66:a för 55 papp? någon?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

66:a för 55 papp? någon?

Inlägg av Liten »

Tja.. hjärtat slutade slå när jag såg priset.. men..

It sure is purdy

http://www.blocket.se/vi/12460952.htm?ca=8_s
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Den måste vara jättebra!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

men har inte priset påden där basen höjts hela tiden?? den har väl varit ute på annons 3-4 gånger redan och med samma bild.

Det är förresten en grej med den där jazzbasen jag inte riktigt gillar..
den är en hybrid mellan 70-talare och 60-talare.. den har eggshaped tuners som en 66a... den har logga som en 60-talare och blocksen som en 60-70talare.. men för mig personligen ligger block-inlaysen hos senare basar.. och då framförallt med den stora feta loggan.. det är då det blir snyggt.. precis som det blir snyggt med en gammal 60-talslogga ihop med en 60-tals hals med dot-inlays..
så (trots att dom såg ut så där) så är det där ett mischmasch av stilar..
ok, en bas från den tiden med matching headstock är en annan sak.. men sunbursten just..

nån som håller med?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

macahan skrev: nån som håller med?
Nej, jag tycker dne är snygg!
Men ägg-skruvarna såg väl sådär ut på den nämnda basen.



Tror faktiskt den blivit billigare, såg annons på den för typ en månad sedan för 60k.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Jag tycker den är riktigt snygg. Jag gillar block inlays, särskilt pearl. Sen tycker jag den riktigt feta vita randen runt plektumskyddet är en snygg detalj. Men jag är inte på något sätt en fantast eller puritan. En sak som jag tänkt på dock.... jag tycker det är visuellt snyggt med kåpor, men ni som har gamla vintagebasar, är dom inte precis jättemycket i vägen? Jag menar, jag vilar normalt tummen mot någon av mickarna och spelar precis över dem. Blir ju något knixigt på en bas med kåpor om man säger så. Det är väl anledningen till varför dom la ned idén?
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Hehe, BP, vi satt och tänkte samma sak, jag är inte heller helt överens med äggstämmisarna. Jag föredrar isåfall klöverformen. Kanske har att göra med att jag spelat regelbundet på en 70-talare :roll:
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Block-inlays är precis hur snyggt som helst!

Kåpor är skitsnyggt det med, en stallkåpa lär man kunna överleva, men en hals-dito, nja, för min egen del är det grymt jobbigt.
Gillar inte att lira där tumstödet för det mesta är placerat, strängen är för lös där och det blir inte riktigt det klös jag vill ha.

Och på Jazzbasarna sitter ju tum (finger) stöded på fel sida om strängarna...


Jag tror vi får uppfinns ett set kåpor som framifrån ser solida ut men som det är urkapat upptill så man kommer åt m fingrarna...
Senast redigerad av blackparkas den fre 29 jun 2007, 10:04, redigerad totalt 1 gånger.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Jag spelar med främre kåpan på.. jag tycker den är kanon... att spela precis bakom eller framför den tycker inte jag låter mågon större skillnad än just på micken..
Den är även kalas att vila armen på när man spelar precis bakom eller på halsen.. både med fingrar eller tumme..
Visst.. att spela med tummb-muting för att få övertoner är lite knixigt.. men Marcus visade ett bra knep där.. blir riktigt bra övertoner när man mutar med tummen framför kåpan och slår an den bakom... :D
Hade den av ett tag för att öva Wootens tumme up. ner pluck pluck teknik.. men.. nu går det även med kåpan.. :)

Önskar att jag kunde ha på stall kåpan också.. men badass stallet hindrar mig från det.. :(
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

jag tror nog att ni missförstod vad jag menar...
Blockinlays i pearl på rosewood med stora loggan och tortoiseplektrumskydd med den vita randen är det absolut snyggaste som finns.

DET jag menar är blandingen av 70-tals spec och tidiga 60-tal som jag ser det..

Parkas.. det är bara att lira loss på min jazz senare i sommar.. den kommer med upp..
inklusive kåpor.
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

macahan skrev:jag tror nog att ni missförstod vad jag menar...
Blockinlays i pearl på rosewood med stora loggan och tortoiseplektrumskydd med den vita randen är det absolut snyggaste som finns.

DET jag menar är blandingen av 70-tals spec och tidiga 60-tal som jag ser det..
Jag fattade nog vad du menade macahan, jag bara beskrev vad jag såg med mina minde kunniga ögon. Det man inte vet har man inte (lika) ont av. ;)
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Skriv svar