rick rick rick!!!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
TDHP skrev:Jaja, en Rick får kosta vad som helst men på Fender ska det gnällas på priserna minsann! :wink:
Det var mig du syftade på?

Ja, jag tycker att det här var lite väl dyrt också. Men en 78:ans precision för 22 lax är fortfarande värre.
72:ans Jazz som ligger ute för 22 då?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:
bootsy skrev:
TDHP skrev:Jaja, en Rick får kosta vad som helst men på Fender ska det gnällas på priserna minsann! :wink:
Det var mig du syftade på?

Ja, jag tycker att det här var lite väl dyrt också. Men en 78:ans precision för 22 lax är fortfarande värre.
72:ans Jazz som ligger ute för 22 då?
Jo, och han skriver dessutom att det är förhandlingsbart.
Om den är original, låter bra och är i någorlunda vettigt skick (i banden t ex) så känns det som att en helt OK affär är möjlig.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

http://cgi.ebay.de/RICKENBACKER-4001-Ma ... dZViewItem

Nåt för den som har lite delar över..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37750
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

bootsy skrev:
TDHP skrev:Jaja, en Rick får kosta vad som helst men på Fender ska det gnällas på priserna minsann! :wink:
Det var mig du syftade på?

Ja, jag tycker att det här var lite väl dyrt också. Men en 78:ans precision för 22 lax är fortfarande värre.
Jag gör mig bara lite lustig! :twisted:
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

blackparkas skrev: 72:ans Jazz som ligger ute för 22 då?
Det som är synd med den basen är att den har skunkstripen och dessutom den fula träpluggen uppe vid huvudet (där skruven för trussrod kom på senare modeller). 22 låter som marknadsmässigt pris med tanke på att det är original. Jag inser mer och mer att jag gjorde en kanonaffär med min jazz 72:a som jag köpte för 15...(iofs utan original Hardcase, kåpor och refin.. men det jag var ute efter var kroppen, framförallt halsen och mickarna.. allt annat är enbart värdefullt för mig ur samlarsynpunkt) anyway, det är synd att den på blocket inte har rätt hals och dessutom rosewood på den, för det skulle vara en ok pris då helt klart.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

macahan skrev:
blackparkas skrev: 72:ans Jazz som ligger ute för 22 då?
Det som är synd med den basen är att den har skunkstripen och dessutom den fula träpluggen uppe vid huvudet (där skruven för trussrod kom på senare modeller). 22 låter som marknadsmässigt pris med tanke på att det är original. Jag inser mer och mer att jag gjorde en kanonaffär med min jazz 72:a som jag köpte för 15...(iofs utan original Hardcase, kåpor och refin.. men det jag var ute efter var kroppen, framförallt halsen och mickarna.. allt annat är enbart värdefullt för mig ur samlarsynpunkt) anyway, det är synd att den inte var rätt hals och dessutom rosewood på den, för det skulle vara en ok pris då helt klart.
Fast jag vet många som verkligen vill ha jazzbas med lönnbräda, och då är detta ett till synes bra ex - de flesta basar med lönnbräda är gjorda senare på 70-talet och ni vet ju alla vad vi tycker om dom, va? Just det.

Dessutom var priset förhandlingsbart. Säg att man får den för 19k, då är det väl typ likvärdigt i prisvärdhet med din refinade 72a utan kåpor och case, eller hur?

Utan att veta hur den är att spela på, naturligtvis. Den kan ju vara ettt fullkomligt ras.
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

bootsy skrev:
Fast jag vet många som verkligen vill ha jazzbas med lönnbräda, och då är detta ett till synes bra ex - de flesta basar med lönnbräda är gjorda senare på 70-talet och ni vet ju alla vad vi tycker om dom, va? Just det.

Dessutom var priset förhandlingsbart. Säg att man får den för 19k, då är det väl typ likvärdigt i prisvärdhet med din refinade 72a utan kåpor och case, eller hur?

Utan att veta hur den är att spela på, naturligtvis. Den kan ju vara ettt fullkomligt ras.
precis, det vore likvärdigt! (där håller jag med dig fullständigt)

Det som jag tycker är synd att den är just en sunburst med lönnbräda eftersom det finns andra kulörer som är mycket "snyggare" enligt mig med lönnbräda än just sunburst med turtleplektrumskydd.
I samma mening menar jag även att om den vore rosewood skulle den sannolikt betinga högre värde vid ev. försäljning då många verkar dreggla mer över just 70-talarna med sunburst/rosewood kombinationen.

men som bas betraktat (om det är ett bra ex) är det ju definitivt ett bra pris om man vill ha lönnbräda på en jazz.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

macahan skrev: precis, det vore likvärdigt! (där håller jag med dig fullständigt)

Det som jag tycker är synd att den är just en sunburst med lönnbräda eftersom det finns andra kulörer som är mycket "snyggare" enligt mig med lönnbräda än just sunburst med turtleplektrumskydd.
I samma mening menar jag även att om den vore rosewood skulle den sannolikt betinga högre värde vid ev. försäljning då många verkar dreggla mer över just 70-talarna med sunburst/rosewood kombinationen.

men som bas betraktat (om det är ett bra ex) är det ju definitivt ett bra pris om man vill ha lönnbräda på en jazz.
Jo, jag håller med om att sunburst/lönnbräda inte är sådär apfräscht på en jazzbas. Så det är klart, hade halsen varit rosewood eller kroppen vit tror jag också att den hade varit ett större dragplåster.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5180756

Bra pris på denna. Inte helt förtjust i modellen själv, men för under 6k är det en bra deal.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5180756

Bra pris på denna. Inte helt förtjust i modellen själv, men för under 6k är det en bra deal.
Ja, en så´n där låg det väl ute för drygt 8k för ett tag sedan, men det kanske är samma..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

bootsy skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5180756

Bra pris på denna. Inte helt förtjust i modellen själv, men för under 6k är det en bra deal.

Skulle ha blivit snygg med svart hardware och kåpor 8)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

knedy skrev: Skulle ha blivit snygg med svart hardware och kåpor 8)
Yuck. Är du någon sorts EMO-rockare, Knedy?
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Inlägg: 1098
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 10:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

bootsy skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5180756

Bra pris på denna. Inte helt förtjust i modellen själv, men för under 6k är det en bra deal.
Handlade inte den här tråden om rickenbacker?
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

fredrikr skrev:
bootsy skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5180756

Bra pris på denna. Inte helt förtjust i modellen själv, men för under 6k är det en bra deal.
Handlade inte den här tråden om rickenbacker?
Smiska mig, moderatorn! Jag har varit en stygg pojke!
Vi har pratat om fendrar i en och en halv sida av en rickenbackertråd!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

bootsy skrev: Vi har pratat om fendrar i en och en halv sida av en rickenbackertråd!
Vad ovanligt :roll:
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

bootsy skrev:
knedy skrev: Skulle ha blivit snygg med svart hardware och kåpor 8)
Yuck. Är du någon sorts EMO-rockare, Knedy?
Usch nej! Det var enda kombinationen jag fick fram som kunde fungera, det andra vore guldhardware men det skär sig mot lönnhuvudet. Hade det varit matching headstock skulle jag lätt kunna tänka mig det.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

MALA skrev: Vad ovanligt :roll:
Ja, vad märkligt det är att basdiskussioner ofta glider över till att bli Fenderdiskussioner.
Kan det bero på att det var de som uppfann elbasen as we know it? Eller är det någon typ av religiös/politisk/ekonomisk konspiration?

Ordet är fritt!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

knedy skrev:
Usch nej! Det var enda kombinationen jag fick fram som kunde fungera, det andra vore guldhardware men det skär sig mot lönnhuvudet. Hade det varit matching headstock skulle jag lätt kunna tänka mig det.
Guld? Ah, dansband.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

bootsy skrev:
knedy skrev:
Usch nej! Det var enda kombinationen jag fick fram som kunde fungera, det andra vore guldhardware men det skär sig mot lönnhuvudet. Hade det varit matching headstock skulle jag lätt kunna tänka mig det.
Guld? Ah, dansband.
dansband... eller pimpalicious! 8) 8) 8) :mrgreen:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

knedy skrev:
bootsy skrev:
knedy skrev:
Usch nej! Det var enda kombinationen jag fick fram som kunde fungera, det andra vore guldhardware men det skär sig mot lönnhuvudet. Hade det varit matching headstock skulle jag lätt kunna tänka mig det.
Guld? Ah, dansband.
dansband... eller pimpalicious! 8) 8) 8) :mrgreen:
Ah - Vilhelminahallicken! Coolt!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17231
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

bootsy skrev:
MALA skrev: Vad ovanligt :roll:
Ja, vad märkligt det är att basdiskussioner ofta glider över till att bli Fenderdiskussioner.
Kan det bero på att det var de som uppfann elbasen as we know it? Eller är det någon typ av religiös/politisk/ekonomisk konspiration?

Ordet är fritt!
Religiösa diskussioner glider ofta in på Gud, basdiskussioner glider in på Fender. Kan det bli på nå't annat sätt? :wink:
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

BarbequeVillage skrev:
bootsy skrev:
MALA skrev: Vad ovanligt :roll:
Ja, vad märkligt det är att basdiskussioner ofta glider över till att bli Fenderdiskussioner.
Kan det bero på att det var de som uppfann elbasen as we know it? Eller är det någon typ av religiös/politisk/ekonomisk konspiration?

Ordet är fritt!
Religiösa diskussioner glider ofta in på Gud, basdiskussioner glider in på Fender. Kan det bli på nå't annat sätt? :wink:
För en gångs skull ska jag använda smiley: :D
Skriv svar