Låtskatten på iPad

Prata om övriga saker som rör bas-världen
svekke
Medlem
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 13 mar 2014, 10:26
Ort: Huddinge

Låtskatten på iPad

Inlägg av svekke »

Det här har diskuterats i tråden "håller jag på att bli gammal", men jag vill inte trådkapa och den handlar ju egentligen om notställsbelysning. Jag blev nu intresserad av att titta närmare på att ha låtar i min iPad istället för på papper och började kolla. Jag har inte sett några gratisalternativ, men det finns ett antal betalappar som är svåra att utvärdera enbart i text och på skärmdumpar. Några appar som jag undrar om användare här har provat och har tankar om:
Songbook Chordpro? 119 kr. Måste man betala dubbelt om man också vill ha Windowsversionen?
OnSong? $25 (ca 200 kr). Verkar lite mer avancerad
Chord! ? 50 kr, verkar mest vara för att ge ackordsanvisningar, eller funkar den bra även för att hantera sina låtar?

Finns det fler som jag missat?
Washburn WB 66, Squire affinity p-bass, TC BG250-115
Användarvisningsbild
Aslan
Medlem++
Inlägg: 3111
Blev medlem: sön 03 sep 2006, 15:09
Ort: Nacka

Re: Låtskatten på iPad

Inlägg av Aslan »

Jag har använt ForScore i några år nu och tycker den är fantastiskt bra! De andra du nämner har jag inte testat..:)
Spector NS2A | Spector NS5CRFM | Yamaha BB1025X | Yamaha BB425 | Fender P78 | Fender Precision HPD | Sire V7 5str bandlös | Mesa/Boogie Walkabout | Mesa/Boogie TT800 | Mesa/Boogie PH410 | Mesa/Boogie RR410 | Mesa/Boogie Walkabout Scout 1x15
Skriv svar