IBANEZ MUSICIAN -bortbytt-

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Shorty
Medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: tis 17 jul 2007, 10:48
Ort: Lidköping

IBANEZ MUSICIAN -bortbytt-

Inlägg av Shorty »

Säljer min Ibanez Musician från 1980 med hardcase. Tror inte caset är orginal.. Basen är inte i toppskick, men fungerar fint!
Kan tänka mej byte mot nån jazzbas eller högtalarlåda.
Har lite dålig koll på vad den är värd så lägg ett seriöst bud.


Bild

mobilbild..
Senast redigerad av Shorty den mån 17 mar 2008, 14:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hm.... dom är trevliga de där rackarna.....
HADE den varit bandlös hade jag köpt den direkt... hm.... hm....
Pris, ungefär?
De annonseras ju för allt mellan 1500-4000 på nätet i övrigt, har ingen koll på vad de faktiskt säljs för.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Shorty
Medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: tis 17 jul 2007, 10:48
Ort: Lidköping

Inlägg av Shorty »

Köp den och banda av :)
Fast det vore ju synd..
Precis som du säger är det ju lite spridda priser, därför har jag lite dålig koll.. Inget att byta med?
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Grattis Parkas!
I was a bit worried that you´ve ran out of excuses! :wink:

Måste säga att det är huvudet med de stämskruvarna som sticker ut så där långt är bland de snyggaste skallarna som finns!
Och även fast jag inte gillar trärena basar, så är den nice öht!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:Grattis Parkas!
I was a bit worried that you´ve ran out of excuses! :wink:

Måste säga att det är huvudet med de stämskruvarna som sticker ut så där långt är bland de snyggaste skallarna som finns!
Och även fast jag inte gillar trärena basar, så är den nice öht!

Hehe.
Men faktiskt. Hade den varit bandlös och inte svinigt dyr så hade jag köpt den. Ringde på en som blev såld precis innan för 2500 spänn förut som var bandlös.. Ringer alltid försent...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

blackparkas skrev:Ringer alltid försent...
Du ringer nog i tid.
Men det är det att ni inte fått fiberoptik i Bollnäs.
De där gamla reläväxlarna tar ju lite tid. :P

Edit: Känner du förresten Per Wiman?
Bor ju i Leksand nu, men kommer från Bollnäs.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Inlägg av Jensa »

blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:Grattis Parkas!
I was a bit worried that you´ve ran out of excuses! :wink:

Måste säga att det är huvudet med de stämskruvarna som sticker ut så där långt är bland de snyggaste skallarna som finns!
Och även fast jag inte gillar trärena basar, så är den nice öht!

Hehe.
Men faktiskt. Hade den varit bandlös och inte svinigt dyr så hade jag köpt den. Ringde på en som blev såld precis innan för 2500 spänn förut som var bandlös.. Ringer alltid försent...
Ringde också på den, fast jag var för sen (på riktigt)... :wink:
Var intresserad av den för att just banda av. Det var väl modellen "värre" med (en 900-serie, inte 800 som denna, inkl. hardcase för 2500?). Förvånansvärt billiga när dem väl säljs, Musician.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Vofflan skrev:
blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:Grattis Parkas!
I was a bit worried that you´ve ran out of excuses! :wink:

Måste säga att det är huvudet med de stämskruvarna som sticker ut så där långt är bland de snyggaste skallarna som finns!
Och även fast jag inte gillar trärena basar, så är den nice öht!

Hehe.
Men faktiskt. Hade den varit bandlös och inte svinigt dyr så hade jag köpt den. Ringde på en som blev såld precis innan för 2500 spänn förut som var bandlös.. Ringer alltid försent...
Ringde också på den, fast jag var för sen (på riktigt)... :wink:
Var intresserad av den för att just banda av. Det var väl modellen "värre" med (en 900-serie, inte 800 som denna, inkl. hardcase för 2500?). Förvånansvärt billiga när dem väl säljs, Musician.

Var också sen på riktigt.
Var dessutom i sthlm när jag ringde, där basen var till salu, som fö var en bandlös.
Hade sett den innan jag åkte ner men tänkte när jag var nere att, wth.... men då var det försent som sagt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++
Inlägg: 5670
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 09:50
Ort: Lund

Inlägg av GurraG »

Jag tror minsann att jag också var igång på den där bandlösa musicianbasen, parkas. Har bara spelat på en musician (bandad) men den var verkligen hur trevlig som helst. Hade jag haft pengar som brann i fickan hade jag kankse köpt din bas, shorty, men ekonomin är ansträngd just nu.
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Användarvisningsbild
Hellish
Medlem+++
Inlägg: 11000
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 11:15
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: IBANEZ MUSICIAN

Inlägg av Hellish »

Shorty skrev:Bild
Fin!! Gillar huvudet skarpt jag med. Ser överhuvudtaget ut som en mysig bas. hmmhmm... :D
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Inlägg av Jensa »

blackparkas skrev:
Vofflan skrev:
blackparkas skrev:
Geddy_Lee skrev:Grattis Parkas!
I was a bit worried that you´ve ran out of excuses! :wink:

Måste säga att det är huvudet med de stämskruvarna som sticker ut så där långt är bland de snyggaste skallarna som finns!
Och även fast jag inte gillar trärena basar, så är den nice öht!

Hehe.
Men faktiskt. Hade den varit bandlös och inte svinigt dyr så hade jag köpt den. Ringde på en som blev såld precis innan för 2500 spänn förut som var bandlös.. Ringer alltid försent...
Ringde också på den, fast jag var för sen (på riktigt)... :wink:
Var intresserad av den för att just banda av. Det var väl modellen "värre" med (en 900-serie, inte 800 som denna, inkl. hardcase för 2500?). Förvånansvärt billiga när dem väl säljs, Musician.

Var också sen på riktigt.
Var dessutom i sthlm när jag ringde, där basen var till salu, som fö var en bandlös.
Hade sett den innan jag åkte ner men tänkte när jag var nere att, wth.... men då var det försent som sagt...
Frågan är om det var samma bas. Minns inte att det var i Sthlm den jag ringde på var till salu eller att den var bandlös. Det var en 900-serie jag ringde på där hardcase ingick för 2500 i alla fall. Såld tidigare så klart... :( :D

Är för övrigt en snubbe i Norrland som säljer sin Ibanez Musician 824Ds för drygt 3000 (utan hardcase).
Användarvisningsbild
Olvhammar
Medlem
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 19 dec 2007, 09:32
Ort: Sjuntorp

Inlägg av Olvhammar »

Jag har en Musician 924DS från -81 som jag köpte -86. Det är modellen med aktiv elektronik och ebenholtz bräda. Den enda nackdelen som jag kan komma på med Musicianbasarna är vikten,det blir tungt efter ett tag.
Jag vill verkligen rekommendera alla som har en chans att köpa en att göra det PRONTO! Just min modell var Ibanez top of the linemodell som låg i Alembic klassen. Nypriset 1981 var 12000:- så det var inte apskit.... :roll: De säljs tyvärr för löjligt små summor vilket iofs gör att man inte blir frestad att sälja :?

Bild
___ det enda man vet säkert __ är att man ingenting vet säkert ___
http://stenliden.se
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Inlägg av Jan Hellman »

Olvhammar skrev:Jag har en Musician 924DS från -81 som jag köpte -86. Det är modellen med aktiv elektronik och ebenholtz bräda. Den enda nackdelen som jag kan komma på med Musicianbasarna är vikten,det blir tungt efter ett tag.
Jag vill verkligen rekommendera alla som har en chans att köpa en att göra det PRONTO! Just min modell var Ibanez top of the linemodell som låg i Alembic klassen. Nypriset 1981 var 12000:- så det var inte apskit.... :roll: De säljs tyvärr för löjligt små summor vilket iofs gör att man inte blir frestad att sälja :?
Liten fråga.... Jag har aldrig fattat vad det är för skillnad på MC940 och MC924 modellerna. Någon som vet? Jag hade en bandad och en bandlös MC940 på 80-talet som jag använde länge och som jag var väldigt nöjd med. Men jag har sett MC924-basar som ser exakt likadana ut. Mina var från -83 om jag inte minns fel och det var samma modell som Sting spelade på. Adam Clayton i U2 likaså fast en bandad.

Den bandade köpte jag splirrans ny för 5.950:- och den bandlösa hade stått i skyltfönstret på SoundSide här i Stockholm något år och den fick jag otroligt nog för 1.800:- och då fick jag av någon anledning med en Ibanez chorus pedal på köpet. Bra affär. Folke Ljung, som drev Hagström butiken nere i Oskarshamn i Småland där jag kommer ifrån från början, fixade och donade med den bandlösa. Han bytte till sig den på något vis och det blev ju bra för mig. Han är keyboardisten Peter Ljungs far och bättre musikhandlare har aldrig gått i ett par skor! Han är definitivt en stor orsak till att jag spelar idag. Helt otroligt vad han hjälpte mig. Har funnits några musikhandlarhjältar ute på landsbygden genom åren. Och Folke var en av dom. Han är gammal nu. :cry:

//Jan
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Grymt Trevliga basar dom här.. Ville bara säga de.. :)
Ja har haft både bandade och bandlösa.. Bäst som bandlös dock.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Inlägg av Jensa »

Olvhammar skrev:Jag har en Musician 924DS från -81 som jag köpte -86. Det är modellen med aktiv elektronik och ebenholtz bräda. Den enda nackdelen som jag kan komma på med Musicianbasarna är vikten,det blir tungt efter ett tag.
Jag vill verkligen rekommendera alla som har en chans att köpa en att göra det PRONTO! Just min modell var Ibanez top of the linemodell som låg i Alembic klassen. Nypriset 1981 var 12000:- så det var inte apskit.... :roll: De säljs tyvärr för löjligt små summor vilket iofs gör att man inte blir frestad att sälja :?

Bild
Var en sådan jag ringde på... Otroligt sugen på en! Helst bandlös då.
Verkar vara otroligt trevliga instrument för, som sagt, löjligt lite pengar jämfört med vad man får.
Användarvisningsbild
Hinke
Medlem+
Inlägg: 582
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 17:57
Ort: Skåneland

Inlägg av Hinke »

Hellboy skrev: Liten fråga.... Jag har aldrig fattat vad det är för skillnad på MC940 och MC924 modellerna.
Skillnaden borde vara att MC940 är bandlös och MC924 har bandad bräda.Båda modellerna har EQ-systemet och preamp.
Användarvisningsbild
Shorty
Medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: tis 17 jul 2007, 10:48
Ort: Lidköping

Inlägg av Shorty »

Kan även tänka mej en elgitarr i byte!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Geddy_Lee skrev:Grattis Parkas!
I was a bit worried that you´ve ran out of excuses! :wink:
That will be the day :lol:
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

Shorty skrev:Kan även tänka mej en elgitarr i byte!
Epiphone G400 vintage? fast jag har tillräckligt med basar...om man nu kan få det :roll:
Användarvisningsbild
Shorty
Medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: tis 17 jul 2007, 10:48
Ort: Lidköping

Inlägg av Shorty »

Nja, jag har inga trevliga erfarenheter av epiphone-gitarrer.. tyvärr..
gäst

Inlägg av gäst »

Shorty skrev:Nja, jag har inga trevliga erfarenheter av epiphone-gitarrer.. tyvärr..
okej
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Shorty skrev:Kan även tänka mej en elgitarr i byte!
Han hädar, han hädar!!!! :evil:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Shorty skrev:Kan även tänka mej en elgitarr i byte!

Bild
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

[quote="Olvhammar"]
Hej Olvhammar!
Ursäkta om jag nu går väl Off-Topic nu men jag ser att du bor i Sjuntorp. Det är ju inte så stort och inte så vanligt här på forumet. Själv bor jag på Torpavägen (granne med bussvändslingan). Vi kanske är i stort sett grannar? Kul med en Sjuntorpare till!
Mvh
Thomas
Edit:
Jag fick dåligt samvete och ber Shorty om ursäkt för att pratar om annat i hans säljtråd. Basmartin...jag hoppar till "off-topic" och svarar på din fråga.
Senast redigerad av Fläppen den sön 10 feb 2008, 16:09, redigerad totalt 2 gång.
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Fläppen skrev:
Olvhammar skrev: Hej Olvhammar!
Ursäkta om jag nu går väl Off-Topic nu men jag ser att du bor i Sjuntorp. Det är ju inte så stort och inte så vanligt här på forumet. Själv bor jag på Torpavägen (granne med bussvändslingan). Vi kanske är i stort sett grannar? Kul med en Sjuntorpare till!
Mvh
Thomas
Thomas, känner du Håkan Jungblom? Han är från Sjuntorp, flyttade säkert där ifrån på 90-talet, är runt 50år gammal och driver Delirium Café i Gbg, där vi hade premiär med Pratabasvästölen.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar