Flightcase tips/hack

Prata om övriga saker som rör bas-världen
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Flightcase tips/hack

Inlägg av saft »

Här kommer ett tips om ett stooooort flightcase även passar basar med lite större form.

Pelican Vault 800 Double Rifle Case får plats med både bas i gigbag, kläder, skor, pedaler, kablar, så det räcker och blir över.
Det har hjul.
Får garanterat plats med bas i Mono M80 i caset om jag vill. Om jag hade packat en mindre bas så får jag lätt plats med ett pedalbord också. Klart mycket smidigare än andra lådor jag flugit med (Thon case och liknande). Och känns robustare och väger mindre (tomt) trots större storlek. Eftersom caset är hyffsat djupt tror jag tillåmed att det skulle kunna mölas ner två stycken P-basar (eller liknande, gitarr+bas mm...) omlott med lite tetris och trixande så allt ligger stabilt.
Kostar som ett billigare hårdcase hos tysken.
Ända kruxet är väl att man måste åka till USA för att handla. Har inte hittat nån EU-butik som säljer.

Var och spelade på andra sidan havet nyss. Och behövde ett flightcase för att ta hem en Thunderbird som jag hade GAS på.
Alla normala hardcase för bas är för små för åskfågeln. Och dom som finns specifikt för basen är inget jag skulle lita på i bagageutrymmet på en jumbojet.
Keyboardcases finns som nog skulle funka. Men dom är dyra.
Walmart säljer dock fodral för muskedunder och pickadollers. Ganska billigt också, jämfört för motsvarande för specifikt elbas. Fick lov att fimpa skuminredningen för att få plats med mitt vanliga bagage (fyllde fodralet med bas och bagage till 23kg). Vilket var lite synd. Men men. Smidigt dock att få med en gigbag osv och kunna packa annat istället för massa skumgummi.



Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur