Squier JV Precision '83 (såld)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Squier JV Precision '83 (såld)

Inlägg av taug »

En Squier JV Precision från '83 i väldigt bra skick, knappt en ding. Allt original bortsett från plektrumskyddet, original medföljer dock. Förmodligen den skönaste p-bashals jag spelat på och jag lär ångra mig men något måste bortprioriteras... Levereras med samma case som den en gång anlänt i från Japan.

Finns mer info i Falcons förra säljtråd här: http://pratabas.se/viewtopic.php?f=8&t= ... ecision+83

Säljes för samma pris som jag själv köpte den för: 6500kr + eventuell frakt. Finns i Malmö.

Lånar en av Falcons bilder (finns fler i länken ovan) men knäpper givetvis nya bilder om så önskas.
Bild
Senast redigerad av taug den ons 23 nov 2016, 11:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
larsbazz
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 22:55

Re: Squier JV Precision '83

Inlägg av larsbazz »

Vacker bas det där! Vad väger den?
Fender Precision '53 CIJ
Fender Precision '57 Roadworn
Yamaha TRB5P
Fender BG29
Squier Jazz Vintage Mod
Squier Precision MIJ
Hondo II Jazz
G-K MB 150S III
G-K MB 500-2
TKS S112 x 2
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Squier JV Precision '83

Inlägg av taug »

larsbazz skrev:Vacker bas det där! Vad väger den?
Kan väga den efter jobb idag men den väger inte mycket, mindre än min Ric 4003 och Fender P.
Användarvisningsbild
lekamen
Medlem+
Inlägg: 1709
Blev medlem: tor 30 aug 2012, 08:00
Ort: Stockholm

Re: Squier JV Precision '83

Inlägg av lekamen »

Den där är hemskt vansinnigt bra. Jag kände på den hemma hos Falcon. Smaskens pbas alltså!
taug
Medlem
Inlägg: 273
Blev medlem: tis 15 apr 2014, 13:52

Re: Squier JV Precision '83

Inlägg av taug »

Verkligen, halsen är perfekt. Trots låg stränghöjd är där inget skorrande öht. Det är inte helt enkelt att sälja den men min instrumentsamling börjar gå samma öde till mötes som min skivsamling; hade snart kunnat öppna butik för det och det har jag varken plats eller råd med :D

Vikten landar någonstans runt 4,2 kg. Har egentligen ingen våg som reagerar på så lätta föremål så fick köra klassisk badrumsvåg med och utan bas i händerna och skillnaden blev ovan.
Skriv svar