Flying V bas +Mirage (Iceman)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
F.F.
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 12:55

Flying V bas +Mirage (Iceman)

Inlägg av F.F. »

Tänkte sälja av mina 2 Greco-basar. 9k resp 7k hade jag tänkt. Trist med instrument som samlar damm. Toppinstrument som bör provas. För dyrt? Ja kanske men jag fick pynta mer för dem själv. Kom med ett bud då...
V:et ligger på Vendolin (för 10 k) och jag såg att andra Greco's (som man ser betydligt oftare på nätet) låg i samma prisklass.
Hardcase till V:et, mjukt case till Miragen

Bild

Bild
RICKENBACKER
gäst

Re: Flying V bas +Mirage (Iceman)

Inlägg av gäst »

Sjuukt coola pjäser! Får man fråga varför du säljer dom?
Användarvisningsbild
Seaweed
Hedersmedlem
Inlägg: 6811
Blev medlem: sön 18 nov 2007, 21:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Seaweed »

PARKAS!
Bas > distpedaler > stor förstärkare
F.F.
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 12:55

Re: Flying V bas +Mirage (Iceman)

Inlägg av F.F. »

rumpeldunken skrev:Sjuukt coola pjäser! Får man fråga varför du säljer dom?
Hehe, ja det kan man fråga sig :roll: . Som sagt de används inte tillräckligt mycket. Tycker att det är trist att ha fina instrument som inte används. Hoppas på att någon ny, lycklig ägare har bättre nytta av dem...
RICKENBACKER
gäst

Re: Flying V bas +Mirage (Iceman)

Inlägg av gäst »

F.F. skrev:
rumpeldunken skrev:Sjuukt coola pjäser! Får man fråga varför du säljer dom?
Hehe, ja det kan man fråga sig :roll: . Som sagt de används inte tillräckligt mycket. Tycker att det är trist att ha fina instrument som inte används. Hoppas på att någon ny, lycklig ägare har bättre nytta av dem...
Okej, lycka till med säljandet! :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Seaweed skrev:PARKAS!
Man kan väl inte köpa en Ibanez-kopia för 7k eller!?

:)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
F.F.
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 12:55

Inlägg av F.F. »

blackparkas skrev:
Seaweed skrev:PARKAS!
Man kan väl inte köpa en Ibanez-kopia för 7k eller!?

:)
Hahaha.... touché
Faktum är att det inte är en Ibanezkopia. Ibanez och Greco tog fram modellen tillsammans på 70-talet. Ibanez fick världsmarknaden medan Greco nöjde sig med Japan. Så det är faktiskt (tro det eller ej) ett original.
De tillverkade dessutom de flesta lawsuit-gurorna på samma fabrik.
Du borde testa den och jämföra med en Ibanez Iceman. Skillnaden är markant. Den är grym!
RICKENBACKER
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jojo.
Jag skämtade lite.
Har länge velat ha en Iceman för att de är så snygga, men dom är helt värdelösa att lira på... tycker jag.
Kanske den här är bättre?
Hur är halsen, lika tunn/platt som Ibanezernas?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
F.F.
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 12:55

Inlägg av F.F. »

blackparkas skrev:Jojo.
Jag skämtade lite.
Har länge velat ha en Iceman för att de är så snygga, men dom är helt värdelösa att lira på... tycker jag.
Kanske den här är bättre?
Hur är halsen, lika tunn/platt som Ibanezernas?
:D Hajjade det!

Beror på vad du menar med platt (Hmm, dåligt formulerat). Halsen är smal men rund. Greppbrädan är lite plattare, typ som på en Gibson T-bird eller warwick corvette std. Har bara testat de billigare Iceman-modellerna. De minns jag som ungefär lika vad gäller formen. Problemet är att de känns "billiga" och trista.

Svårt att förklara på ett bra sätt :oops: Måste testas...
RICKENBACKER
Användarvisningsbild
bastard
Medlem
Inlägg: 62
Blev medlem: tis 05 aug 2008, 21:08
Ort: Vadstena

Inlägg av bastard »

Iceman basarna är jäkligt coola. Synd att man inte är bassist egentligen. ;-) Då hade jag nog knipit den. :)
F.F.
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 12:55

Inlägg av F.F. »

bastard skrev:Iceman basarna är jäkligt coola. Synd att man inte är bassist egentligen. ;-) Då hade jag nog knipit den. :)
Då kanske ett köp kan locka dig till den mörka sidan :twisted: MOHAHAHA... :wink:
RICKENBACKER
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

DUBBELMACKA!!
Senast redigerad av blackparkas den tis 12 aug 2008, 19:35, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

F.F. skrev:
blackparkas skrev:Jojo.
Jag skämtade lite.
Har länge velat ha en Iceman för att de är så snygga, men dom är helt värdelösa att lira på... tycker jag.
Kanske den här är bättre?
Hur är halsen, lika tunn/platt som Ibanezernas?
:D Hajjade det!

Beror på vad du menar med platt (Hmm, dåligt formulerat). Halsen är smal men rund. Greppbrädan är lite plattare, typ som på en Gibson T-bird eller warwick corvette std. Har bara testat de billigare Iceman-modellerna. De minns jag som ungefär lika vad gäller formen. Problemet är att de känns "billiga" och trista.

Svårt att förklara på ett bra sätt :oops: Måste testas...
De jag har testat är den som ligger runt 7 loppor här hemma nya, på de är basarna platta och smala.
Inte alls särskilt runda, inte Warwickhals.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
F.F.
Medlem
Inlägg: 389
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 12:55

Inlägg av F.F. »

blackparkas skrev:
F.F. skrev:
blackparkas skrev:Jojo.
Jag skämtade lite.
Har länge velat ha en Iceman för att de är så snygga, men dom är helt värdelösa att lira på... tycker jag.
Kanske den här är bättre?
Hur är halsen, lika tunn/platt som Ibanezernas?
:D Hajjade det!

Beror på vad du menar med platt (Hmm, dåligt formulerat). Halsen är smal men rund. Greppbrädan är lite plattare, typ som på en Gibson T-bird eller warwick corvette std. Har bara testat de billigare Iceman-modellerna. De minns jag som ungefär lika vad gäller formen. Problemet är att de känns "billiga" och trista.

Svårt att förklara på ett bra sätt :oops: Måste testas...
De jag har testat är den som ligger runt 7 loppor här hemma nya, på de är basarna platta och smala.
Inte alls särskilt runda, inte Warwickhals.
Fan vad jag är dålig på att förklara asså... Greppbrädan är platt , inte halsen. Jämför en warwick med en Fender. Greppbrädan har ingen radie är vad jag menar. Halsen är ungefär som en Jazzbas.
Jag får testa de mellanprisklassen i sånt fall. Hursom är inte halsen skruvad. Det är en "neck set".
RICKENBACKER
Skriv svar