Lätthanterlig bas?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Lätthanterlig bas?

Inlägg av Gäst »

"Basen är en nybörjarbas så det passar bäst till de som precis påbörjat/skall påbörja en kurs.
Självklart går det att använda den annars, men den är alltså lätthanterig för att en nybörjare skall kunna handskas med den."


http://www.blocket.se/vi/18009579.htm?ca=11_s


Man blir nästan lite rädd..."för att en nybörjare skall kunna handskas med den". Är den explosiv :?:
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Juste att det är plektrum med (3st)! :lol:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Det är en noggrann dam (?) vi har att göra med här...
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Man ser ju att det är en Samick förstärkare men vad det är för bas framgår ju inte riktigt....

//J
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Hellboy skrev:Man ser ju att det är en Samick förstärkare men vad det är för bas framgår ju inte riktigt....

//J
Nä och färgen är minst lika difus...men lätthanterlig. Det är den!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Alla är vi barn i början. Jag åkte som 10-åring till musikaffären för att köpa ett basplektrum. Ett basplektrum är extra hårt och stort.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++
Inlägg: 3250
Blev medlem: tis 29 apr 2008, 20:09
Ort: Ekerö, Stockholm

Inlägg av cub »

Danne skrev:Alla är vi barn i början. Jag åkte som 10-åring till musikaffären för att köpa ett basplektrum. Ett basplektrum är extra hårt och stort.
Jag köpte mitt första basplektrum bara häromveckan. :P
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

cub skrev:
Danne skrev:Alla är vi barn i början. Jag åkte som 10-åring till musikaffären för att köpa ett basplektrum. Ett basplektrum är extra hårt och stort.
Jag köpte mitt första basplektrum bara häromveckan. :P
Och jag har aldrig köpt något basplektrum trots att jag spelat med plektrum till 50% i över 30 år. Svarta Landström hajfenor är det som gäller i min värld. Är nog att beteckna som gitarrplektrum....

//J
Användarvisningsbild
Tommygun
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 08:56
Ort: Örebro

Inlägg av Tommygun »

Min första bas som 12-åring var en Rickenbacker 4001 från 70-talet. Blev inte glad när mina föräldrar drog hem en sån tung o ful bas, tyckte jag då, haha. Bytte in den ett tag senare mot en budget-yamaha-skitbas. Snacka om misstag...
Mabass Custom alias Älgen + ett plektrum då och då... men bara ibland... typ...
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

daionsavage skrev:Lite småkul, men ärligt talat: det är väl inte så lätt för en ignorant försäljare att författa en annons som tillfredsställer oss supernördar?

Nä, absolut inte...men lite kul måste man ju få ha :wink:
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

Tommygun skrev:Min första bas som 12-åring var en Rickenbacker 4001 från 70-talet. Blev inte glad när mina föräldrar drog hem en sån tung o ful bas, tyckte jag då, haha. Bytte in den ett tag senare mot en budget-yamaha-skitbas. Snacka om misstag...
Ussch. Kan inta kännas bra.
Skriv svar