Aria Pro II SB1000 genomgående hals (behåller och renoverar)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Tobbe
Medlem
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 21:01
Ort: Mölnlycke

Aria Pro II SB1000 genomgående hals (behåller och renoverar)

Inlägg av Tobbe »

Städade garderoben och hittade ett gammalt misstag :-) längst in.

Fick för mig för en massa år sedan att börja spela bandlöst och hittade en gamla Aria Pro II som var i min prisklass. Men har aldrig gillat den och låter inte som jag vill att en bandlös skall göra.

Avbandad av gubben som hade den innan (dvs inte proffsgjort) och orginalmicken är utbytt mot en annan typ (se foto). Serienr 008058 om det säger någonting. Tror det är en SB-1000. Den ser ut som basarna på denna sidan http://myweb.tiscali.co.uk/fyfeholt/sb1000.htm

Är det någon som behöver den eller vill ha ett projekt, så ge mig ett bud. Finns ingen nedre gräns, då den bara legat i garderoben i typ 10 år.

BildBild

Ett fint hårt orginalfodral följer med också :-)
Senast redigerad av Tobbe den tor 12 jul 2007, 08:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Micken är ju tyvärr bytt också. Men vet du om originalelektroniken finns kvar?
Användarvisningsbild
Tobbe
Medlem
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 21:01
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Tobbe »

Japp. Han har bytt ut micken mot något annat.
Inser precis att jag aldrig öppnat och kollat elektroniken. Nu fattar jag varför det är två luckor. En för batterier och en för resten. Smart :-)

Så här ser det ut iallafall. Vet inte hur mycket som finns där orginal, men det ser ganska komplett ut (inga kapade sladdar).

Bild
Användarvisningsbild
Tobbe
Medlem
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 21:01
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Tobbe »

Kom på att när du sa orginalelektroniken, kanske även menade micken. Och den finns tyvärr inte kvar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Du får ett PM!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Original elektronik JAPP!

Fin grej.
Min Thorsound Aria blev JÄVLIGT nice när ja slängde på en Twin Lipstick mick på den.

Nån som vill ha lite projekt! KÖP!!!!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Grymt bra bas det där! Eftersom Grafen verkar vara på hugget och han är en snäll typ så ska jag inte kommentera pris på den....
Gäst

Inlägg av Gäst »

200071 skrev:Grymt bra bas det där! Eftersom Grafen verkar vara på hugget och han är en snäll typ så ska jag inte kommentera pris på den....
:D

Blir den min så ska jag ta väl hand om den. Saknar min gamla Thor-Sound.
Användarvisningsbild
Tobbe
Medlem
Inlägg: 290
Blev medlem: mån 23 okt 2006, 21:01
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Tobbe »

Har kollat runt lite och det verkar ju finnas folk som tycker den är spelbar, så kommer att behålla den och skaffa en Armstong Aria-mick kopia (efter tips från Talkbass) och ett sätt nya strängar och se om den blir roligare.
Tack för de som visat intresse iallafall.

Kul att något som jag var beredd att slänga på tippen för någon vecka sen helt plötsligt blivit något man lägger tid på :-)
Användarvisningsbild
bjorn
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 14:23
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av bjorn »

Jag har en sådan som jag köpte i början av 80-talet. Originalmikrofonen tyckte jag hemskt illa om så jag slängde ganska snart på en EMG-humbucker. Har kvar originalprylarna om jag skulle behöva återställa den.
I övrigt är det ju ett ljuvligt japanskt kvalitetsbygge. Jävligt tung dock.

Har för mig att Jonas Hellborg spelade på en sådan här i början av sin karriär (?).
Skriv svar