Music Man Sabre. Slå till för tusan!!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Music Man Sabre. Slå till för tusan!!

Inlägg av funkys**t »

Billig Sabre till salu.. Någon intresserad?
http://www.blocket.se/vi/11515538.htm?ca=8_s
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Är det verkligen så billigt?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

Ja, det är billigt!

Men en sabre är svårsåld. Jag hade en själv som jag knappt blev av med. Mycket märkligt eftersom den faktiskt är bättre än stingrayen. Ljudmöjligheterna är oändliga och halsen spelar av sig själv om man petar dit tunna strängar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Sabre kostade runt 4-6000:- år efter år medan Stingrayen bara ökade. Sen runt -99 sa det bara KABLAM och så stack dom upp till 12000:- på direkten.
Antar att vintagehandlarna bildade kartell.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Mm.
Men är basen svårsåld, då kan knappast 10k vara billigt. Det är ju efterfrågan som styr priset.
HAR FÖR MIG att just detta ex är strippat från lack, läste det i en annan annons, men det är vad jag har för mig... kan minnas helt galet...
Tycker exet i fråga inte var särskilt snyggt...
Finns en omlackad grå/silver för samma pengar ute på annons.

http://www.blocket.se/vi/11471551.htm?ca=5_s

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

Inget plektrumskydd på någon av dom.
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Plektrumskydd är lätt ordnat. 41$ inkl frakt på Ebay. Det är som sagt konstigt att Sabre är såpass mindre eftertraktad jämfört med Stingray. Antar att Sabre anses mindre "äkta" och inte lika ikonmässig.
gäst

Inlägg av gäst »

pn skrev:Ja, det är billigt!

Men en sabre är svårsåld. Jag hade en själv som jag knappt blev av med. Mycket märkligt eftersom den faktiskt är bättre än stingrayen. Ljudmöjligheterna är oändliga och halsen spelar av sig själv om man petar dit tunna strängar.
Tunna strängar? Har pratar vi bas, för böveln.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Frestad men... nja...
Vet inga år på någon av dem iofs men... tror nästan hellre jag köper en nyare Stingray för 10k än någon av de där...
Den träfärgade ser ju ut som ett hemmabygge..

Grafen: Inte ska du möjligtvis till Täby imorgon :D


EDIT: Den silver var ju en 79:a...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

.........
Senast redigerad av Gäst den mån 07 apr 2008, 18:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

GrafZeppelin skrev:
blackparkas skrev: Grafen: Inte ska du möjligtvis till Täby imorgon :D
Nej, Frankrike...

Ja just ja!!
Så var det ja.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

Johannes skrev:
pn skrev:Ja, det är billigt!

Men en sabre är svårsåld. Jag hade en själv som jag knappt blev av med. Mycket märkligt eftersom den faktiskt är bättre än stingrayen. Ljudmöjligheterna är oändliga och halsen spelar av sig själv om man petar dit tunna strängar.
Tunna strängar? Har pratar vi bas, för böveln.
Hahaha, ok. Men just den basen blir enormt skön med tunna strängar!
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Inlägg av Dumpdidump »

Ska kika på hur svårt det är att sälja en Sabre. Säljer min just nu på vendolin. Återkommer med svaret på frågan.
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5050137

Kanske krävs det att man vet musicman´s historia samt det coola i att Sabres gjordes innan ernie ball tog över för att förstå värdet i en Sabre.

Verkligen en kanonbas, i mitt tycke mer mångsidig än Stingray beträffande olika ljudbilder som kan rattas fram.

När jag köpte Sabren sa jag till min fru att hon med alla medel skulle hejda mig den dagen jag för omväxlings skull vill sälja basen. Har därför inte vågat säga något :) .
Risken är att jag snart får anledning att skriva i detta forum på tråden "Basar ni ångrat att ni dumpat"
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Vad skulle du vara intresserad av att byta med?
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Inlägg av Dumpdidump »

200071 skrev:Vad skulle du vara intresserad av att byta med?
Tja, har inte så klar över detta.
Men vill ha en bas med riktigt tung fet botten men som ändå med mycket skärpa och distinkthet. Ev någon Warwick, Yamaha TRB, Peavey Cirrus. Även sugen på 5-strängat igen, men detta är inget krav. Andra förslag mottages tacksamt!
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

Hmm, den där sabren som du säljer ser väldigt mycket ut som min gamla...

När du köpte den, var en Yamaha BB-bas med i bytet då?
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Inlägg av Dumpdidump »

pn skrev:Hmm, den där sabren som du säljer ser väldigt mycket ut som min gamla...

När du köpte den, var en Yamaha BB-bas med i bytet då?
Nämen tjena mannen. Visst är det samma bas. Borde egentligen inte sälja för basen är grym. Men det är svårt att stå emot när suget efter nya erfarenheter slår in. Tror vi pratade lite om detta i samband med vårt byte.

Har du lyckats hålla kvar i Yamahan?
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Re: Music Man Sabre. Slå till för tusan!!

Inlägg av funkys**t »

funkys**t skrev:Billig Sabre till salu.. Någon intresserad?
http://www.blocket.se/vi/11515538.htm?ca=8_s
Nu ännu billigare!!!! Herregud!! Tänk om jag hade åttatusen..
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Då skulle jag no iaf köpa en Sting Ray hellre nästan.... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

Dumpdidump skrev:
pn skrev:Hmm, den där sabren som du säljer ser väldigt mycket ut som min gamla...

När du köpte den, var en Yamaha BB-bas med i bytet då?
Nämen tjena mannen. Visst är det samma bas. Borde egentligen inte sälja för basen är grym. Men det är svårt att stå emot när suget efter nya erfarenheter slår in. Tror vi pratade lite om detta i samband med vårt byte.

Har du lyckats hålla kvar i Yamahan?
Tjenare!

Nej, tyvärr blev Yamahan mest liggande och till slut släppte jag den. Jag gillar ju också att byta instrument lite spontant (som du vet). Så länge man köper grejor som folk känner igen brukar man inte backa allt för mycket på tvära kast...

Hade jag haft pengar just nu skulle jag köpa tillbaka den direkt!
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Inlägg av Dumpdidump »

Ja, Sabren är som sagt en bas som man vet redan innan att man kommer ångra att man säljer/byter. Man skulle ju önska att man vore smartare. Men man blir ju som ett barn på julafton när man tänker på att få testa och ratta in nya sound på en "ny" bas. När den första förtjusningen lagt sig konstaterar man att man har en riktig välljudande klenod i sin ägo och då är det dags igen..... antagligen som en knarkare ständigt på jakt efter nästa kick.
Dumpdidump
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 20:55

Inlägg av Dumpdidump »

:) Lovade att återkomma när basen blev såld. Sabren gick till en köpare en tusenlapp lägre än det begärda priset. Slapp även att skicka basen. Det har varit en hel del förslag om byten till andra olika basar.

Sabre- svårsåld eller lättsåld? Svar: Inget man säljer över dagen men och andra sidan blir den såld till slut när rätt köpare dyker upp.
Skriv svar