Backtracks

Prata om övriga saker som rör bas-världen
andersbas
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 13:40
Ort: Falköping

Backtracks

Inlägg av andersbas »

God kväll, ungdomar!
Jag är på jakt efter en iPad-app att köra backtracks med. Tips och erfarenheter, tack!
Det finns klick på tracksen, om det nu spelar nån roll.
Tack på förhand!

/Anders, Falköping
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Backtracks

Inlägg av Aslan »

Jag har använt appen Backtrax till iPad vilket har funkat ok. Dock blir ju tracksen i mono då du måste ha klicket på andra kanalen.
Annars skulle jag vilja rekommendera världens bästa backtracksmaskin: Cymatic Audio LP16. Makalös maskin och galet stabil med 16 ut. Och galet billig är det oxå:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem
Inlägg: 308
Blev medlem: fre 10 jul 2009, 17:27
Ort: Göteborg

Re: Backtracks

Inlägg av -rally- »

Behöver du köra backtracken i stereo?
andersbas
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 13:40
Ort: Falköping

Re: Backtracks

Inlägg av andersbas »

Tack för svaret, Asian!
Jag har köpt Backtrax och det verkar funka! Att det blir i mono gör ingenting.
Jag har hört mycket gott om LP16, jag har själv en LR16. Mycket grej för pengarna!

/Anders
andersbas
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 13:40
Ort: Falköping

Re: Backtracks

Inlägg av andersbas »

Nu blev jag helt plötsligt sugen på en LP16... Nån som kan berätta lite om hur de funkar? Kanske rent av har en till salu?
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Backtracks

Inlägg av Aslan »

andersbas skrev:Nu blev jag helt plötsligt sugen på en LP16... Nån som kan berätta lite om hur de funkar? Kanske rent av har en till salu?
Den är grym!!!
Bandet har en. Dock inte till salu:)
Den är väldigt smidig. När man repar så har vi dator och LP16 som ljudkort med 16 utgångar. När allt väl är klart med låtformer och övergångar så bouncar jag ner varje spår till ett USB-minne. Sedan är det bara att köra UTAN dator. Galet stabilt och vi har använt den på både storturné och DVD-inspelning:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
andersbas
Medlem
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 04 dec 2008, 13:40
Ort: Falköping

Re: Backtracks

Inlägg av andersbas »

Tack för det!
Återstår att se om min lokala affär kan få hem en!
Tack!
Skriv svar