Blocket. Vad är det för bas? Billigt?

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
dereborn

Blocket. Vad är det för bas? Billigt?

Inlägg av dereborn »

Jag är själv inte spekulat, men om nån härinne vill ha en billig femma, så kanske detta är nåt? Ingen aning om tillverkare etc. bara såg annonsen när jag surfade runt lite.

http://www.blocket.se/vi/9910933.htm?ca=5_s

/J
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Kroppsformen känns Samick tycker jag, men huvudet ställer till det lite.

Är det en så'n så brukar de vara prisvärda, men i stort sett utan andrahandsvärde...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Huvudet ser lite Washburn ut kanske...
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

hilfeeeeee, har ju sett såna där basar på vendolin ett flertal gånger, vafan är det för märke nu igen? :evil:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Inlägg av Matte »

FreCKo skrev:hilfeeeeee, har ju sett såna där basar på vendolin ett flertal gånger, vafan är det för märke nu igen? :evil:
Det är ett lågbudgetbygge från Kina eller indonesien som troligen inte kostar mer ny än det vill ha på blocket. Finns säkert bra ex av dessa oxå, men skulle tippa på utan att ha sett en IRL att det är i det undre segmentet gällande kvalitet, men någon som vet mer får gärna upplysa mer om dessa basar. Något att ha?
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

http://www.tanglewoodguitars.co.uk har liknande basar, dock inte PRECIS såna... Det var därifrån jag kände igen dom (dom är med i en gitarrtidning min flickvän har, upptäckte modellen igår när jag var på toa :P )
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17230
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

FreCKo skrev:www.tanglewoodguitars.co.uk har liknande basar, dock inte PRECIS såna... Det var därifrån jag kände igen dom (dom är med i en gitarrtidning min flickvän har, upptäckte modellen igår när jag var på toa :P )
Har din flickvän gitarrtidningar!?! Jag hoppas du inser hur lyckligt lottad du är!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

BarbequeVillage skrev:
FreCKo skrev:www.tanglewoodguitars.co.uk har liknande basar, dock inte PRECIS såna... Det var därifrån jag kände igen dom (dom är med i en gitarrtidning min flickvän har, upptäckte modellen igår när jag var på toa :P )
Har din flickvän gitarrtidningar!?! Jag hoppas du inser hur lyckligt lottad du är!
Jag vet! :D Men historien bakom är att hon köpte en gitarrtidning till mig när vi firade ett år, och hon gillade dom så mycket att hon köpte dom två numrena efter till sig själv... Försöker få henne att spela mer gitarr än vad hon gör, men hon är inte så himla pigg på det tyvärr :cry: När jag får en fet inkomst har jag dock lovat henne en Squier Hello Kitty-strata med en rosa vox-förstärkare till, då kanske hon börjar spela mer :wink:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar