Någon som vill ge Warwick en chans? (Blocket)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Någon som vill ge Warwick en chans? (Blocket)

Inlägg av blackparkas »

http://www.blocket.se/vi/11437601.htm?ca=5_s

Ypperligt tillfälle att ge Warwick en chans.
Inga pengar alls skulle jag vilja påstå...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

yup såg den tidigare, hade man haft stålarna så. Bara för att den är så billig :?
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja.
Den är i Gävle.
OM det inte hade varit så att jag MÅSTE ha Zon-basen.
och OM det inte hade varit så att jag skulle behövt något helt annat i 4-str-väg så hade jag också köpt den.
De är så smäckra de där rackarna.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Hade jag inte beställt min fortress hade den varit såld innan du hade lagt ut länken :P
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Kom igen nu Johannes och Dereborn.
Erkänn att ni är sugna!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
dereborn

Inlägg av dereborn »

Mmmm.... supersugen...

Lika sugen som jag är på en japansk racehoj, en mexitegelvilla från åttitalet och ett heltidsjobb i ett mogendansband!
dereborn

Inlägg av dereborn »

men den där bassman-lådan, däremot... får nog ta o ringa i morron!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

dereborn skrev:Lika sugen som jag är på en japansk racehoj, en mexitegelvilla från åttitalet och ett heltidsjobb i ett mogendansband!
Glöm inte att sätt ut smileysar när du är sarkastisk, det är lätt att missa dylika subtiliteter annars... :lol:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

BarbequeVillage skrev:
dereborn skrev:Lika sugen som jag är på en japansk racehoj, en mexitegelvilla från åttitalet och ett heltidsjobb i ett mogendansband!
Glöm inte att sätt ut smileysar när du är sarkastisk, det är lätt att missa dylika subtiliteter annars... :lol:

Hehe...
Det är konstigt det där, jag håller med Dereborn i allt det där.
Hatar sporthojar, tegelkåkar och dansband.
Men ändå skulle jag köpa den där warwicken any day...

:D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

BarbequeVillage skrev:
dereborn skrev:Lika sugen som jag är på en japansk racehoj, en mexitegelvilla från åttitalet och ett heltidsjobb i ett mogendansband!
Glöm inte att sätt ut smileysar när du är sarkastisk, det är lätt att missa dylika subtiliteter annars... :lol:
Eller så kanske han var seriös? :shock:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

FreCKo skrev:
BarbequeVillage skrev:
dereborn skrev:Lika sugen som jag är på en japansk racehoj, en mexitegelvilla från åttitalet och ett heltidsjobb i ett mogendansband!
Glöm inte att sätt ut smileysar när du är sarkastisk, det är lätt att missa dylika subtiliteter annars... :lol:
Eller så kanske han var seriös? :shock:
Ring 112!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
dereborn

Inlägg av dereborn »

Klart jag var seriös, inte sarkastisk!

Jag ÄR precis lika sugen på en warwick som på en mexivilla, en japsraket o ett mogengig....d.v.s. inte alls!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

4x12:an är fin. Har en sådan själv. Kör med Orange-lådorna numer men har ändå inte velat göra mig av med Fender-lådan. Den ger ett riktigt skönt luftigt ljud som nog inte går att få med lådor från någon tillverkare idag.
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Kom igen nu Johannes och Dereborn.
Erkänn att ni är sugna!!
Nope, sorry, inte den här gången heller. Däremot så skulle jag kunna tänka mig en bandlös, det var några år sedan jag hade en. Gärna en BB3000 eller en Jazz. Eller kanske en P/J-Fender.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Den ger ett riktigt skönt luftigt ljud som nog inte går att få med lådor från någon tillverkare idag.
Tror också det har att göra med flera, relativt effektsvaga element (100w?) i en STOR låda. Extremt omodernt sätt att bygga baslådor - men gött låter dom!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

dereborn skrev:
Den ger ett riktigt skönt luftigt ljud som nog inte går att få med lådor från någon tillverkare idag.
Tror också det har att göra med flera, relativt effektsvaga element (100w?) i en STOR låda. Extremt omodernt sätt att bygga baslådor - men gött låter dom!
Detta i kombination med konstruktionen. Den är inte sluten och har heller inte en vanlig basreflexport. Högtalarna sitter vinklade som i en pyramid och mellan plattorna kan den andas.
dereborn

Inlägg av dereborn »

just precis!

Asball låda.
...börjar känna ett obehagligt GAS ....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

dereborn skrev:just precis!

Asball låda.
...börjar känna ett obehagligt GAS ....
Blev det någon låda?
:D

Kanske skulle ringa och höra om ett paketpris m Warwicken, så har jag både andrabasen och en låda att ställa ner i den lokalen på samma gång...

Hur mycket pallar den lådan med egentligen?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Minns inte om jag sett märkeffekten på den. De levererades ihop med Bassman 135-toppen så de klarar nog tillräckligt i alla fall.
dereborn

Inlägg av dereborn »

Den är inte extremt effekttålig, men spela starkt på relativt låg effekt.Tror bassmantoppen den är gjord till är på typ 100watt. Jag körde walkabouten på en i somras och då fick man vara lite försiktig (300w...) Men lådan låter BRAAAA!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hm.
Min Hartke är ju på 700w, men det går ju att dela upp det hela om man säger så...
Vi får la se... är egentligen absolut ingen Warwick till jag är ute efter... men det var så bra pris på den... och på lådan med för den delen....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar