snart bär det iväg - turnériggen!

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

snart bär det iväg - turnériggen!

Inlägg av Simon Andersson »

ja, på fredag åker vi. ska bli svinkul!

idag kom två st sprillans nya 5-strängade basar från mayones, levererade direkt till dörren. provspelade dessa lite snabbt på vår rep-scen och de lät riktigt bra. med på turnén blir följande:

basar:
1 st mayones patriot (5-str)
1 st mayones prestige (5-str) för backup

stärkare:
aguilar ag500sc topp
warwick 3x12" låda

pedaler och grejer:
stage line trådlöst system
boss tu2 stämmis
boss os2 distpedal
aphex kompressor
ernie ball volympedal

+ 32 st röda jazz3 plektrum
Senast redigerad av Simon Andersson den fre 16 feb 2007, 19:49, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Coolt!

Läskigt att dra iväg på turne sådär bara och få basarna några dagar innan...
Har du klämt på dem tidigare?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

nej. fick tafsa på dem för första gången idag! men de känns väldigt intressanta så det ska bli kul att få testa dem i livesammanhang.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men, oj! Varför inte dina egna basar?
Jag vet att dom har gruppdeal men du har ju inte förbundit dig till nåt!
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

nä, jag är ju inte med i bandet, hehe...
mayones ville helt enkelt att jag skulle testa (på turnén, ska tilläggas) och skickade två basar... jag vill veta vad de går för, så varför inte! :)
bra tillfälle att kolla deras grejer.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Det låter spännande. Lycka till! Fick du tag i någon Laptop? Ser fram emot gigrapporter.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Bilder på riggen är ett krav! :D
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

vet inte om jag kan fixa bild innan vi åker, ska kolla senare... men det är klart det ska dokumenteras!

...å inte blev det nån laptop (än), så man får väl klara sig utan pratabas drygt tre veckor. hur ska jag överleva detta!? =)
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

bassdude skrev:vet inte om jag kan fixa bild innan vi åker, ska kolla senare... men det är klart det ska dokumenteras!

...å inte blev det nån laptop (än), så man får väl klara sig utan pratabas drygt tre veckor. hur ska jag överleva detta!? =)
Brukar väl finnas datorer på hotellen nu för tiden?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Jag kommer att följa din on-the-road-in-europe berättelser med största nöje. Keep us updated!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
gäst

Inlägg av gäst »

Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.

Så jag förmodar att det inte är helt lätt att hitta snus nere i Europa.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

32 plektrum låter förresten inte så mycket... Fast jag kanske har fel :lol: Vad är det för färg på basarna?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.

Så jag förmodar att det inte är helt lätt att hitta snus nere i Europa.
Det var jag som skrev det 1996. :P
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev:Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.

Så jag förmodar att det inte är helt lätt att hitta snus nere i Europa.
Det var jag som skrev det 1996. :P
Vem blir förvånat :D :D. Dessutom är det got med snus för de som snusar. De andra kan låta bli!
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Nej 32 två RÖDA plektrum dessutom..
Hade de varit BLÅ så kanske..

RÖDA går åt snabbare..
Du måste ju slänga rätt mycke plektrum till publiken o så också.. :lol:
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev:Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.

Så jag förmodar att det inte är helt lätt att hitta snus nere i Europa.
Det var jag som skrev det 1996. :P
ÄR DET SANT? Hahaha, helt sjukt i så fall. 1996 stämmer, vi skrattade högt när vi såg det.
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev: ÄR DET SANT? Hahaha, helt sjukt i så fall. 1996 stämmer, vi skrattade högt när vi såg det.
Att vara snuslös är jobbigt nog, att vara det i Tyskland är om möjligt ännu värre... Men visst är det yours trulys klotter du fotat, bizarrt nog!

Numer snusar jag inte.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

ja jösses gubbar.. liten värld här..
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

FreCKo skrev:32 plektrum låter förresten inte så mycket...
marcbass skrev:Du måste ju slänga rätt mycke plektrum till publiken o så också.. :lol:
med tanke på att jag inte använder plektrum på varje låt, så är det ganska många. och så länge jag inte är sponsrad på röda jazz3'or så ska publiken fan inte få några 8)

Johannes skrev:Ta med snus om du snusar. Jag snusar inte själv men i green room på Die Röhre i Stuttgart (tror jag att det var) så hade någon skrivit på svenska på väggen: Till alla svenskar med snusabstinens, det finns snus i kiosken mitt emot järnvägsstationen.
GrafZeppelin skrev:Det var jag som skrev det 1996. :P
hahahahaha! sjukt.
jag snikar av trummisen om det går nöd på mig. om jag nu vill ha snus dvs...
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev:
Johannes skrev: ÄR DET SANT? Hahaha, helt sjukt i så fall. 1996 stämmer, vi skrattade högt när vi såg det.
Att vara snuslös är jobbigt nog, att vara det i Tyskland är om möjligt ännu värre... Men visst är det yours trulys klotter du fotat, bizarrt nog!

Numer snusar jag inte.
Sjukt när gåtor får sin lösning efter så många år. Påminner mig om en ganska bizarr historia som inte skall berättas här med tanke på de inblandade och deras anhöriga, jag berättar den senare under den mytomspunna basfikan. Får man fråga vad du gjorde i Stuttgart? Spelade gissar jag på eftersom du bevisligen befann dig i logen men med vilket band?
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Re: snart bär det iväg - turnériggen!

Inlägg av peppe »

bassdude skrev: + 32 st röda jazz3 plektrum
Lycka till med turnén !

Ursäkta men vad är Jazz3 plektrumen av för märke, är dom bra?
En av gitarristerna jag spelar med hävdar att John Petrucci spelar just med jazz3.or?
Fan, jag måste börja lira mer med plektrum på basen
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Användarvisningsbild
Simon Andersson
Medlem++
Inlägg: 2892
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 01:39
Ort: Västerås

Inlägg av Simon Andersson »

hmm... dunlop tror jag. jag tycker de är helt värdelösa till bas (för hårda), men är van dessa från min tid som gitarrist...

åhå... om några timmar rullar bussen iväg! =)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Johannes skrev:Får man fråga vad du gjorde i Stuttgart? Spelade gissar jag på eftersom du bevisligen befann dig i logen men med vilket band?
Det var med Mäsk-uggla.
En bra spelning. Jag minns att vår sångare hade en kaffebryggare tejpad vid underarmen med en kort strömsladd vars kontakt hela tiden slog till honom i ansiktet vid plötsliga rörelser. Lågbudget cyborg, liksom...
gäst

Inlägg av gäst »

GrafZeppelin skrev: Jag minns att vår sångare hade en kaffebryggare tejpad vid underarmen med en kort strömsladd vars kontakt hela tiden slog till honom i ansiktet vid plötsliga rörelser. Lågbudget cyborg, liksom...
HAHAHAHAHAHAHA!!!! Finns det bild på detta? Helt sjukt...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nää... det är nåt jag verkligen ångrar. Att jag varit så dålig på att dokumentera spelningar, vare sig med foto, video eller dagbok.
Skriv svar