Celinder Custom 6

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
nobody's prefect
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 30 nov 2016, 05:42
Ort: Stockholm

Celinder Custom 6

Inlägg av nobody's prefect »

Mycket grym sexa. Litet bakgrund: medlem 'Jensa' och jag har flera års erfarenhet från att köpa och sälja basar. Men jag tror att jag är mycket värre än honom. Han köpte den här basens lilla syster några år sen.

Celinder verkar ha slutat bygga basar, men han var inte helt dåligt på det.

Ska kopypastera specs. Köpte från Mikkel från Denmark. Håller med honom 100% när det gäller ljud och specs. Jämfört med andra grymma sexar jag har kört (bara fråga, men det är "All Stars") har den här basen köttigare c sträng som det mesta, och B:n som går mycket bra att slappa eller misshandla i andra sätt. Auktoritet är ordet.

Enligt Mikkel:

"36" scale and 24 frets. Adjustable stringspacing 20-18mm.
Mahogany body in a flamed maple sandwich.
5pc maple neck with wenge (i think!) stripes.
Nice fat ebony fingerboard.
Celinders famous humbuckers. Splittable hum/singlecoil.
Active greengrove preamp. Master vol with push/pull active/passive, 2x Vol with push/pull coil tap (one for each PU), bass boost/cut, treble boost/cut.
Gotoh hardware.

This bass has been played. And the finish reflects that. Frets are in great condition."

Mikkel's åsikt om ljud:
'The sound is MASSIVE. Must be heard to be believed. First time I heard this bass was in a big live concert where the guy playing it was playing through a simple DI and straight in the board. The bass sounded like it has been recorded and mastered by one of the worlds best sound engineers. Focused, punchy and warm lows and a crystal clean treble without being harsh.'

Har ingen hard case men det är ju helt enkelt att köpa en för att kunna skicka. Alternativt kommer med en Mooradian dubbel gigbag.

Pris: 18 000 kr.

bilder:
https://www.dropbox.com/sh/e0r5le2mwjr8 ... YHANa?dl=0
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: Celinder Custom 6

Inlägg av Ljudfreak »

Jag har en 72:a Jazz, renoverad av Celinder. Att döma av den, är hans jobb utmärkt bra. Under några år fick hans basar fina omdömen på BC och TB. Litet roligt var att han ibland hade danska träbitar (lokala träslag) och fick fina resultat, som jag förstod. Någon gång läste jag att han var litet svår att ha att göra med, men att hantverket var av toppklass.

Lycka till med försäljningen. Du får troligen en nöjd köpare.
Jensa
Medlem++
Inlägg: 5489
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 22:26
Ort: Uppsala

Re: Celinder Custom 6

Inlägg av Jensa »

Ja, jag har som sagt ägt en i stort sett identisk bas, fast i 34"-utförande.
Mycket bra basar och fantastiskt hantverk.
Och Ville är toppen att göra affärer med.
Skriv svar