Yamaha BB5000a -Behåller-

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Yamaha BB5000a -Behåller-

Inlägg av pn »

-Jag behåller den!-

Fem strängar är en för mycket för mig. Bytte till mig denna i våras, men kommer inte överrens med B-strängen!

Basen är i kanonskick och låter väldigt bra. All mekanik och elektronik är i toppskick. Orginalcase ingår såklart. Köper man en nytillverkad kostar dom kring 20 lök, men den här har legat till sig sedan 80-talet och blir bara bättre!

Jag tycker den borde kosta 8500:-

Helst vill jag byta den mot en bra 4-strängad bas. Dock ingen med jazzbashals. Kan lägga en slant emellan om väldigt rätt bas dyker upp.

Bild
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Förstod att du ville behålla din, annars:
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=4636884
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

Tack för länken! Den killen ville köpa min bas, men jag tvärvände när affären var i princip klar...
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

pn skrev:Tack för länken! Den killen ville köpa min bas, men jag tvärvände när affären var i princip klar...
Klokt beslut, det är en kanonfin bas Yamaha fick till där!
ljumsken
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: lör 19 aug 2006, 16:23

Inlägg av ljumsken »

Hallå...du vill inte byta med en Fender P bas "donald duck dunn" signature.Det är en limited edition som gjordes i 500 ex 1998 i Japan!!!
Mycket sällsynt!Den har lätt alkropp,lönnhals o lönngreppbräda.Usa vintage mickar,numrerad 186.Gold anodized pl skydd.Djupröd metallic.Låter lika bra som den ser ut.
Det är en reissue av "ducks" 59 p bas.
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

Tjenare ljumsken!

Satt och nötte på Yamahan några timmar igår och var glad att jag inte sålde den. Men det som skulle kunna få mig att snabbt ändra mig är en halsprofil som liknar den klassiska c-shape (ganska bred och platt) som satt på en polares pre-cbs precision.

Jag har aldrig testat en duck dunn, men kan du inte skryta lite om den samt maila mig några bilder?

Har du någon aning om vilken profil det är på din?
Skriv svar