Ohh

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev:
macahan skrev:ääh.. du förstår ju inte det här alfonzo..
Jaaa ja vet du tror jag menar att p-skyddet är nikotinbehandlat och relic och allting, men ånej, jag menar bara att den blåa färgen och vitt ser rätt apa ut..
Alfons.... nu tycker jag det räcker.
Det kommer till en viss punkt liksom, då det är nog.
Vi VET att du hatar allt vad heter vintage osv... men jag är riktigt trött på att du i varenda tråd säger något nedlåtande om basarna som visas.

Är du inte intresserad av Fendrar och tycker de är fula, fine, men stay the fuck away from trådarna då!
EY! Nu sa jag ingenting om att jag hatar vintage! Tvärtom, jag sade klart och tydligt att jag INTE sa det för att jag ogillar vintage, jag sa att jag inte gillar den färgkombinationen! Läs bättre och håll KIEFT!
EDIT: VERKLIGEN! JÖSSES!!!



Pucko!

EDIT2: Själv ser jag absolut NOLL skillnad mellan mitt babbel och till exempel Hosses snack om att han blir kräkfärdig varje gång han ser en möbelbas! Hosse klagar du inte på! Jag har inget emot hosses snack!

Ääh, knip igen nu.
Det luktar välling!
Oj, du drar till med en kommentar om min ålder när du klagar som ett jäkla as och sen blir överklagad, oväntat från ditt håll, faktiskt...


nucko...
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev: Oj, du drar till med en kommentar om min ålder när du klagar som ett jäkla as och sen blir överklagad, oväntat från ditt håll, faktiskt...


nucko...


Ja, det är lätt hänt.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev: Oj, du drar till med en kommentar om min ålder när du klagar som ett jäkla as och sen blir överklagad, oväntat från ditt håll, faktiskt...


nucko...


Ja, det är lätt hänt.
hereby on I shall totally ignore blackfjantas.

Except for calling him nucko now and then.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev: Oj, du drar till med en kommentar om min ålder när du klagar som ett jäkla as och sen blir överklagad, oväntat från ditt håll, faktiskt...


nucko...


Ja, det är lätt hänt.
hereby on I shall totally ignore blackfjantas.

Except for calling him nucko now and then.

Härligt!
DÅ slipper jag iaf en del av dina inlägg.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Any progrrez, Marqué?
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Lägg gärna till mig på din IGNORE lista också Alfonzo! :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

marcbass skrev:Lägg gärna till mig på din IGNORE lista också Alfonzo! :)
Jag undrade ju bara hur det gick för dej.... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


snyft.... alla hatar mej....
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

Kallar man folk för nedlåtande saker ökar det inte direkt på populariteten alfonz..
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev:
macahan skrev:ääh.. du förstår ju inte det här alfonzo..
Jaaa ja vet du tror jag menar att p-skyddet är nikotinbehandlat och relic och allting, men ånej, jag menar bara att den blåa färgen och vitt ser rätt apa ut..
Alfons.... nu tycker jag det räcker.
Det kommer till en viss punkt liksom, då det är nog.
Vi VET att du hatar allt vad heter vintage osv... men jag är riktigt trött på att du i varenda tråd säger något nedlåtande om basarna som visas.

Är du inte intresserad av Fendrar och tycker de är fula, fine, men stay the fuck away from trådarna då!
EY! Nu sa jag ingenting om att jag hatar vintage! Tvärtom, jag sade klart och tydligt att jag INTE sa det för att jag ogillar vintage, jag sa att jag inte gillar den färgkombinationen! Läs bättre och håll KIEFT!
EDIT: VERKLIGEN! JÖSSES!!!



Pucko!

EDIT2: Själv ser jag absolut NOLL skillnad mellan mitt babbel och till exempel Hosses snack om att han blir kräkfärdig varje gång han ser en möbelbas! Hosse klagar du inte på! Jag har inget emot hosses snack!
blanda nu inte in mig i detta.

det kan bli rätt irriterande när du svarar i varje tråd med icke-möbelbas och förklarar hur lite du gillar just den basen.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Tillbaks till det intressanta!!
BASEN I FRÅGA!!

Den är Omlackad på Adlib, sonic blue cellulosa lack och relicad av Adlib.
Huvudet är som Precision 65 varnade mig för "gamla" huvudet, Inte Fender "style" logga. Utan det står rakt stelt TOKAI Jazzsound.
Ingen hardcase.
8000:- är mycket.
MEN DAMN va snygg..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

the_great_alfonzo skrev:
marcbass skrev:Lägg gärna till mig på din IGNORE lista också Alfonzo! :)
Jag undrade ju bara hur det gick för dej.... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:


snyft.... alla hatar mej....
Ingen som hatar någon här.. Men du är precis som Macahan skriver, lite väl ibland..
Så dämpa dampen lite.. :roll:
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

marcbass skrev:
Så dämpa dampen lite.. :roll:

Haha!!




Men att det är "block"-loggan eller vad det kallas står ju i annonsen marcbass... blev du så kåt i brallan så du inte läste ordentligt?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

hosse skrev:
the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev:
macahan skrev:ääh.. du förstår ju inte det här alfonzo..
Jaaa ja vet du tror jag menar att p-skyddet är nikotinbehandlat och relic och allting, men ånej, jag menar bara att den blåa färgen och vitt ser rätt apa ut..
Alfons.... nu tycker jag det räcker.
Det kommer till en viss punkt liksom, då det är nog.
Vi VET att du hatar allt vad heter vintage osv... men jag är riktigt trött på att du i varenda tråd säger något nedlåtande om basarna som visas.

Är du inte intresserad av Fendrar och tycker de är fula, fine, men stay the fuck away from trådarna då!
EY! Nu sa jag ingenting om att jag hatar vintage! Tvärtom, jag sade klart och tydligt att jag INTE sa det för att jag ogillar vintage, jag sa att jag inte gillar den färgkombinationen! Läs bättre och håll KIEFT!
EDIT: VERKLIGEN! JÖSSES!!!



Pucko!

EDIT2: Själv ser jag absolut NOLL skillnad mellan mitt babbel och till exempel Hosses snack om att han blir kräkfärdig varje gång han ser en möbelbas! Hosse klagar du inte på! Jag har inget emot hosses snack!
blanda nu inte in mig i detta.

det kan bli rätt irriterande när du svarar i varje tråd med icke-möbelbas och förklarar hur lite du gillar just den basen.
Jaja jag vet väl det, och försöker dra ner på det, men vad jag menar är faktiskt att (no offense) i i stort sett många trådar med möbler jag sett har du varit framme och kallat dom kräkobjekt.. Förvisso inte lika extrem som jag, men det var det jag menade, och förlåt om jag blandade in en oskyldig person, men du var ett väldigt bra exempel på något som jag uppfattade som extremt objektvivt.
EDIT: Förstod nu att min tidigare kommentar kanske kunde uppfattas negativt mot dej, med att parkas skulle klaga på dej eller så, men tro mej, så menade jag inte, det vart som sagt bara ett exempel, snarare mot att han ska ta det lugnt än att hacka på oss båda två. men visst har ni rätt att säga till, men blev bara lite småförbannad på att han tog det meddelandet som något ont mot vintage.
Senast redigerad av the_great_alfonzo den tor 15 nov 2007, 16:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

jag medger att jag är och kladdar i en del möbel-trådar, mest för att det är kul och med glimten i ögat. men det gäller att veta när det går över gränsen, och där har du en del att öva på.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

hosse skrev:jag medger att jag är och kladdar i en del möbel-trådar, mest för att det är kul och med glimten i ögat. men det gäller att veta när det går över gränsen, och där har du en del att öva på.
medger också detta, men har inte postat alls många vintage nedlåtande meddelanden på sista tiden, och det var innan det här.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

nu ska jag inte förstöra tråden mer.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

hosse skrev:nu ska vi inte förstöra tråden mer.
Fixar väl editen åt dej
Skriv svar