Fender Jazz -75 och MM -76 på Blocket.

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Fender Jazz -75 och MM -76 på Blocket.

Inlägg av TDHP »

12000:- är väl ett ok pris?
Snygg bas iaf!

http://www.blocket.se/vi/15702821.htm?ca=11_s

Vill byta till sig en Jazz!

http://www.blocket.se/vi/15705010.htm?ca=11_s
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Inget jättesnyggt lackjobb på jazzen dock, vad jag kan se (inte för att jag är expert precis). Men det kanske är en kanonplayer?
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Är den inte bara skitig?
Om den är taskigt omlackad sjunker ju priset till hälften iaf!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

TDHP skrev:Är den inte bara skitig?
Om den är taskigt omlackad sjunker ju priset till hälften iaf!
Han kanske tycker 12000:- är hälften av priset..
Senast redigerad av Liten den fre 28 mar 2008, 10:16, redigerad totalt 1 gånger.
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

TDHP skrev:Är den inte bara skitig?
Om den är taskigt omlackad sjunker ju priset till hälften iaf!
Som sagt, jag kan ingenting om lackering, men tittar man nere till vänster och ovanför plektrumskyddet så ser det ut som man målat på den med bred tuschpenna i mina ögon. Men man kanske bara har velat ha en matt look?

Bild
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

- Fender jazzbas, 1975
- Svart, omlackad
- Svart plektrumskydd
- Hals och greppbräda i lönn med pärlemoinlägg

Så ja, jag tror den är omlackad... :D

Och 12k är ju nästan halva priset i dagsläget, om man ska titta på andra annonser...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37753
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Ja, det såg ju inget vidare ut...
Fast är det en player så kanske det är ett ok pris ändå.
Lite 800-papper och klarlack så är saken biff!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

För en 75:a tycker jag det är ett "åka och prova" pris iallfall.. helt klart...

Men som vanligt när det gäller 70-fenders.. det ända som räknas är ju vad den väger! :roll:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Foxbat
Medlem++
Inlägg: 3382
Blev medlem: ons 09 maj 2007, 21:49
Ort: Varberg

Inlägg av Foxbat »

Jag gillar ju Stingrays som ser ut så, det gör jag!
(C) Handicamp
Fender-OLP-HPD-Räserbajser
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

blackparkas skrev:
- Fender jazzbas, 1975
- Svart, omlackad
- Svart plektrumskydd
- Hals och greppbräda i lönn med pärlemoinlägg

Så ja, jag tror den är omlackad... :D

Och 12k är ju nästan halva priset i dagsläget, om man ska titta på andra annonser...
Ja att den är omlackad råder det inga tvivel om... ;)
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Hinke
Medlem+
Inlägg: 582
Blev medlem: sön 22 jul 2007, 17:57
Ort: Skåneland

Inlägg av Hinke »

Kim S skrev:Som sagt, jag kan ingenting om lackering...
Det behöver man inte kunna för att snabbt konstatera att det ser förjävligt ut... :?

Men vissa vill ju ha det så... :roll:
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Liten skrev:För en 75:a tycker jag det är ett "åka och prova" pris iallfall.. helt klart...

Men som vanligt när det gäller 70-fenders.. det ända som räknas är ju vad den väger! :roll:
Nja, priset är väl ingen sensation med tanke på att den är ful och dessutom har en treskruvad hals.
Den KAN vara värd det, men det kan lika gärna vara dynga. En orörd 78-79:ans jazzbas kan mycket väl vara likvärdig och går att få till samma pris, så det gäller att ha omdömet med sig. En bas utan moddningar håller alltid värdet bättre.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

bootsy skrev:
Liten skrev:För en 75:a tycker jag det är ett "åka och prova" pris iallfall.. helt klart...

Men som vanligt när det gäller 70-fenders.. det ända som räknas är ju vad den väger! :roll:
Nja, priset är väl ingen sensation med tanke på att den är ful och dessutom har en treskruvad hals.
Den KAN vara värd det, men det kan lika gärna vara dynga. En orörd 78-79:ans jazzbas kan mycket väl vara likvärdig och går att få till samma pris, så det gäller att ha omdömet med sig. En bas utan moddningar håller alltid värdet bättre.
Men sen lever du ju kvar i verkligheten.. inte så många kvar där när man kollar i annonserna.. :paper:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

Liten skrev:
bootsy skrev:
Liten skrev:För en 75:a tycker jag det är ett "åka och prova" pris iallfall.. helt klart...

Men som vanligt när det gäller 70-fenders.. det ända som räknas är ju vad den väger! :roll:
Nja, priset är väl ingen sensation med tanke på att den är ful och dessutom har en treskruvad hals.
Den KAN vara värd det, men det kan lika gärna vara dynga. En orörd 78-79:ans jazzbas kan mycket väl vara likvärdig och går att få till samma pris, så det gäller att ha omdömet med sig. En bas utan moddningar håller alltid värdet bättre.
Men sen lever du ju kvar i verkligheten.. inte så många kvar där när man kollar i annonserna.. :paper:
Vore jag ute efter en 70-talsjazz skulle jag satsa på en -74:a eller tidigare. Klassiska fyrskruvade är i allmänhet solidare och bättre byggen.
Ville jag ha en treskruvad skulle jag tvärtom leta efter ett bra sent ex, typ din -78:a.

Och verkligheten är verkligheten - d.v.s. om folk är villiga att betala så är priset rätt. Jag tror absolut att han kommer att få i näreten av 12 om det inte är ett riktigt skitexemplar, men att en ofixad skulle vara värd det dubbla tror jag absolut inte på.
Men jag har haft fel föut.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Så var vi i prisdiskussion om "gamla" Fendrar igen.. :D

Har sett flera mid 70´s Jazzar för runt 20k senaste halvåret. Om detta är vad de fått ut för dem kan jag inte säga, men de verkar ju bli sålda iaf.

Något som jag märkt på senare tid är att mitten-slutet på 70:s P-basar oftas säljs dyrare än Jazzbasar fr samma år, så var inte fallet för ett par år sedan vill jag minnas.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:Så var vi i prisdiskussion om "gamla" Fendrar igen.. :D

Har sett flera mid 70´s Jazzar för runt 20k senaste halvåret. Om detta är vad de fått ut för dem kan jag inte säga, men de verkar ju bli sålda iaf.

Något som jag märkt på senare tid är att mitten-slutet på 70:s P-basar oftas säljs dyrare än Jazzbasar fr samma år, så var inte fallet för ett par år sedan vill jag minnas.
Nja, du vet redan vad jag tycker och att jag har rätt, eller hur? Så då kan det ju inte bli någon diskussion.

Allvarligt talat: att en helt normal orörd 75:ans jazz skulle ha ett riktpris på över 20k betecknar jag som osannolikt, men har det verkligen hänt så får jag backa.

Och att P-basar blivit dyrare beror väl på att pendeln svängt, folk tycker de är coolare och snyggare än jazzbasarna nuförtiden.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nämner bara att det florerat ett flertal mid 70´s Jazzbasar för 18k och uppåt senaste halvåret vilket jag tycker är "runt 20k" som sagt.

Och som jag sa, jag vet inte vad de i själva verket sålts för.
Twang bla har haft ett par stycken enl deras hemsida, runt 20. De har bara en 73:a nu dock för 24k.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:Nämner bara att det florerat ett flertal mid 70´s Jazzbasar för 18k och uppåt senaste halvåret vilket jag tycker är "runt 20k" som sagt.

Och som jag sa, jag vet inte vad de i själva verket sålts för.
Twang bla har haft ett par stycken enl deras hemsida, runt 20. De har bara en 73:a nu dock för 24k.
Ja, som du säger vet vi ju inte vad de verkligen blivit sålda för.
I affär ligger ju priserna högre, men det är alltid prutläge. Plus att en 73:a är betydligt mycket attraktivare än en 75:a, p.g.a. att den inte har treskruvs halsinfästning.

Jag skulle snarare tippa på att de 70-talsjazzar som är ute för 18k blir sålda för typ 16k. Det är fortfarande mer, men inte dubbelt så mycket som för jazzen i annonsen.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Om nu 16 för en orörd 75:a ska anses som riktpris så är 12k för en förstörd alldeles för mycket isf.
Jag skulle aldrig betala 12k för en förstörd Jazz 75:a
Nu betalade jag ju iofs inte så vansinnigt långt ifrån för min P-bas 76:a som också är "förstörd"...
Men det är ju en P-bas... snyggt sliten sunburst dessutom.. :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:Om nu 16 för en orörd 75:a ska anses som riktpris så är 12k för en förstörd alldeles för mycket isf.
Jag skulle aldrig betala 12k för en förstörd Jazz 75:a
Nu betalade jag ju iofs inte så vansinnigt långt ifrån för min P-bas 76:a som också är "förstörd"...
Men det är ju en P-bas... snyggt sliten sunburst dessutom.. :D
Förstörd och förstörd, den är bara lite fult omlackad.
Och din, den är ju snygg! Den är bara lite fräst och har fel (men bättre!) pickup!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
blackparkas skrev:Om nu 16 för en orörd 75:a ska anses som riktpris så är 12k för en förstörd alldeles för mycket isf.
Jag skulle aldrig betala 12k för en förstörd Jazz 75:a
Nu betalade jag ju iofs inte så vansinnigt långt ifrån för min P-bas 76:a som också är "förstörd"...
Men det är ju en P-bas... snyggt sliten sunburst dessutom.. :D
Förstörd och förstörd, den är bara lite fult omlackad.
Och din, den är ju snygg! Den är bara lite fräst och har fel (men bättre!) pickup!
Hehe...

Förstörd tycker jag de är när det är något moddat som inte går att göra om så det blir original igen.
Behöver inte betyda att basen är förstörd och obrukbar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

blackparkas skrev:
bootsy skrev:
blackparkas skrev:Om nu 16 för en orörd 75:a ska anses som riktpris så är 12k för en förstörd alldeles för mycket isf.
Jag skulle aldrig betala 12k för en förstörd Jazz 75:a
Nu betalade jag ju iofs inte så vansinnigt långt ifrån för min P-bas 76:a som också är "förstörd"...
Men det är ju en P-bas... snyggt sliten sunburst dessutom.. :D
Förstörd och förstörd, den är bara lite fult omlackad.
Och din, den är ju snygg! Den är bara lite fräst och har fel (men bättre!) pickup!
Hehe...

Förstörd tycker jag de är när det är något moddat som inte går att göra om så det blir original igen.
Behöver inte betyda att basen är förstörd och obrukbar.
håller med.. har moddat min jazz ganska modest.. har kvar alla orginaldelar... dock så är det uppfräst under p-skyddet för batteri.. i efterhand så känns det mindre bra.. men men..
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Liten skrev:
Hehe...

Förstörd tycker jag de är när det är något moddat som inte går att göra om så det blir original igen.
Behöver inte betyda att basen är förstörd och obrukbar.
håller med.. har moddat min jazz ganska modest.. har kvar alla orginaldelar... dock så är det uppfräst under p-skyddet för batteri.. i efterhand så känns det mindre bra.. men men..[/quote]

Var det du som fräste upp den?

Det är ju samma visa som sagt med min P-bas, men den köpte jag så och priset var därefter.
Personligen så bryr jag mig inte ett dyft, det syns liksom inte, och får man då köpa basen 6-8k billigare så...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

blackparkas skrev:
Liten skrev:
Hehe...

Förstörd tycker jag de är när det är något moddat som inte går att göra om så det blir original igen.
Behöver inte betyda att basen är förstörd och obrukbar.
håller med.. har moddat min jazz ganska modest.. har kvar alla orginaldelar... dock så är det uppfräst under p-skyddet för batteri.. i efterhand så känns det mindre bra.. men men..
Var det du som fräste upp den?

Det är ju samma visa som sagt med min P-bas, men den köpte jag så och priset var därefter.
Personligen så bryr jag mig inte ett dyft, det syns liksom inte, och får man då köpa basen 6-8k billigare så...[/quote]

Jupp.. det var jag.. eller.. rättare sagt.. I had it done! Jag vågar inte sätta fräsen i basen själv.. resonerade så att jag har den som en player... den kommer aldrig hamna på väggen sålänge den är i min ägo... (kanske på ålderns höst... å då är iallafall batteriet slut!)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Liten skrev:
blackparkas skrev:
Liten skrev:
Hehe...

Förstörd tycker jag de är när det är något moddat som inte går att göra om så det blir original igen.
Behöver inte betyda att basen är förstörd och obrukbar.
håller med.. har moddat min jazz ganska modest.. har kvar alla orginaldelar... dock så är det uppfräst under p-skyddet för batteri.. i efterhand så känns det mindre bra.. men men..
Var det du som fräste upp den?

Det är ju samma visa som sagt med min P-bas, men den köpte jag så och priset var därefter.
Personligen så bryr jag mig inte ett dyft, det syns liksom inte, och får man då köpa basen 6-8k billigare så...
Jupp.. det var jag.. eller.. rättare sagt.. I had it done! Jag vågar inte sätta fräsen i basen själv.. resonerade så att jag har den som en player... den kommer aldrig hamna på väggen sålänge den är i min ägo... (kanske på ålderns höst... å då är iallafall batteriet slut!)[/quote]

Nej, basar är ju till för att spelas på i första hand naturligtvis och kan man få en äldre Fender för bra många 1000 mindre för att det är lite fräst eller bytt en mick osv så är det ju bara positivt egentligen, förutsatt att man köper den för att spela på förstås...

Se´n är det är klart att det är lite tråkigt också när det moddas utan pardon...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar