INSTÄLLT -LOTTERI !!! 3 basar till nya vinnare! - INSTÄLLT

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

INSTÄLLT -LOTTERI !!! 3 basar till nya vinnare! - INSTÄLLT

Inlägg av Gäst »

EDIT: ....som sagt det var menat som en intresseanmälan men jag lägger ner det...
Senast redigerad av Gäst den mån 22 sep 2008, 14:25, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Basmagnus
Medlem++
Inlägg: 3369
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 00:05
Ort: Stötjhölm/Flen

Inlägg av Basmagnus »

Men vänta lite här nu! Hur många lotterier ska vi ha igång samtidigt egentligen?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Precis, chilla några veckor nu...

Men kul ide med "tröstpriser"!
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Jag gillaar ideén också, men just nu känns det lite crowded med lotterier, finns ju ett par kvar på Squiern än. Roland, du kan väl köpa resten av dom? När du väl lottar ut dom här så får du ju tillbaka pengarna även om du inte vinner där. ;)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

Victoryn är jag så sugen på.

Men hur har du räknat egentligen? 1200+1500+5000 = ????
(iofs frakt 3 * 200 + knedy, men ändå)

Vi ska nog vara försiktiga så att vi ostört kan driva denna verksamhet i gråzonen. Lotteriet i sig kanske inte ska generera vinst?
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Hallå Rolle!! Jag tyckte att jag var tidig så jag nästan skämdes :oops: när jag startade förbokningen till P-76 lotteriet att komma helgen efter Squier-dragningen. Förutsatt att intresse finns förstås.

Kan vi inte ta en dragning i taget, med en som tillåts smygstarta när den pågående börjar bli full?
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
melodika
Medlem+
Inlägg: 1729
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 19:15
Ort: Järfälla

Inlägg av melodika »

..
Senast redigerad av melodika den mån 22 sep 2008, 14:19, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++
Inlägg: 6287
Blev medlem: sön 13 jan 2008, 01:06
Ort: Lowlands

Inlägg av alexon »

melodika skrev:Om vi ska hålla på med lotterier hela tiden så förstör det ju marknaden för oss andra som vill sälja saker, ingen köper ju...

Sen är priset för högt, som sagt man ska inte ta ut mer om de lottas ut än vad man hade fått om de sålts separat.
Visst kan det försämra marknaden. Men gemensamt för de basar som lottats ut (Edwards, G&L, snart Squier) är att de har varit till salu länge utan att bli sålda. Lotteriet är en andra chans om alla är överens att basen "egentligen" är värd så mycket som lotteriet drar in.
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+
Inlägg: 1729
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 19:15
Ort: Järfälla

Inlägg av melodika »

..
Senast redigerad av melodika den mån 22 sep 2008, 14:20, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

Som sagt så var det menat intressebokning. Skvajjerlotteriet skall definitivt gå först. Jag tycker dessutom att det gått kan gå minst 2 veckor mellan varje lotteri.

Det pågående lotteriet visar tydligt att det kan bli mättat på lotterier så visst jag backar så tar vi det senare. Jag skrev med flit inte ut något datum men en av anledningarna till att ha lotterier är ju också att när det väl har börjat med lotterier så väntar alla gärna ut det som är till salu för att få till stånd ett lotteri.

Jag backar och sätter ut skiten på Vendolin och Blocket istället...
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+
Inlägg: 1729
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 19:15
Ort: Järfälla

Inlägg av melodika »

Roland skrev:Som sagt så var det menat intressebokning. Skvajjerlotteriet skall definitivt gå först. Jag tycker dessutom att det gått kan gå minst 2 veckor mellan varje lotteri.

Det pågående lotteriet visar tydligt att det kan bli mättat på lotterier så visst jag backar så tar vi det senare. Jag skrev med flit inte ut något datum men en av anledningarna till att ha lotterier är ju också att när det väl har börjat med lotterier så väntar alla gärna ut det som är till salu för att få till stånd ett lotteri.

Jag backar och sätter ut skiten på Vendolin och Blocket istället...

Mja, jag tycker faktiskt du ska avvakta lite till och sen när de pågående lotterierna är avklarade och allt har lagt sig köra på ditt koncept.

Med tanke på att ditt lotteri (om jag fattat rätt) har 3 dragningar så är det nog inga problem att genomföra, det är riktigt smart :D .

Men det jag opponerar mig emot är att ett lotteri ABSOLUT inte bör generara mer pengar än om grejerna sålts på vanligt vis.

5000+1200+1500 + 3*200 blir 8300kr + kke 200kr till Knedy.
Det är 1500 för mkt anser jag.

Ta 85 lotter á 100kr istället.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

melodika skrev:
Roland skrev:Som sagt så var det menat intressebokning. Skvajjerlotteriet skall definitivt gå först. Jag tycker dessutom att det gått kan gå minst 2 veckor mellan varje lotteri.

Det pågående lotteriet visar tydligt att det kan bli mättat på lotterier så visst jag backar så tar vi det senare. Jag skrev med flit inte ut något datum men en av anledningarna till att ha lotterier är ju också att när det väl har börjat med lotterier så väntar alla gärna ut det som är till salu för att få till stånd ett lotteri.

Jag backar och sätter ut skiten på Vendolin och Blocket istället...

Mja, jag tycker faktiskt du ska avvakta lite till och sen när de pågående lotterierna är avklarade och allt har lagt sig köra på ditt koncept.

Med tanke på att ditt lotteri (om jag fattat rätt) har 3 dragningar så är det nog inga problem att genomföra, det är riktigt smart :D .

Men det jag opponerar mig emot är att ett lotteri ABSOLUT inte bör generara mer pengar än om grejerna sålts på vanligt vis.

5000+1200+1500 + 3*200 blir 8300kr + kke 200kr till Knedy.
Det är 1500 för mkt anser jag.

Ta 85 lotter á 100kr istället.
+ 10
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men vem säger vad basarna är värda egentligen?
Jag vet inte vad som auktionerades ut denna gång alls eller vad värdet var på dem, eller hur många lotter som skulle vara till vilket pris etc.

Att Victoryn är värd 5000 spänn ställer jag mig inte skeptisk till öht.


Kan till viss del hålla med om att de bör hållas vinstfritt de här auktionerna dock helt klart.
Men en hundring hit eller dit för att jämna ut antalet lotter eller lottpriser tycker jag inte är några problem.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jag tog de lite som att Melodika har kollat Rolands annonser här på pratabas och sen lagt ihop 1+1..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

marcbass skrev:Jag tog de lite som att Melodika har kollat Rolands annonser här på pratabas och sen lagt ihop 1+1..
Aha... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+
Inlägg: 1729
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 19:15
Ort: Järfälla

Inlägg av melodika »

..
Senast redigerad av melodika den mån 22 sep 2008, 14:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Va? Varför skulle man inte kunna få dra in mer pengar på ett lotteri än att sälja? Det har väl ingen utom säljaren med att göra?
Tycker man inte vinsterna är värda insatsen eller att säljaren vill tjäna för mycket är det ju bara att låta bli att köpa!

Självklart måste fri prissättning av både basar och lotterier gälla!

Sen finns det inget som säger att vi inte kan sätta upp nån sorts standard för kommande lotterier, men vad prylarna ska kosta bestämmer säljaren!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Inlägg av BB3000S »

Roland skrev:Som sagt så var det menat intressebokning. Skvajjerlotteriet skall definitivt gå först. Jag tycker dessutom att det gått kan gå minst 2 veckor mellan varje lotteri.
Jag kan tycka att det vore trevligt om P-76'an kom efter Squiern, eftersom att den listan startade igår.
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:...
Självklart måste fri prissättning av både basar och lotterier gälla!

Sen finns det inget som säger att vi inte kan sätta upp nån sorts standard för kommande lotterier, men vad prylarna ska kosta bestämmer säljaren!

Och köparen...den s.k. marknaden. Sedan visste jag inte om att det fanns en färdig prislapp till betalning av Knedy(?)

Plus att om man måste lotta ut priser som redan har satts ut till försäljning är det ju lite tråkigt...ponera att man skulle vilja lotta ut något som inte varit till försäljning, eller, att man skulle vilja ha med ett hemligt överraskningspris...

Vinstvaran måste ju vara det som avgör om man är berädd att betala för en lott.

Jag hade hoppats kunna haka på redan som lotteri nummer två men eftersom det var igång lotterier redan innan dragningen av första lotteriet så såg jag faktiskt ingen anledning att vänta längre...

Men nu drar jag tillbaka lotteriet.
Jag sitter inte i klistret på något sätt så det finns ingen anledning att jag skall låta köparna sätta pris :wink: utan jag höjer priset på Gibsonannonsen och lovar att inte lotta ut den.
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

BB3000S skrev:
Roland skrev:Som sagt så var det menat intressebokning. Skvajjerlotteriet skall definitivt gå först. Jag tycker dessutom att det gått kan gå minst 2 veckor mellan varje lotteri.
Jag kan tycka att det vore trevligt om P-76'an kom efter Squiern, eftersom att den listan startade igår.
Ursäkta, men jag hade missat den helt... :oops:
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jo givetvis ska man få sätta priserna själv på sina basar..
Att få ut lite mer pengar just för att det är lotteri är ju faktiskt lite OKEJ..

Ja e lite kluven i frågan..

KIM satte ju ut sin G&L för lite extra pengar.. Och med tanke på att de faktiskt blir 3 vinnare (antagligen) i detta lotteri så blir de ju dessutom 3 ggr så mycke emballage och 3ggr så mycke frakt kostnad..
Men inte 3ggr så mycke jobb för Knedy! :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Melodika, varför tog du bort dina inlägg?
Du får naturligtvis tycka som du vill!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
melodika
Medlem+
Inlägg: 1729
Blev medlem: tis 05 feb 2008, 19:15
Ort: Järfälla

Inlägg av melodika »

TDHP skrev:Melodika, varför tog du bort dina inlägg?
Du får naturligtvis tycka som du vill!
Jag har gett Rolle en förklaring och hänvisar dit.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Roland skrev: Och köparen...den s.k. marknaden. Sedan visste jag inte om att det fanns en färdig prislapp till betalning av Knedy(?)
Det vet jag inget om, har gjort tidigare pro bono men jag tackar inte nej till pengar såklart. ;)
Officiell stormästare i EB-orden
Gäst
Kontot är inaktiverat
Inlägg: 17041
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 01:37

Inlägg av Gäst »

knedy skrev:
Roland skrev: Och köparen...den s.k. marknaden. Sedan visste jag inte om att det fanns en färdig prislapp till betalning av Knedy(?)
Det vet jag inget om, har gjort tidigare pro bono men jag tackar inte nej till pengar såklart. ;)

Någon där upp vill inte att du skall ha betalt tydligen :wink:
Skriv svar