Dingwall (Malmö Musikaffär)

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Mr Praline »

Edit: läste fel. Antar att ordern fortfarande är påväg in?
Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem
Inlägg: 444
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 19:40
Ort: Malmö

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Urban Guerilla »

Mr Praline skrev:Edit: läste fel. Antar att ordern fortfarande är påväg in?

Hej, ja vi har inte fått något än. Så fort jag hör något så kommer jag att lägga ut det här.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem
Inlägg: 444
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 19:40
Ort: Malmö

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Urban Guerilla »

Uppdatering,tyvärr visar det sig att vår första sändning inte kommer som beräknat utan den blir försenad till oktober istället.
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av MatsEriksson »

Jamen så trevligt. Såg inte det här förrän nu. Allt nästgårds, bara några kvarter bort. Slipper man beställa ifrån Canada eller Tyskland (Combustion) och även om de finns i England i parti och minut lär det inte bli billigare att beställa därifrån efter Brexit. Men jag har ju redan en Combustion vit, som jag köpte ifrån Tyskland när de dök upp kring 2012. Får tänka efter lite. En 4 Super PJ bas kanske? kortare mensur 32-35? eller var de nu går ifrån. Dyrt lär det bli... 18 månaders väntetid...suck...

Bra att det finns affärer som sticker ut lite med egen import.

Jag kanske inte var den förste i Sverige med en Dingwall, men jag tror definitivt i Malmö.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Roger Hedin »

MatsEriksson skrev:...Jag kanske inte var den förste i Sverige med en Dingwall, men jag tror definitivt i Malmö.
Du var definitivt före mig. Jag skaffade min första för två år sedan, sen har det blivit några till...
Bild
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem
Inlägg: 444
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 19:40
Ort: Malmö

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Urban Guerilla »

Ytterligare en uppdatering! Vår första sändning har blivit ytterligare förflyttad, senaste budet är tidigast i Februari 2018.
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av MatsEriksson »

Roger Hedin skrev:
MatsEriksson skrev:...Jag kanske inte var den förste i Sverige med en Dingwall, men jag tror definitivt i Malmö.
Du var definitivt före mig. Jag skaffade min första för två år sedan, sen har det blivit några till...
Bild
Men du milde herpes, vilken fet samling! :shock: A Wall with a lot of Dings! Men du kan väl ändå inte påstå att, enbart, min säljannons på min röda Combustion för 3-4 år sedan enbart fick dig att beställa och köpa en massa dyrare Dingwalls? Oprövade?

Nu när jag tittar tillbaks på den tråden och läser svaren, så verkar det som jag skall mail-hota Sheldon och be om anvisnings-provision, eller rejält med rabbat på min nästa Ding. :mrgreen:

Du och jag får nog ta och tala med både Malmö Musikaffär och Sheldon. Mest du då, eftersom jag just nu bara äger en vit Combustion. Av fanned fret så äger jag dessutom en 5:a LTD/ESP och en 4:a LTD/ESP som nu är till salu i annan tråd här. Jag tycker det blev väl lite overkill, för 5:an gör vad 4:an kan också, men inte tvärtom. Om nu Dingwall kommer till Malmö så kanske ESP/LTD femman åker iväg också så småningom.

IOFS har jag lite svårt för när de alltid flaggar för dessa raketleveranser. Då är det inte snabba leveranserna jag menar, utan, uppskjutningarna... :wink: Men jag har ju hört att det inte bara är Malmö Musikaffär som drabbas, utan alla andra också. Mest beroende på en kombination av QC och tillgång/efterfrågan är lite för skev just nu. Efterfrågan är tydligen större.
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Roger Hedin »

Jo.
Dingwall vill ju hålla produktionen på en hanterbar nivå och inte växa ihjäl sig som så många gjort när ekonomer fått råda. Jag har bara handlat en ny, Sklar, och då skulle jag få vänta tre månader, men den kom efter en. De andra är begagnade. Super P från en privatperson, Super J från The Gallery och Voodoo Prima från Bass Direct. Bass Direct är ju en stor dealer som har en egen pipeline ut från fabriken, vilket gör att det går fort. Den enda jag testat innan köp är den senaste Super J, som jag klämde på i London i våras. De fick dock skicka den; det blev billigare och säkrare än att försöka ta hem den på flyget...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17224
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av BBQV »

MatsEriksson skrev:Men du milde herpes, vilken fet samling! :shock:
Ha ha ha! :lol:
Det var nog det bästa utrop av förvåning jag läst!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Hånken »

Ja, förr i tiden var det tabu att prata om herpes, men idag är det på allas läppar...men Mats Eriksson, skall du inte slå till och köpa fler Dingwalls nu då? Du köpte min vita?
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av MatsEriksson »

Hånken skrev:Ja, förr i tiden var det tabu att prata om herpes, men idag är det på allas läppar...men Mats Eriksson, skall du inte slå till och köpa fler Dingwalls nu då? Du köpte min vita?
Jo, risken (ha!) blir ju allt större nu, ju. Men måste avyttra lite annat först. Vi behöver ju inte tjabba om det här, förresten verkar ditt skämt lite väl gammalt. :wink:
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Hånken »

MatsEriksson skrev:
Hånken skrev:Ja, förr i tiden var det tabu att prata om herpes, men idag är det på allas läppar...men Mats Eriksson, skall du inte slå till och köpa fler Dingwalls nu då? Du köpte min vita?
Jo, risken (ha!) blir ju allt större nu, ju. Men måste avyttra lite annat först. Vi behöver ju inte tjabba om det här, förresten verkar ditt skämt lite väl gammalt. :wink:
Gomorron Mats, nu tror jag vi inte skall kapa denna tråden alltför mycket, och spåra ur, utan hålla oss till ämnet. Beträffande det där med att "skämtet är väl lite gammalt" ... ha ha ...BUSTED!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=90Tlj7mB12Q[/youtube]
Användarvisningsbild
DJ
Medlem
Inlägg: 343
Blev medlem: lör 19 apr 2008, 20:06
Ort: NL

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av DJ »

Finns det basar på lager nu?
_________________________
Insert Gear Brag List Here


Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem
Inlägg: 444
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 19:40
Ort: Malmö

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Urban Guerilla »

DJ skrev:Finns det basar på lager nu?
Nä inte än, vår första leverans har blivit flyttad till Februari/Mars.
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem
Inlägg: 444
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 19:40
Ort: Malmö

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Urban Guerilla »

Uppdatering nu är basarna äntligen på väg!

Det som kommer snart är:
Combustion 5 Swamp Ash Trans White
Combustion 5 Alder White
Combustion 5 Swamp Ash 2-Tone Blackburst
NG-2 4 Lamborghini Orange
NG-2 4 Ducati Matte Pearl White
NG-2 5 Laguna Seca Blue
NG-2 5 Black

Inte riktigt vad jag beställde först, men så länge jag får dom så är jag glad.
Både 4 och 5 set nickel strängar kommer också.
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av bjelkeman »

:tummenupp:
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
Lex
Medlem+
Inlägg: 1388
Blev medlem: tor 22 jul 2010, 22:34
Ort: Ystad

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Lex »

Nån uppfattning om var priserna landar?
NG-2 4 t.ex?
Maruszczyk Elwood, Rickenbacker 4003 Snow Glo, Fender Precision AM Std, Aria Pro II Primary bass
Mesa M9 Carbine, EBS Classic 450, Ampeg Micro-VR, 2 x tks 212, 1 x tks 112
Korg Pitchblack+, MXR M80, EHX Micro Qtron, Boss CE-3
MatsEriksson
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 16:11

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av MatsEriksson »

Detta låter ju riktigt gött ju!

Om man nu inte får hjärtstillestånd av priset. Ni borde haft någon sorts clinic eller tema-dag där någon försvarar och förklarar. Typ någon ifrån självaste Dingwall, eller någon basist som spelar på dem, och gör demos. De flesta jag har träffat som undrar lite, förstår inte riktigt meningen direkt. Utan man måste lägga ut texten. Men då tappar de koncentrationen rätt så omgående. Det är inget att basunera ut, och predika för de redan frälsta, såsom t ex Roger Hedin och jag. Vi har ju fattat grejen redan, på något sätt. Glöm inte att musiker oftast är väldigt onödigt konservativa när det gäller nymodigheter. Jag hoppas att ni inte får alltför lång uppförsbacke i detta sammanhanget.

Jag måste dock berömma Malmö musikaffär som vågar ta ett sådant modigt steg framåt, och inte trampar i den redan upptrampade fåran. Att man har modet, entusiasmen, och är drivna att våga ekonomiskt satsa på sin egen nisch. Ni är ju inte en stor kedja. Kanske inte bara Dingwall, men fanned frets överhuvudtaget. Jag trodde aldrig att det skulle inträffa i min hemstad, utan att man fick åka långt ner i Tyskland, England eller beställa ifrån USA ,Kanada, för att ö h t få provat en sådan bas.
Användarvisningsbild
Jellew
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: ons 09 nov 2011, 16:24

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Jellew »

Combustion i träsk ask (svart ask?) och svartbristande lack är riktigt snyggt tycker jag. Roligt att dom är på väg!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av blackparkas »

MatsEriksson skrev: Jag måste dock berömma Malmö musikaffär som vågar ta ett sådant modigt steg framåt, och inte trampar i den redan upptrampade fåran. Att man har modet, entusiasmen, och är drivna att våga ekonomiskt satsa på sin egen nisch.
JA!

Kudos!

Sjukt kul att någon vågar.
Man hade ju kunnat tycka att nån av butikerna i Stockholm skulle våga lite mer än de gör men...

Grymt kul!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem
Inlägg: 444
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 19:40
Ort: Malmö

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Urban Guerilla »

Lex skrev:Nån uppfattning om var priserna landar?
NG-2 4 t.ex?
Priser kommer inom kort, väntar vara på vad UPS säger om tull och frakt, men förhoppningen är att dom inte ska vara jättemycket dyrare än t.ex bassdirect.
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem
Inlägg: 444
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 19:40
Ort: Malmö

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Urban Guerilla »

MatsEriksson skrev:Detta låter ju riktigt gött ju!

Om man nu inte får hjärtstillestånd av priset. Ni borde haft någon sorts clinic eller tema-dag där någon försvarar och förklarar. Typ någon ifrån självaste Dingwall, eller någon basist som spelar på dem, och gör demos. De flesta jag har träffat som undrar lite, förstår inte riktigt meningen direkt. Utan man måste lägga ut texten. Men då tappar de koncentrationen rätt så omgående. Det är inget att basunera ut, och predika för de redan frälsta, såsom t ex Roger Hedin och jag. Vi har ju fattat grejen redan, på något sätt. Glöm inte att musiker oftast är väldigt onödigt konservativa när det gäller nymodigheter. Jag hoppas att ni inte får alltför lång uppförsbacke i detta sammanhanget.

Jag måste dock berömma Malmö musikaffär som vågar ta ett sådant modigt steg framåt, och inte trampar i den redan upptrampade fåran. Att man har modet, entusiasmen, och är drivna att våga ekonomiskt satsa på sin egen nisch. Ni är ju inte en stor kedja. Kanske inte bara Dingwall, men fanned frets överhuvudtaget. Jag trodde aldrig att det skulle inträffa i min hemstad, utan att man fick åka långt ner i Tyskland, England eller beställa ifrån USA ,Kanada, för att ö h t få provat en sådan bas.
Ja det ska bli spännande att ser hur dom tas emot, men jag tror inte att det kommer som en jätteöverraskning för dom flesta längre. Har haft många intressenter, men det krävs lite svett och armbågar för att få kanadensarna att komma loss, så det ska bli jätteskönt att ha den biten över för tillfället. Men jag försöker hela tiden hålla koll efter intressanta saker som man själv tror på och inte bara gå i leverantörernas styrspår, blir inte så roligt på jobb då.
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
Användarvisningsbild
Urban Guerilla
Medlem
Inlägg: 444
Blev medlem: mån 16 nov 2009, 19:40
Ort: Malmö

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Urban Guerilla »

Tyvärr är många handlare idag väldigt låsta av stora avtal och politik. så det är inte alls konstigt att större butiker inte kan ta in smala märken, dom butiker i Stockholm som sticker ut mer är ju dessutom väldigt gitarr inriktade, så det lämnar några luckor till oss andra som har möjlighet.

blackparkas skrev:
MatsEriksson skrev: Jag måste dock berömma Malmö musikaffär som vågar ta ett sådant modigt steg framåt, och inte trampar i den redan upptrampade fåran. Att man har modet, entusiasmen, och är drivna att våga ekonomiskt satsa på sin egen nisch.
JA!

Kudos!

Sjukt kul att någon vågar.
Man hade ju kunnat tycka att nån av butikerna i Stockholm skulle våga lite mer än de gör men...

Grymt kul!
Rickenbacker 4003 - 84, Lakland Skyline 44-64 Custom - 14, Fender Pawn Shop Bass VI - 13,
Sunn 300T, Sunn 2x15 x2
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av blackparkas »

Hahaha!

Jotack.. råkar ju ha hyfsad insikt i hur det funkar i branschen för tillfället.... :D
Råkar ju också veta hur det ser ut för de flesta som tillhör kedjor med inköp etc...

Jag tycker dock ändå att det är konstigt att inte en enda butik i Stockholm har vettigt bas-utbud.
4Sound Fridhemsplan brukar kunna ha en del, i alla fall lite Sandberg.
DLX kan ha nåt ibland.

Att hänga in lite mer fräna basar av ett eller ett par fabrikat är ju inte något som skulle välta NÅN av de större butikerna i Stockholm.
De har garanterat en hel del prylar som de inte tjänar några pengar på och som de går med förlust på i högre utsträckning än om de skulle ta in 10 basar per år för 30 papp styck som de skulle gå +/- noll på.

Visst, vi är ju inte särskilt duktiga på att handla i butikerna i alla fall, så det är kanske inte så konstigt.
Men det blir ju lättare att bli sugen om det faktiskt finns lite prylar att testa...
Dingwall t.ex. verkar det ju finnas ett litet sug efter i Sverige.
Det är tråkigt att inte fler snappar upp trenderna.

Hade jag haft resurser vet jag vad JAG hade satsat på.
Det hade tyvärr inte blivit mycket basar då heller...
En gitarrist slänger gärna upp 30 papp för en Gibson Customshop, sådana säljer ju tom jag.
Men basister...
Urban Guerilla skrev:Tyvärr är många handlare idag väldigt låsta av stora avtal och politik. så det är inte alls konstigt att större butiker inte kan ta in smala märken, dom butiker i Stockholm som sticker ut mer är ju dessutom väldigt gitarr inriktade, så det lämnar några luckor till oss andra som har möjlighet.

blackparkas skrev:
MatsEriksson skrev: Jag måste dock berömma Malmö musikaffär som vågar ta ett sådant modigt steg framåt, och inte trampar i den redan upptrampade fåran. Att man har modet, entusiasmen, och är drivna att våga ekonomiskt satsa på sin egen nisch.
JA!

Kudos!

Sjukt kul att någon vågar.
Man hade ju kunnat tycka att nån av butikerna i Stockholm skulle våga lite mer än de gör men...

Grymt kul!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Hånken
Medlem+
Inlägg: 1236
Blev medlem: tis 04 aug 2009, 14:41

Re: Dingwall (Malmö Musikaffär)

Inlägg av Hånken »

Hmm. Ja detta med stora kedjor. Jag var inne i en mindre butik en gång i Lund. Han suckade tungt över att han inte kan beställa vad han vill ifrån t ex Fender. Utan han måste köpa in en massa bulk, och skitvaror som han vet ingen frågar efter. Kepsar, T-shirts, kablar, gig-bags, bara det står Fender på kaffemuggen. Och inte en av dem, utan dussintals. Men att få handla in en customshop strata eller signaturmodell, som folk faktiskt frågar efter är lögn i helvete. Då säger Fender; "Ja om du vill ha in den, måste du också köpa in..." åsså öser de en massa skräp över handlaren som han tvingas betala för.

Likväl gick Fender själv ut med för några år sedan, att de numera har direktförsäljning via nätet. Dvs kunden själv behöver inte köpa kepsar, t-shirts, kaffemuggar för att få tag på en Eric Johnson signature strat. Vad tror ni handlarna tycker om det? T o m Guitar Center i USA är på bommen numera. Kapitel 11 eller hur det nu heter i USA. Nåväl nåväl, en annan tråd kanske, men det handlar ju också lite om vad de stora kedjorna i Sverige mer eller mindre tvingas till för att hålla priserna konkurrenskraftiga.
Skriv svar