Lakland, mer bilder. SÅLD

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Lakland, mer bilder. SÅLD

Inlägg av spaceboy »

Tog lite bilder på min Lakland 476 med mobilen, jag vet att dom e lite gryninga men kanske lockar det någon....
Bild

Bild

Bild

14900kr!
bvsa...bla bla
Bild

SÅLD
Senast redigerad av spaceboy den mån 09 jun 2008, 11:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Är P-basen också till salu eller?


Vart finns basen?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

det där var fan en riktigt snygg Lakland! Görs dom fortfarande med plektrumskydd? Låter den "typ" som en stingray?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Inlägg av spaceboy »

blackparkas skrev:Är P-basen också till salu eller?


Vart finns basen?
P basen kommer ut på annons idag, fick lite o-ordning på bilderna bara.

Basarna finns i Värmland/Karlskoga
Senast redigerad av spaceboy den ons 18 apr 2007, 09:40, redigerad totalt 1 gånger.
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Inlägg av spaceboy »

FreCKo skrev:det där var fan en riktigt snygg Lakland! Görs dom fortfarande med plektrumskydd? Låter den "typ" som en stingray?
Plektrumskyddet är bara tejpat, så basen är gjord utan skydd. Den låter som en Stingray, kanske lite mer "fokus och knorr" med Duncan micken och annan preamp(Bart) sitter oxå en d-tuner på den.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men vart finns basen?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Inlägg av spaceboy »

blackparkas skrev:Men vart finns basen?
Värmland/Karlskoga.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

spaceboy skrev:Plektrumskyddet är bara tejpat, så basen är gjord utan skydd. Den låter som en Stingray, kanske lite mer "fokus och knorr" med Duncan micken och annan preamp(Bart) sitter oxå en d-tuner på den.
ah, smart idé! Säljer Lakland eller har dom sålt basar med plektrumskydd någon gång?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Inlägg av spaceboy »

FreCKo skrev:
spaceboy skrev:Plektrumskyddet är bara tejpat, så basen är gjord utan skydd. Den låter som en Stingray, kanske lite mer "fokus och knorr" med Duncan micken och annan preamp(Bart) sitter oxå en d-tuner på den.
ah, smart idé! Säljer Lakland eller har dom sålt basar med plektrumskydd någon gång?
Det blir ett luddigt svar på den frågan. Dom säljer basar med och utan skydd. Om man gör en beställning av en modell och den basen inte finns i lager så kan man få den med olika mickar eller p-skydd, iaf i mitt fall. Det gäller först och främst USA modellerna, men jag har sett ganska många som har fått andra mickar på sina Skyline "jazzbasar/p-basar" ifrån fabriken.

Jag köpte mitt skydd som inte har några skruvhål av:
http://home.comcast.net/~pickguards/home.htm
Det är lite rörigt med alla olika benämningar, classic 494/594 brukar ha p-skydd ifrån fabriken.

Min bas som heter 476 är ingen serie tillverkning modell utan en specialbeställning. 4 står för 4 strängar och 76 ska vara en hyllning till Stingray Musicman basen som började att tillverkas 1976.

Har ett xtra med skruvhål ifrån Lakland som följer med.
Även ett vitt xtra skydd.

Med reservation att allt jag skrivit inte stämmer till hundra men så gick det till när jag köpte basen. kan givetvis ha fel om en massa annat som jag skrivit oxå........Kan även bara ge gott om servicen. Det är bara att slå en signal om man undrar eller vill köpa något tillbehör direkt, inga problem. Dan laklin svara på mail blixtsnabbt även en söndag.
spaceboy
Medlem+
Inlägg: 1522
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:42
Ort: Göteborg

Laklan 476 såld

Inlägg av spaceboy »

Lakland 476 såld
Skriv svar