Vad är det frågan om?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Vad är det frågan om?

Inlägg av hosse »

http://www.blocket.se/vi/12642143.htm?ca=22_s

Känner ni någon som råkar sitta på identiska fenderbasar från samma år? det gör inte jag.

vafan, är snubben hälare eller kom han över "ett billigt parti"? för mig känns detta inte logiskt.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Kan vara en butik, lite googeligooglande hittade jag åt att han heter Thomas Lindblad och driver ett företag som heter Thomas Lindblad Produktion AB.
Senast redigerad av knedy den tor 06 sep 2007, 00:08, redigerad totalt 1 gånger.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, det där är skumt. Tror det är några st som håller på och samlar ihop och säljer. Köper utomlands el dylikt och säljer dyrare. Har varit i kontakt med en av dem, och han hänvisade till en annan annonsör som han kände.
Känns inte helt seriöst och jag skulle inte köpa någon av dem utan någon som är riktigt haj på P-basar med mig.

Men 35k för en 66:a är väl ändå ganska hyffsat pris i dagsläget.
(Bespar oss kommentarer ang vintagepriser är ni snälla)


EDIT: Knedy - King Of Google

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

blackparkas skrev: Men 35k för en 66:a är väl ändå ganska hyffsat pris i dagsläget.
Låter som ett jättebra pris. Dock så skulle en Squire gjord av en gammal furubokhylla låta lika bra, fast för mycket mindre pengar. :wink:

edit: omformulering
Senast redigerad av basmartin den tor 06 sep 2007, 00:31, redigerad totalt 2 gång.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

basmartin skrev:
blackparkas skrev: Men 35k för en 66:a är väl ändå ganska hyffsat pris i dagsläget.
Låter som ett jättebra pris. Dock så skulle en Squire gjord av gammalt furu(tall) låta likadant för mycket mindre pengar. :wink:
Tall är bara orätvist underskattad instrumentvirke :D
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

basmartin skrev:
blackparkas skrev: Men 35k för en 66:a är väl ändå ganska hyffsat pris i dagsläget.
Låter som ett jättebra pris. Dock så skulle en Squire gjord av en gammal furubokhylla låta lika bra, fast för mycket mindre pengar. :wink:

edit: omformulering
Höhöhö...... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

GAS!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock:

Kan ingen jävel ge mig 35 lök nu!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

pn skrev:GAS!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock:

Kan ingen jävel ge mig 35 lök nu!!!
Jovisst!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

Kanon! Jag pm:ar kontonumret. :lol:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Tycker att det luktar hopplock.

Dessutom låter en moddad Squier bättre.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jag har mailat säljaren för att få verifierat hur han fått tag på dem och även krävt verifiering på att det är äkta vara. Eftersom jag varken är vintage- eller Fendermänniska. Vad ska man kolla efter?
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Serienummren är bra att kolla..
Har ahn bilder på halsinfästningen där datum står så är det ännubättre..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

MALA skrev:Jag har mailat säljaren för att få verifierat hur han fått tag på dem och även krävt verifiering på att det är äkta vara. Eftersom jag varken är vintage- eller Fendermänniska. Vad ska man kolla efter?
Ingen exakt vetenskap, det är inte som med bilar där man letar efter "matching numbers". Många fendrar är på fullaste allvar svårdaterade eftersom halsen, kroppen, mickarna kan vara tillverkade olika år, men satts ihop i fabriken ett annat.
Det handlar om helhetsintryck och känsla, vilket inte är lätt om man inte är rutinerad.

Om du vill ha riktigt skarpa ögon och hjärnor ska du glida in på http://www.fenderforum.com och fråga dem där. Minst sagt kunniga medlemmar på basdelen av forumet.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Tackar!
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

bootsy skrev:Om du vill ha riktigt skarpa ögon och hjärnor ska du glida in på http://www.fenderforum.com och fråga dem där. Minst sagt kunniga medlemmar på basdelen av forumet.
Tackar.. då har man lärt sig något idag också! (now I can stop paying attention! WOHOO!! :D )
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

MALA skrev:Jag har mailat säljaren för att få verifierat hur han fått tag på dem och även krävt verifiering på att det är äkta vara. Eftersom jag varken är vintage- eller Fendermänniska. Vad ska man kolla efter?
Calif, groovyjr och P65 kan det mesta när det gäller gamla Fenderbasar.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Liten skrev:
bootsy skrev:Om du vill ha riktigt skarpa ögon och hjärnor ska du glida in på http://www.fenderforum.com och fråga dem där. Minst sagt kunniga medlemmar på basdelen av forumet.
Tackar.. då har man lärt sig något idag också! (now I can stop paying attention! WOHOO!! :D )
Ja, nu kan du slappna av, Liten. Ge dig inte ut i trafiken nu, bara!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag kommer aldrig ha råd... Men mala, kan inte du försöka få paketpris? Köp 3 betala för 2 så säljer du den 3:e till mig för 20? :D

Jag lovar, jag kan ta den mest slitna isf, jag kan förbarma mig över den... höhö...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:Jag kommer aldrig ha råd... Men mala, kan inte du försöka få paketpris? Köp 3 betala för 2 så säljer du den 3:e till mig för 20? :D

Jag lovar, jag kan ta den mest slitna isf, jag kan förbarma mig över den... höhö...
Special price just for you my friend - buy two, pay for three :lol: :lol:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

OT. Fritt från en seriestrip.

- Men 5 schampoflaskor var väl onödigt?!
- Det stod "Ta tre, betala för två"
gäst

Inlägg av gäst »

"jag skulle inte köpa någon av dem utan någon som är riktigt haj på P-basar med mig."

"Jag har mailat säljaren för att få verifierat hur han fått tag på dem och även krävt verifiering på att det är äkta vara."

Vilka proffs ni är, hahahahahaha!

Parkas, skulle du utan vidare (förutsatt att du hade stålar och letade P66) köpt en vintagebas för 35.000 av en privatperson utan att ta någon kunnig vintagekännare med dig även om han bara hade ETT exemplar till salu?

MALA, se svaret till Parkas. Om säljaren mailar en bra förklaring och serienummer som stämmer och lite andra verifieringsuppgifter så är det ok?

Ingen är väl så dum så att han köper en Fender från -66 av en privatperson utan att ta med sig en vintagekunnig person (om man inte själv är insatt) oavsett om säljaren har ett eller tio exemplar till salu lika lite som jag som inte kan skilja en Camaro från en Fiat skulle köpa en begagnad bil utan att ta med mig en bilkunnig polare? I och med värdeökningen på dylika instrument så ökar givetvis förfalskningarna och jag hoppas verkligen att inte någon av oss gör något oöverlagt och blir blåst. Nu säger jag inte att säljaren denna tråd säljer förfalskningar, det har jag givetvis ingen aning om, men rent generellt skall man nog tänka sig för innan man slänger upp 30-40.000 eller mer om man inte vet hur man känner igen ett originalinstrument.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Jag är inte spekulant på Fender av något slag, vare sig ny eller gammal. Det är mest kul att kunna ställa något så när initierade frågor för att se om säljaren har något så när trovärdiga svar, mer är det inte.

En del skulle ju kunna avslöja sig direkt (om jag skulle sälja en vintage 66a och säga att den är jättefin för den har såna där shyssta guldkåpor :roll: )
Senast redigerad av MALA den tor 06 sep 2007, 14:02, redigerad totalt 1 gånger.
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
gäst

Inlägg av gäst »

MALA skrev:Jag är inte spekulant på Fender av något slag, vare sig ny eller gammal. Det är mest kul att kunna ställa något så när initierade frågor för att se om säljaren har något så när trovärdiga svar, mer är det inte.

En del skulle ju kunna avslöja sig direkt
Du är med andra ord en däcksparkare.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Johannes skrev:"jag skulle inte köpa någon av dem utan någon som är riktigt haj på P-basar med mig."

"Jag har mailat säljaren för att få verifierat hur han fått tag på dem och även krävt verifiering på att det är äkta vara."

Vilka proffs ni är, hahahahahaha!

Parkas, skulle du utan vidare (förutsatt att du hade stålar och letade P66) köpt en vintagebas för 35.000 av en privatperson utan att ta någon kunnig vintagekännare med dig även om han bara hade ETT exemplar till salu?

MALA, se svaret till Parkas. Om säljaren mailar en bra förklaring och serienummer som stämmer och lite andra verifieringsuppgifter så är det ok?

Ingen är väl så dum så att han köper en Fender från -66 av en privatperson utan att ta med sig en vintagekunnig person (om man inte själv är insatt) oavsett om säljaren har ett eller tio exemplar till salu lika lite som jag som inte kan skilja en Camaro från en Fiat skulle köpa en begagnad bil utan att ta med mig en bilkunnig polare? I och med värdeökningen på dylika instrument så ökar givetvis förfalskningarna och jag hoppas verkligen att inte någon av oss gör något oöverlagt och blir blåst. Nu säger jag inte att säljaren denna tråd säljer förfalskningar, det har jag givetvis ingen aning om, men rent generellt skall man nog tänka sig för innan man slänger upp 30-40.000 eller mer om man inte vet hur man känner igen ett originalinstrument.
Det är ju precis det jag menade, trodde inte jag skulle behöva skriva en C-uppsats om det....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Johannes skrev:
MALA skrev:Jag är inte spekulant på Fender av något slag, vare sig ny eller gammal. Det är mest kul att kunna ställa något så när initierade frågor för att se om säljaren har något så när trovärdiga svar, mer är det inte.

En del skulle ju kunna avslöja sig direkt
Du är med andra ord en däcksparkare.
Just det :wink:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Skriv svar