Gibson SG 2015 - SÅLD!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Gibson SG 2015 - SÅLD!

Inlägg av John Sane »

SÅLD!
Gibson SG Standard Bass 2015
Köpt ny på Thomann november 2015, endast använd på två konserter. Trots det ett litet märke i lacken.
Det sitter nya Daddario ECB81S slipade strängar på.
Inklusive Gibsons originalcase, hårdplast.
Jag betalade 999 euro.
Pris: 7000 kr.
Nytt pris: 6000 kr

Om intresse finns så har jag en Gator G-PG gigbag till salu också. Det är en elgitarrgigbag men den passar till basen som är shortscale. Rekommenderas, det medföljande caset är jättestort. Gigbagen är köpt ny i februari 2016 och kostade en dryg tusing. Stadig som satan, helt klart ett bra alternativ till ett "riktigt" case. Nyskick.
Vid köp av basen kostar den 700 kr.

Något är fel på elektroniken i basen, det knäpper om micken emellanåt. Inget som stör i bandsammanhang men jag tyckte det borde nämnas. Jag har inte orkat skicka tillbaka basen till Thomann i Tyskland utan hade tänkt låta en gitarrmekare i stan ta en titt på det men det har inte blivit av så jag lämnar det till kommande ägare. Efter att ha frågat runt på Facebook så fick jag följande förslag på vad som kan orsaka knäppljudet:
"Kommer knäppandet från micken i samband med att du gnider basen mot höger lår? Kan isf bero på statisk elektricitet. Det sitter en plastlucka på baksidan av basen som inte gillar gnidade ben."
Jag har dock inte undersökt detta än.

Finns i Sthlm, jag har ingen möjlighet att ta mig till Bussgods eller liknande så det är leverans i stan som gäller.

Det är samma bas på alla bilderna. Jag har exemplaret som Thomann fotade till sin annons.

Säljes eftersom jag inte kommer överens med Gibson för fem öre. Jag har haft två Thunderbirds och nu en SG och jag gillar ingen av dem.

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av John Sane den fre 07 apr 2017, 02:01, redigerad totalt 5 gång.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Re: Gibson SG 2015 - SÄNKT PRIS

Inlägg av John Sane »

Upp!
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Gibson SG 2015 - SÄNKT PRIS

Inlägg av Henko »

Han har PM!
P-basar
Användarvisningsbild
John Sane
Medlem+
Inlägg: 1373
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 21:32

Re: Gibson SG 2015 - SÅLD

Inlägg av John Sane »

Såld.
Senast ändrad av John Sane den lör okt 08, 2011 23:21, ändrad totalt 1 gång
bootsy skrev:Och Johannes, du har inte ens bäst basljud på Söder. Eller i närheten av Skanstull. Möjligen i kvarteren runt Blecktornskällaren.
Skriv svar