Vit Gibson Thunderbird till löjligt lågt pris!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:Mäh... vilken sopa...

Hoppas innerligt att ingen köper den där basen för ens i närheten av det priset!
Vilket praktarsle..
Jag skrev ett mail till honom och uttryckte detsamma samt att vi "riktiga" håller fast vid givet pris och sedan är det först till kvarn.. Jag förväntar mig inget svar
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Hoppas han får sälja den till underpris för att bli av med den! :evil:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

6500 spänn som den var utsatt för från början var ju underpris egentligen, men nu är det ett kraftigt överpris istället...

11500 spänn för en Refin "NY" Thunderbird.... Fibiot...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Det jag menade var att jag hoppades på att så många blev sura att han inte ens får ut 6500:- alt. han inte blir av med den.
Men det är väl bara önsketankar! :evil:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Haha!

Det var SÅ du menade....!
Men det är nog bara i drömmarnas värld...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Klopper skrev:Hoppas han får sälja den till underpris för att bli av med den! :evil:
Och då ska vi INTE gå in och stödköpa
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Jag tycker man får göra vad fan man vill med sina prylar. Jag blev ganska grillad på grund av den åsikten på GMF-planket för ett tag sen. :lol: Det kan anses "dåligt", men det är hans bas och han sätter vilket pris han vill.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

Makten skrev:Jag tycker man får göra vad fan man vill med sina prylar. Jag blev ganska grillad på grund av den åsikten på GMF-planket för ett tag sen. :lol: Det kan anses "dåligt", men det är hans bas och han sätter vilket pris han vill.
Men det är ändå dålig stil...
Rickenbacker 4003 -13, Hagström HIIB -68, Boosey & Hawkes "Golden Strad" kontra från Ungern ca. 60-tal
Gallien Krueger MB150S, Kustom DE300 + Ashdown 4x10
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Makten skrev:Jag tycker man får göra vad fan man vill med sina prylar. Jag blev ganska grillad på grund av den åsikten på GMF-planket för ett tag sen. :lol: Det kan anses "dåligt", men det är hans bas och han sätter vilket pris han vill.

Klart han får det, men han satte ut den för 6500 spänn, jag ringer och säger att jag tar den, SEN börjar han höja priset.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Makten skrev:Jag tycker man får göra vad fan man vill med sina prylar. Jag blev ganska grillad på grund av den åsikten på GMF-planket för ett tag sen. :lol: Det kan anses "dåligt", men det är hans bas och han sätter vilket pris han vill.
Är nog böjd att hålla med. Han kan ju mkt väl ha blivit "lurad" att sätta ett lågt pris av nån som ville göra ett klipp för sedan få reda på att den kan vara värd avsevärt mer. Han vill väl så klart få ut så mycket som möjligt för den. Surt så klart om man varit sugen på att köpa den, men är det egentligen inte lika taskigt att "lura" av en okunnig stackare en dyr bas som att höja priset när man får reda på dess mer rättvisa värde? (Även om den här killen kanske höjde lite kraftigt och dessutom skötte kontakten med intressenterna illa!)

Edit: stavar som en kratta!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

TDHP skrev:
Makten skrev:Jag tycker man får göra vad fan man vill med sina prylar. Jag blev ganska grillad på grund av den åsikten på GMF-planket för ett tag sen. :lol: Det kan anses "dåligt", men det är hans bas och han sätter vilket pris han vill.
Är nog böjd att hålla med. Han kan ju mkt väl ha blivit "lurad" att sätta ett lågt pris av nån som ville göra ett klipp för sedan få reda på att den kan vara värd avsevärt mer. Han vill väl så klart få ut så mycket som möjligt för den. Surt så klart om man varit sugen på att köpa den, men är det egentligen inte lika taskigt att "lura" av en okunnig stackare en dyr bas som att höja priset när man får reda på dess mer rättvisa värde? (Även om den här killen kanske höjde lite kraftigt och dessutom skötte kontakten med intressenterna illa!)

Edit: stavar som en kratta!
Klockrent uttryckt!


Behöver jag tillägga att jag håller med..?
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gäst

Inlägg av Gäst »

TDHP skrev:(Även om den här killen kanske höjde lite kraftigt och dessutom skötte kontakten med intressenterna illa!)
Jag tror att det är just det de flesta tycker är dåligt. Iaf var det det jag reagerade på.
gäst

Inlägg av gäst »

Jag tycker allt att det är helt ok att han ändrar sig när han får veta vad instrumentet verkligen är värt. Han höll på att göra en tabbe men upptäckte sitt misstag och korrigerade det. Jag hade gjort likadant om jag upptäckt att något jag håller på att sälja är tillräckligt intressant på marknaden för att jag skall kunna ta mer betalt än jag först trodde.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men den är ju inte värd 11500.

Eller ja, allt är ju relativt, KÖPER någon den för 11500 så verkar den ju vara värd detta för den idioten..
Men 11500 spänn kan man ju lägga och få en ICKE refin.... men så bryr ju sig inte alla om det där med original heller.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

GrafZeppelin skrev:
TDHP skrev:(Även om den här killen kanske höjde lite kraftigt och dessutom skötte kontakten med intressenterna illa!)
Jag tror att det är just det de flesta tycker är dåligt. Iaf var det det jag reagerade på.
Så sant!
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Var och en gör som man vill helt enkelt. Jag hade muntligen köpt en högtalare via annons, det var bara fråga om när det passade oss båda att jag hämtade den. Det blev söndag tillslut, på lördagen när jag skulle kolla om exakt tid så hade säljaren ändrat sig... han skulle ha den kvar sa han.
Trist när man hade en överenskommelse, men va tusan man kan inte hänga upp sig på allt. Folk velar så mycket hit och dit via internet/telefon.
Jag är glad bara de inte blåser mig på stålar eller vara!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Naturligtvis så har man rätt att ändra sig och att sätta ut vilket pris man än vill för det man ska sälja.
Antingen sätter man ut det billigt och blir av med det snabbt eller så sätter man ut det dyrt och kanske aldrig blir av med det.

För min del och i DETTA fall så tycker jag inte det är så konstigt att man blir förbannad. Vi hade kommit överens via telefon att jag skulle köpa basen och jag pratade med Marcbass och gjorde klart att han kunde åka och hämta den dagen efter.
Varför skulle jag inte få kunna bli sur över det? Och får jag inte uttrycka mitt missnöje här på forumet längre?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

blackparkas skrev:Naturligtvis så har man rätt att ändra sig och att sätta ut vilket pris man än vill för det man ska sälja.
Antingen sätter man ut det billigt och blir av med det snabbt eller så sätter man ut det dyrt och kanske aldrig blir av med det.

För min del och i DETTA fall så tycker jag inte det är så konstigt att man blir förbannad. Vi hade kommit överens via telefon att jag skulle köpa basen och jag pratade med Marcbass och gjorde klart att han kunde åka och hämta den dagen efter.
Varför skulle jag inte få kunna bli sur över det? Och får jag inte uttrycka mitt missnöje här på forumet längre?
Sura på du bara!
Vi har varit med om värre från din sida!!!!!? :wink:
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller! :-)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

blackparkas skrev:Naturligtvis så har man rätt att ändra sig och att sätta ut vilket pris man än vill för det man ska sälja.
Antingen sätter man ut det billigt och blir av med det snabbt eller så sätter man ut det dyrt och kanske aldrig blir av med det.

För min del och i DETTA fall så tycker jag inte det är så konstigt att man blir förbannad. Vi hade kommit överens via telefon att jag skulle köpa basen och jag pratade med Marcbass och gjorde klart att han kunde åka och hämta den dagen efter.
Varför skulle jag inte få kunna bli sur över det? Och får jag inte uttrycka mitt missnöje här på forumet längre?
Självklart får du vara sur och förbannad! Skulle jag också ha varit och har även blivit flera gånger i liknande situationer! Jag menade bara att som princip så får ju säljaren göra vad han vill tills pengar bytt ägare, däremot kan man ju inte bete sig hur som helst. Jag var 1mm från att spöa skiten ur en idiot som lurade mig och trummisen att ta en semesterdag för att äka till Sollefteå och köpa en ny turnébulle, en chevavan som skulle vara jävligt fin och gå som en klocka. Frågade 20 gånger om det verkligen inte var några fel han "glömt" nämna eftersom vi skulle åka över 100 mil för att hämta den. När vi kom fram var det en hög skit... Hade han inte (mycket lägligt) haft en unge i varje hand så hade vi tamefan spöat honom. Åkte en annan gång 30 mil för att köpa ett par högtalare. När jag var nästan framme ringde jag och skulle kolla rätt adress, då hade han precis sålt dem trots uppgjord affär, så jag hajjar precis vad du menar! Självklart måste man vara schysst som säljare, det minsta han kunde ha gjort var väl att meddela dig om detta, men det finns ju gott om puckon. Och lika självklart får du uttrycka ditt missnöje på forumet, det är väl ingen som har förbjudit dig det? Jag säger bara vad JAG tycker.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Men den är ju inte värd 11500.
Nä, men tydligen bra mycket mer än 6500:- med tanke på responsen. Är det då rimligt att han ska göra en dålig affär för att han först inte begrep bättre? Jag tycker inte det. Det nuvarande priset är hans eget problem. Jag tror mycket väl att den kan bli såld ändå. Har man inte sett originalannonsen så är det knappast tokdyrt, om än inte billigt.
blackparkas skrev:Naturligtvis så har man rätt att ändra sig och att sätta ut vilket pris man än vill för det man ska sälja.
Rent juridiskt så har han inte rätt att ändra sig om ni kommit överens. Det var det tråden på GMF handlade om. :wink:

Men tänk såhär; du drivs av ditt egna intresse att få basen så billigt som möjligt. Ren egoism. Han drivs av hans egna intresse att tjäna så mycket pengar på den som möjligt. Ren egoism.
Han äger basen. Vem har rätt till egoismen i första hand; du eller han?

Att du blir sur förstår jag, men det spelar inte så stor roll i mitt tycke. Den är inte din förrän du betalat. :roll: Det viktigaste i såna här sammanhang är att vara ärlig. Hör man av sig och säger att man fått högre bud och tyvärr måste meddela att affären avbryts så tycker jag att det är okej. Om man däremot bara går upp i rök så är det inte okej. Det är dålig stil.
Senast redigerad av Makten den ons 31 okt 2007, 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev: Varför skulle jag inte få kunna bli sur över det? Och får jag inte uttrycka mitt missnöje här på forumet längre?
Klart du får. Ingen som kan hindra dig, eller hur? Precis som att ingen kan hindra någon annan från att klaga på ditt gnäll. Lika för alla.
gäst

Inlägg av gäst »

Makten skrev:Jag tycker man får göra vad fan man vill med sina prylar. Jag blev ganska grillad på grund av den åsikten på GMF-planket för ett tag sen. :lol: Det kan anses "dåligt", men det är hans bas och han sätter vilket pris han vill.
Jag håller med!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Makten skrev:
blackparkas skrev:Men den är ju inte värd 11500.
Nä, men tydligen bra mycket mer än 6500:- med tanke på responsen. Är det då rimligt att han ska göra en dålig affär för att han först inte begrep bättre? Jag tycker inte det. Det nuvarande priset är hans eget problem. Jag tror mycket väl att den kan bli såld ändå. Har man inte sett originalannonsen så är det knappast tokdyrt, om än inte billigt.
blackparkas skrev:Naturligtvis så har man rätt att ändra sig och att sätta ut vilket pris man än vill för det man ska sälja.
Rent juridiskt så har han inte rätt att ändra sig om ni kommit överens. Det var det tråden på GMF handlade om. :wink:

Men tänk såhär; du drivs av ditt egna intresse att få basen så billigt som möjligt. Ren egoism. Han drivs av hans egna intresse att tjäna så mycket pengar på den som möjligt. Ren egoism.
Han äger basen. Vem har rätt till egoismen i första hand; du eller han?

Att du blir sur förstår jag, men det spelar inte så stor roll i mitt tycke. Den är inte din förrän du betalat. :roll: Det viktigaste i såna här sammanhang är att vara ärlig. Hör man av sig och säger att man fått högre bud och tyvärr måste meddela att affären avbryts så tycker jag att det är okej. Om man däremot bara går upp i rök så är det inte okej. Det är dålig stil.
Väl talat!

Affärer är en sak och etik och moral nåt helt annat. (För alldeles för många)
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Ja, hur som helst lär ju ingen Pb:are köpa denna bas för 11åfem iaf! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
gäst

Inlägg av gäst »

Jag bjuder 14.000
Skriv svar