Rickenbacker 4003W (2016) -Såld-

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Rickenbacker 4003W (2016) -Såld-

Inlägg av taug »

Köpte denna ny för snart ett år sedan. Dessvärre har den fått noll speltid då jag helt enkelt är för rädd om den och i slutändan föredragit min jetglo jag dragits med i flera år. Tycker den borde spelas på och inte stå i ett ställ hos mig...
Nyskick och har endast lämnat lägenheten för en tur till Gitarraffären i Malmö där den fick lite justering. Hals rätades, sadeln filades upp för att ta annat än Rics egna lite smalare strängdimensioner och en fjäder i stallet byttes ut då den inte ville intonera ordentligt. Gamla fjädern finns kvar ihop med mickkåpan, fabrikssträngarna på samt allt case candy. Sitter nya Rotosound på med låg stränghöjd och noll rassel.

Prisidé 18000:- Byten är inte intressant i detta läge tyvärr. Finns i Malmö men kan skickas i sitt case med Bussgods. Har så dålig belysning i lägenheten men kan ta fler bilder på begäran.
Bild
Senast redigerad av taug den ons 06 dec 2017, 11:23, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av lekamen »

Ao vilken fin!
Användarvisningsbild
Danny
Medlem+
Inlägg: 1305
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 15:22
Ort: Kungsängen

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av Danny »

Dom är så satans snygga dom där.... Jag önskar jag hade haft pengar för då hade den vart såld direkt.
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av taug »

Ja det är en fin serie och detta är ett grymt ex med väldigt tjusigt trä. Ska försöka ta lite fler bilder i dagsljus till helgen då min mobilkamera+blixt inte är den bästa kombon.
Användarvisningsbild
Hågge
Medlem++
Inlägg: 2929
Blev medlem: fre 11 jan 2013, 19:47
Ort: Älta/ Nacka

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av Hågge »

Fan! Gas!
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Inlägg: 2029
Blev medlem: tor 04 sep 2008, 14:54
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av archisland »

Helskotta så snygg!!
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av lekamen »

Fler bilder plz! Om du kommer till Stockholm med denna bas är jag rädd att jag köper den på fläcken!
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av Roger Hedin »

lekamen skrev:Fler bilder plz! Om du kommer till Stockholm med denna bas är jag rädd att jag köper den på fläcken!
Typiskt Stockholmare att tro att alla vill komma till en av Europas mest isolerade huvudstäder bara så där...! ;) ;) ;)
Ta en tur till Malmö, Nordens huvudstad Köpenhamns största förort, och köp basen... ;) ;) ;)
Det där är faktiskt den enda "Rickombacker" som någonsin tilltalat mig. (Och jag brukar vara i Malmö åtminstone ett par gånger om året, så den som lever får se...)
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av taug »

Fler bilder kommer under morgondagen. Vill undvika blixten i kameran och har inte chans att ta bra bilder i vettigt ljus på vardagar då jag knegar samtliga soltimmar :)
Har tyvärr ingen resa till Stockholm inplanerad för närvarande. Ska spela i Norrköping och Eskilstuna 8 respektive 15 december men är lite osäker på om jag kan lösa logistiken i samband med det... Bandets utgångspunkt är nämligen Kristianstad och jag tror dubbla basar blir en bas för mycket att släpa på i kollektivtrafiken när pedalbord och övrig packning ska konkas på också. Men ska någon köra Malmö-Stockholm inom det närmsta hade kanske PB-transport funkat.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av lekamen »

Hmm, annars hade ju Eskilstuna varit fenomenalt bra att träffas i.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av Roger Hedin »

taug skrev:Fler bilder kommer under morgondagen. Vill undvika blixten i kameran och har inte chans att ta bra bilder i vettigt ljus på vardagar då jag knegar samtliga soltimmar :)
Har tyvärr ingen resa till Stockholm inplanerad för närvarande. Ska spela i Norrköping och Eskilstuna 8 respektive 15 december men är lite osäker på om jag kan lösa logistiken i samband med det... Bandets utgångspunkt är nämligen Kristianstad och jag tror dubbla basar blir en bas för mycket att släpa på i kollektivtrafiken när pedalbord och övrig packning ska konkas på också. Men ska någon köra Malmö-Stockholm inom det närmsta hade kanske PB-transport funkat.
Vem giggar du med, och var i Norrköping? (Nej, jag ska inte köpa basen, är bara lite nyfiken då det är hemmeve´...) :)
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av taug »

lekamen skrev:Hmm, annars hade ju Eskilstuna varit fenomenalt bra att träffas i.
Har jag inte sålt den innan dess hade det nog gått att lösa. Det är ju några veckor framåt så borde kunna få den till Kstad på något sätt :)
Roger Hedin skrev:Vem giggar du med, och var i Norrköping? (Nej, jag ska inte köpa basen, är bara lite nyfiken då det är hemmeve´...)
Spelar i ett band som heter The Dahmers, låter såhär https://www.youtube.com/watch?v=oze5sfY1ijY" onclick="window.open(this.href);return false;
Spelningen är på Arbis (tror jag) som support till Millencolin.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av Roger Hedin »

:tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:
The Dahmers... efter Jeffrey...? :wink:
Arbis är en bra lokal, mitt i universitetsområdet. En gammal 1800-talsteater. De har haft allt från vau-du-ville till swingers club. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av taug »

Roger Hedin skrev: :tummenupp: :tummenupp: :tummenupp:
The Dahmers... efter Jeffrey...? :wink:
Arbis är en bra lokal, mitt i universitetsområdet. En gammal 1800-talsteater. De har haft allt från vau-du-ville till swingers club. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Haha, så är det. Det låter ju spännande, blir säkert super! :D
Senast redigerad av taug den lör 25 nov 2017, 14:14, redigerad totalt 1 gånger.
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av taug »

Fler bilder. Min mobilkamera är visst sämre än jag velat tro tidigare så blev inte de bästa fotona dessvärre...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av lekamen »

Toppenfina bilder på en grymt fin bas!
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Intressekoll: Rickenbacker 4003W (2016)

Inlägg av taug »

Finns kvar
Skriv svar