6 strängat till vrakpris...

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

6 strängat till vrakpris...

Inlägg av groovyjr »

Något för den som vill testa 6 strängat utan att titta så djupt i plånboken.
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5066936 Tror det är samma sexa vi en gång sålde på groupie musicstore i malmö. Vet inte vad det är för märke men Tune var ett av de som vi funderade på. I vilket fall så var det ett bra instrumment vad jag kommer ihåg och för 1600.- känns det väl som en bra deal för någon som är intresserad. 8)
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Är det en Harley Benton kanske?
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

Svarte_Jack skrev:Är det en Harley Benton kanske?
Troligen
http://www.thomann.de/thoiw5_harley_ben ... dinfo.html
Samma pris som att köpa en ny. Lite dyrare frakt från Tyskland, men man får en ny med garanti då.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Harley Benton är lite läskigt. Har dåliga erfarenheter av såna. Jag håller mig borta.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Det där ser ju ut att stämma hur bra som helst med Harley Benton...

Då var ju priset knappast så kul heller men som jag skrev tidigare så var den vi hade i butik schysst vad jag kan komma ihåg.

Den vi hade inne kändes bra att lira på för en som inte gärna lirar mer än fyrsträngat med bra ton och verkade välbyggd, men men. Vet att just det exet inte hade någon logo eller liknande.

Annars var det nog mest chefen som hade kollat upp info om den samt köpt/bytat in den innan jag började där.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
tommeh
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: mån 19 feb 2007, 07:16
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av tommeh »

hur hemsk är den är harley benton-basen på en skala då?
jag är lite sugen på att testa en sexa och 2 papp är ju inga pengar alls även om jag måste stränga om den till vänsterfattning och borra ett nytt hål för axelband 8)
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

tommeh skrev:hur hemsk är den är harley benton-basen på en skala då?
jag är lite sugen på att testa en sexa och 2 papp är ju inga pengar alls även om jag måste stränga om den till vänsterfattning och borra ett nytt hål för axelband 8)
Devisen "du får vad du betalar för" stämmer nog ganska bra. Det finns som i all annan lågbudgettillverkning guldkorn, men generellt så är det en 2000 kr bas gällande kvalitet på mickar, mekanik och liknande, men som du säger; Det är småpengar i sammanhanget. köp och recensera sedan! :)
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Den harleyn jag har spelat på var en fyrsträngad neckthrough med aktiv elektronik. Det första som började krångla var outputen. Den tvärsänktes. Efter några månader började den ära batterier. Sen efter det dog fanskapet. Och som slutklämmen så lyckades halsen vrida sig.

Den är numer en bandlös bas med mycket och epoxy och död elektronik :D
Skriv svar