsluta paketet och skicka tillbaka det. Tror att du åker på returfrakten och att du aldrig får ut pengarna. Har aldrig hört ngn drabbas men olyckskorpar har kraxat att det är görligt.
Jag har själv både köper och sålt med Blocketpaketet utan problem
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Blocketpaket?

Inlägg av funkys**t »

Jag har sålt ett flertal grejer utan problem med blocketpaketet
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Blocketpaket?

Inlägg av bjelkeman »

Mc Green skrev:Enda faran är att han har returrätt, vilket teoretiskt innebär att han kan ta hem den, lasta ur stärken, lasta i motsvarande vikt i tegelstenar, återförsluta paketet och skicka tillbaka det. Tror att du åker på returfrakten och att du aldrig får ut pengarna. Har aldrig hört ngn drabbas men olyckskorpar har kraxat att det är görligt.

Nä, om du inte godkänner returen så får han inte tillbaka pengarna.
Om den inte gör det och köparen vill returnera den så går denne tillbaka till ombudet och lämnar in paketet för retur. När säljaren hämtat ut paketet och godkänt returen så får köparen tillbaka pengarna.
https://www.blocket.se/blocketpaketet/faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Mc Green
Medlem
Inlägg: 459
Blev medlem: lör 02 aug 2008, 00:02
Ort: Gunnismark Sävar Umeå

Re: Blocketpaket?

Inlägg av Mc Green »

bjelkeman skrev:
Mc Green skrev:Enda faran är att han har returrätt, vilket teoretiskt innebär att han kan ta hem den, lasta ur stärken, lasta i motsvarande vikt i tegelstenar, återförsluta paketet och skicka tillbaka det. Tror att du åker på returfrakten och att du aldrig får ut pengarna. Har aldrig hört ngn drabbas men olyckskorpar har kraxat att det är görligt.

Nä, om du inte godkänner returen så får han inte tillbaka pengarna.
Om den inte gör det och köparen vill returnera den så går denne tillbaka till ombudet och lämnar in paketet för retur. När säljaren hämtat ut paketet och godkänt returen så får köparen tillbaka pengarna.
https://www.blocket.se/blocketpaketet/faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aha
BBQVHPD PB, ESP Ltd B-204 fretless, Cort B5, HB MJ4-EB, Cort akust, Squire CV Jazz, Fender PB -71, Ampeg PF500, TKS 212, EBS DePhaser + Octaver + MultiComp + BassIq + UniChorus + SansAmp + TC HOF
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Blocketpaket?

Inlägg av -rally- »

Mc Green skrev:Enda faran är att han har returrätt, vilket teoretiskt innebär att han kan ta hem den, lasta ur stärken, lasta i motsvarande vikt i tegelstenar, återförsluta paketet och skicka tillbaka det. Tror att du åker på returfrakten och att du aldrig får ut pengarna. Har aldrig hört ngn drabbas men olyckskorpar har kraxat att det är görligt.
Jag har själv både köper och sålt med Blocketpaketet utan problem
Funderade också på det. Men eftersom jag måste godkänna returen innan han får tillbaks sina pengar har jag lite svårt att se vad han skulle kunna tjäna på det? Vad tror ni?
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Blocketpaket?

Inlägg av -rally- »

Kan meddela att stärkaren är framme, betald och allt har gått galant. Smidigt:)
Skriv svar