Windmill Bandlös Custom Jazz bas

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
cardican
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 22 maj 2007, 23:33

Windmill Bandlös Custom Jazz bas

Inlägg av cardican »

Byter nu min handgjorda Windmill Jazz bas som är bandlös. Köpte denna för 6 månader sen. Windmill gör handbyggda basar i det absoluta toppskiktet. Är du ute efter ditt livs instrumentköp ska du definitivt slå till. Basen är byggd i Tyskland och där de använder enbart de bästa träslagen, elektroniken och hårdvaran som går att få. Windmills policy är att bygga högklassiga instrument till överkomligt pris för scen såväl som studio. Se hemsidan: http://www.windmill-guitars.se/Detta är en riktig "Jaco Pastorius" bas, med det knorriga och speciella soundet. Jbass 4 fretless 4-string: Body: Swamp Ash Top: Flamed Maple Finish: Brownburst High Gloss Neck: Maple Fingerboard: Ebony w Fretlines Machinehead: Shaller Chrome Bridge: Windmill Vintage Chrome Pickup: Windmill 2 x J Electronics: Windmill passive Nypris: 19 000 :-Vid intresse Ring eller Maila mig. Fler bilder kan mailas! Vill helst byta mot en 6:a. Kom med förslag!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Å bara för att hjälpa Hugo lägger jag ut en bild som jag hittade, detta när basen var under produktion och innan mickar mm var monterat. Kandock säga att det är en ruskigt snygg bas och grymt väl-ljudande

Bild
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bara två kontroller?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Är det inte såna där med flera rattar ovanpå varandra?
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

GrafZeppelin skrev:Bara två kontroller?
Jag kommer inte ihåg specen på den basen, tror att det enbart är volym och balans menär osäker. Vi byggde en bas till Fernando Saunders (Lou Reed, Marianne Faithfull, Steve Winwood, Eric Clapton, Jimmy Page, Joan Baez, John McLaughlin m fl) och den har bara en kontroll och det är balans, ingen volym. Lite annorlunda...
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
cardican
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 22 maj 2007, 23:33

Inlägg av cardican »

Den främre ratten är volym för endast hals micen och Bakre ratten är volymen för stall micen. Det är alltså ingen balans-ratt.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

cardican skrev:Den främre ratten är volym för endast hals micen och Bakre ratten är volymen för stall micen. Det är alltså ingen balans-ratt.
Skönt att någon har koll :D
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Skriv svar