Rickenbacker, Music Man, Fender m.fl säljes!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Cabbagehands
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 21 jul 2011, 01:33

Rickenbacker, Music Man, Fender m.fl säljes!

Inlägg av Cabbagehands »

Hej!

Det är dags att rensa ut lite bland basarna!

Detta är vad jag har till salu:

Rickenbacker 4001 Azureglo -76

Fint skick med väldigt få skavanker. En liten detalj i stallet är paj vilket gör att g-strängen hamnat lite längre ner, vilket dock inte är något som påverkar spelbarheten. Även en av de små plastringarna runt stämskruvarna är lite trasig. I övrigt är den i fint skick! Lite små dings här och där och bältesskrap på baksidan, inga stora grejer. Låter som en rickenbacker ska och allt är orginal vad jag vet!
Pris 19000 + ev.frakt

Bild


Shergold Modulator -76
Krackelerad lack som det brukar vara på dessa samt att det är en liten fläck där lacken skavts bort på baksidan. Annars bra skick.
Pris: 5000 + ev. frakt

Bild



Music Man Stingray 76-77
Något krackelerad lack annars mycket bra skick! Kropp tillverkad 76 och hals 77.
Vikt: 5,1 kg.
Pris: 16000 + ev. frakt


Bild

Bild

Bild

Fender Telecaster Bass -69
Allt original förutom plektrumskydd. Fantastisk hals och grymt lättspelad. Sitter straplocks på, men original finns kvar. Även kåpor. Fint skick!

Pris: 23000 + ev. frakt

Bild




Fender Jazzbas -76
Hals, kropp och stämskruvar original, osäker på resten. Har ett par skavanker (se bild), men inget som påverkar spelandet. Mycket välljudande bas!
Pris: 9000 + ev. frakt

Bild

Bild

EBS Valvedrive

Fint skick, men saknar en gummifot.

Pris 1200 + ev. frakt

Bild

Alla basar förutom rickenbackern är tidigare köpta på forumet.

Basarna finns i Tyresö, Stockholm och kan skickas med Posten. (ej bussgods då jag inte har någon bil att ta mig dit i!).

Inga byten!